اینترنت

انویدیا می‌خواهد برای ساخت تراشه با اینتل همکاری کند

انویدیا می‌خواهد برای ساخت تراشه با اینتل همکاری کند

مدیرعامل شرکت انویدیا می‌گوید این شرکت در حال ارزیابی شرایط برای همکاری با اینتل در زمینه تولید تراشه است. با این حال، فعلا اطلاعاتی دقیقی درباره این همکاری احتمالی در دسترس نیست.

به گزارش رویترز، «جنسن هوانگ» در نشستی به مطبوعات گفت: «آن‌ها تمایل دارند ما از کارخانه‌هایشان استفاده کنیم. ما هم به بررسی شرایط این همکاری علاقه‌مندیم.» با این حال، او متذکر شد که مذاکره در زمینه تولید تراشه زمان زیادی می‌طلبد چون زنجیره تامین دو شرکت باید با یکدیگر هماهنگ شوند.

«استیسی راسگون»، تحلیلگر شرکت «برنشتاین» درباره نظرات هوانگ گفت: «اطمینان دارم که او مایل است گزینه‌های بیشتری داشته باشد و به زبان آوردن این موضوع هزینه‌ای برایش به همراه ندارد. ولی گفته نشده که وقتی این همکاری نهایی شود، شرایط به چه شکلی رقم خواهد خورد.»

انویدیا از همکاری با رقیب هراسی ندارد

در حال حاضر اکثر تراشه‌های انویدیا توسط شرکت تایوانی TSMC ساخته می‌شوند. ولی مدیرعامل این شرکت عقیده دارد که این وابستگی باید کمتر شود. هوانگ همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نسبت به همکاری با رقیبی مثل اینتل نگران است یا نه، گفت اعتماد و همکاری با شرکای صنعتی اهمیت زیادی دارد. او یادآور شد که این شرکت سال‌هاست با بسیاری از رقبایش از جمله خود اینتل همکاری می‌کند: «اینتل سال‌هاست اسرار ما را می‌داند.»

تراشه انویدیا

اینتل اوایل پارسال اعلام کرد که دیگر تمرکز خود را روی تولید تراشه‌های اختصاصی نمی‌گذارد و برای سایر شرکت‌ها هم تراشه خواهد ساخت. از این رو، برنامه‌ای چند میلیارد دلاری معرفی شد تا چند کارخانه تولید تراشه در آمریکا و اروپا ساخته شود.

از آن زمان تاکنون، سرمایه‌گذاران وضعیت همکاری‌های اینتل را زیر نظر گرفته‌اند تا قراردادهای احتمالی برای تولید تراشه را در تصمیمات خود لحاظ کنند. اینتل چند ماه پیش گفته بود که کوالکام و آمازون از جمله مشتریانی هستند که با کسب و کار تراشه‌سازی این شرکت همکاری خواهند کرد.

مدیرعامل اینتل قبلا در مصاحبه‌ای گفته بود که برای همکاری با شرکت‌ها در زمینه کمک به تولید تراشه مشتاق است. او همچنین تایید کرده بود که در حال مذاکره با انویدیاست اما زمان دقیقی را برای آغاز همکاری مشخص نکرد.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا