اینترنت

از معدود اقدامات موفق دولت رئیسی، عصبانی کردن مردم بوسیله کندی اینترنت است/ مسئولان،در باره بستن فضای مجازی نظر خانواده شان را بپرسند

از معدود اقدامات موفق دولت رئیسی، عصبانی کردن مردم بوسیله کندی اینترنت است/ مسئولان،در باره بستن فضای مجازی نظر خانواده شان را بپرسند

انصافا باید به دولت سیزدهم برای این اقدام مشعشع تبریک گفت و آن را در کارنامه دولت رییسی به عنوان یکی از معدود کارهای انجام ‌شده با نمره قابل ‌قبول ثبت کرد!

این پیشنهاد شاید برای مسوولان و اشخاصی که علیه فضای مجازی سخنرانی می‌کنند یا قلم می‌زنند، بتواند کارساز باشد: این مسوولان محترم، فقط اینترنتی که بتواند پلتفرم‌های داخلی را دنبال کند و هیچ اشکال و بدآموزی نداشته باشد در یک فضای پایلوت ایجاد کنند. به این ترتیب که شهری یا شهرکی را به خانواده این عزیزان شامل همسر، فرزندان، دامادها، عروس‌ها و نوه‌ها اختصاص دهند و همه آنها را در محیط پاستوریزه‌ای که فراهم می‌شود، اسکان دهند. تمام امکانات رفاهی و تفریحی هم در اختیارشان بگذارند. نیازی نیست این اقامت زمان زیادی طول بکشد، دو هفته کافی است.

بعد از این مدت، از خانواده‌های خود درباره زیست جدیدشان سوال کنند و البته در دریافت دیدگاه‌ها هم آزادی بدهند تا هر کس بدون لکنت بتواند حرفش را بزند. نتیجه آن سیاست را هر چه باشد در کل کشور اجرا کنند. هر چند خود مسوولان محترم پیشاپیش می‌دانند نتیجه چیست، اما برای اطمینان قلب‌شان این پیشنهاد را عملی کنند.
ممکن است گفته شود ایجاد چنین محیطی امکان‌پذیر نیست یا بسیار سخت است. پیشنهاد جایگزین اینکه اعضای خانواده‌های خود را باز برای دو هفته به کره‌شمالی بفرستند تا در لاکچری‌ترین هتل‌ها و تفریح‌ها و با حداکثر امکانات اقامت کنند.
کره‌شمالی یک کشور کاملا پاک است؛ فضای مجازی ندارد که هیچ، اینترنت هم ندارد و خیال نگران مسوولان را کاملا راحت می‌کند! بعد از دو هفته خانواده‌ها را بازگردانند و نظرشان را جویا شوند تا معلوم شود که زندگی بدون فضای مجازی برای آنها چگونه است.

حتی اگر می‌خواهید فیلترینگ گسترده اعمال کنید و فضای مجازی را محدود ‌سازید و برای اینترنت فاتحه بخوانید لااقل با اجرای این پیشنهاد دست‌تان می‌آید که در خانه خودتان درباره فضای مجازی و ارتباط با جهان چگونه فکر می‌کنند.

23302

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا