فناوری

آمازون با یکی از رقبای اصلی ChatGPT در حال توسعه هوش مصنوعی است

آمازون با یکی از رقبای اصلی ChatGPT در حال توسعه هوش مصنوعی است

باز هم یک شرکت بزرگ فناوری دیگر وارد حوزه تحقیقات هوش مصنوعی مولد شد. آمازون، در یک جدید پست وبلاگ خود، اعلام کرد که منبع محاسبات ابری آن، موسوم به خدمات وب آمازون (AWS)، به میدان تمرین اصلی برای آنتروپیک، رقیب ChatGPT، تبدیل خواهد شد.
 
به گزارش بیکینگ و به نقل از اسلش‌گیر، AWS مدتی است که در دسترس عموم بوده و قدرت محاسباتی، ذخیره‌سازی دیتابیس و بسیاری از کارکردهای دیگر را فراهم می‌کند. همچنین این سرویس، خدمات هوش مصنوعی از پیش‌آموزش‌دیده‌ای را ارائه می‌کند که می‌توانند با استفاده از شتاب‌دهنده‌های پیشرفته یادگیری ماشینی Trainium و Inferentia متعلق به AWS Neuron SDK، بارهای کاری زیادی را به اجرا در آورند. بنابراین، منطقی است که چرا آنتروپیک به سمت این غول فناوری که دارای خدمات ابری از پیش‌برقرارشده‌ای است که برای تحقیقات مولد هوش مصنوعی آماده شده‌اند جذب شده است.
 
با این همکاری، آنتروپیک موافقت کرد که دسترسی مشتریان AWS به نسخه‌های آینده مدل‌های پایه خود را از طریق Bedrock آمازون (سرویسی که برای ساخت اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شود) فراهم کند. در عوض، آمازون 4 میلیارد دلار در این شرکت هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرد تا یک وضعیت مالکیت جزئی به دست آورد.
 

آمازون با یکی از رقبای اصلی ChatGPT در حال توسعه هوش مصنوعی است

برخی از مزایای این معامله شامل دسترسی زودهنگام مشتریان AWS به قابلیت‌های جدید قبل از عرضه رسمی آنها است. علاوه بر این، یک مرکز نوآوری هوش مصنوعی متشکل از کارشناسان توسعه هوش مصنوعی برای کمک به مشتریان AWS با استفاده از مدل‌های آنتروپیک در روند توسعه‌شان مستقر شد.
 
برخی از اپ‌های چشمگیر قبلا ایجاد شده‌اند
 
آمازون پیش از این قابلیت‌های هوش مصنوعی را در محصولاتش پیاده‌سازی کرده است. به عنوان مثال، این شرکت بررسی‌های کاربران و فهرست‌های محتوایی تولیدشده توسط AI را ایجاد کرده است. اما اکنون آمازون فکر می‌کند که همکاریش با آنتروپیک باعث ارتقاء بیشتر تجربیات مشتریان با هوش مصنوعی مولد آن خواهد شد. آنتروپیک قبلا از بدراک استفاده کرده است اما نه به عنوان ارائه‌دهنده اصلیش. این شرکت تجارت الکترونیک خاطرنشان کرد که مشتریان قبلاً اپلیکیشن‌های مفیدی با مدل‌های آنتروپیک ایجاد کرده‌اند، از جمله اپ‌هایی که برای تولید پیش‌بینی‌های بازار و ایجاد گزارش‌های تحقیقاتی طراحی شده‌اند.
 

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا