بازی

عدم استقبال از Sackboy: A Big Adventure روی پلتفرم پی‌سی

عدم استقبال از Sackboy: A Big Adventure روی پلتفرم پی‌سی

بعد از عرضه بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection روی پی‌سی، این اثر رکورد کمترین میزان بازیکن بین بازی‌های شرکت سونی در زمان عرضه را ثبت کرده بود. حال با فاصله زمانی کمی نسبت به آن اثر، بازی Sackboy: A Big Adventure توانسته است این رکورد منفی را به نام خود ثبت کند. پس از سپری کردن اولین آخرهفته میلادی بعد از عرضه، بیشترین تعداد بازیکن همزمان اثر ۶۱۰ بازیکن بوده است.

برای مقایسه، تعداد بازیکنان همزمان بازی آنچارتد که از نام برده شد عدد ۱۰.۸۵۱ نفر بوده است؛ عددی که مشخص می‌کند چقدر بازی سک‌بوی از نظر تعداد بازیکن ناامیدکننده ظاهر شده است. درست است که تعداد بازیکن همزمان میزان فروش یک اثر را مشخص نمی‌کند، اما در وبسایت SteamDB بازی Sackboy: A Big Adventure در رتبه ۱۲۱ قرار گرفته است.

بازی‌های قدیمی‌تر پورت‌شده سونی مثل Horizon Zero Dawn و Days Gone در بیست‌وچهار ساعت گذشته هزاران بازیکن فعال بیشتری داشته‌اند و در چارت پرفروش‌ترین بازی‌های استیم هم جایگاه بهتری دریافت کرده‌اند. به‌صورت دقیق‌تر تا ۹ آبان ۱۴۰۱ (۳۱ اکتبر ۲۰۲۲)، تعداد بازیکنان همزمان آثار منتشرشده سونی روی رایانه‌های شخصی به شرح زیر است (داخل پرانتز زمان عرضه بازی نوشته شده است) :

  1. God of War — 73,529 (ده ماه پیش)
  2. Marvel’s Spider-Man Remastered — 66,436 (سه ماه پیش)
  3. Horizon Zero Dawn — 56,557 (دو سال پیش)
  4. Days Gone — 27,450 (دو سال پیش)
  5. Uncharted: Legacy of Thieves Collection — 10,851 (هشت روز پیش)
  6. Sackboy: A Big Adventure — 610 (دیروز)

تا زمانی که بازی‌ها با کاهش قیمت شدید روبرو نشده، یا به یکباره مانند Cyberpunk 2077 طرفداران زیادی پیدا نکنند، رکورد تعداد بازیکنان بیشتر از هفته اول عرضه نخواهد شد و اگر این اتفاق برای Sackboy: A Big Adventure رخ دهد، باید برای این اثر اظهار تاسف کرد. به عقیده‌ی برخی از افراد یکی از دلایل شکست تجاری بازی عدم بازاریابی مناسب سونی برای آثار تازه منتشرشده مثل سک‌بوی و آنچارتد است؛ بازی‌هایی که معرفی مناسبی برای آنان صورت نگرفت.

قرار است نسخه‌ پی‌سی بازی Returnal هم عرضه شود؛ اثری که ویدئویی از تنظیمات نسخه رایانه‌های شخصی آن روی اینترنت منتشر شده است. می‌توان حدس زد این بازی از Sackboy موفق‌تر عمل کند؛ اما ظاهرا آثار سونی دیگر در رتبه‌های بالای چارت استیم قرار نمی‌گیرند و این شرکت باید چاره‌ای برای این قضیه بیاندیشد.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا