اینترنت

بیل گیتس: همه‌گیری کرونا پس از موج امیکرون می‌تواند شبیه آنفلوانزا شود

بیل گیتس: همه‌گیری کرونا پس از موج امیکرون می‌تواند شبیه آنفلوانزا شود

بیل گیتس در گفتگویی در شبکه اجتماعی توییتر به صحبت درباره همه‌گیری ویروس کرونا و سویه امیکرون پرداخته است. او می‌گوید اگر در ماه‌های آینده قدم‌های درست را برداریم، کرونا بعد از امیکرون به شکل آنفلوآنزای فصلی قابل کنترل خواهد بود.

به گزارش وب‌سایت CNET، هم‌بنیانگذار مایکروسافت که تلاش‌های زیادی برای حمایت از تولید و توزیع واکسن کرونا داشته، در گفتگویی توییتری با پروفسور «دوی شریدار» (Devi Sridhar)، متخصص برجسته بهداشت جهانی تاکید کرد که اگر درست عمل کنیم، همه‌گیری جهانی می‌تواند در سال 2022 به پایان برسد.

یکی از اقداماتی که باید انجام شود، تداوم واکسیناسیون است چون تاثیر قابل توجهی در کاهش آمار مرگ و میر داشته. با این حال، به واکسن‌های بهتری نیاز است که قابلیت جلوگیری از ابتلا به ویروس را داشته باشند و در بلندمدت اثربخشی خود را از دست ندهند.

بیل گیتس

بیل گیتس عملکرد برخی کشورها را تحسین می‌کند

او در صحبت‌های خود به تحسین کشورهایی مثل استرالیا پرداخت که خیلی زود شمار آزمایش‌های دریافتی خود را افزایش دادند و به قرنطینه مبتلایان مشغول شدند. برخی کشورها هم توانستند فرهنگ‌سازی بهتری در استفاده از ماسک داشته باشند و از سالمندان خود در برابر این بیماری بهتر محافظت کنند.

گیتس گفت نهادهایی مثل سازمان بهداشت جهانی (WHO) و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) به منابع بهتری برای پیش‌بینی همه‌گیری‌ها نیاز دارند و باید ارتباطات بهتری برقرار کنند. شبکه‌های اجتماعی هم سعی کردند اطلاعات علمی بیشتری را به دست مردم برسانند، ولی هنوز بحث‌های زیادی درباره روش‌های بهینه‌سازی این سیستم‌ها وجود دارد.

موسس مایکروسافت در انتهای مصاحبه خود گفت ظهور گونه‌ای مسری‌تر از امیکرون بعید است و ابتلاهای فعلی تا سال‌ها مصونیت ایجاد می‌کنند. گیتس با تکرار حرف مدیرعامل فایزر افزود در آینده نیز سالانه واکسن کرونا را دریافت می‌کنیم تا در برابر این بیماری مقاوم باشیم. او گفت در حال حاضر اکثر نمونه‌های وخیم کرونا مربوط به افراد غیرواکسینه است. زمانی که موج اصلی امیکرون تمام شود، در دنباله سال آمار مبتلایان بسیار کم خواهد شد و می‌توانیم کووید-۱۹ را مانند یک آنفلوآنزای فصلی کنترل کنیم.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا