علم و دانش

عکس| پیدا شدن آخرین ببر تاسمانی در کمد موزه!

عکس| پیدا شدن آخرین ببر تاسمانی در کمد موزه!

به گزارش خبرگزاری بیکینگ، ببر تاسمانی، یا تیلاسین (Thylacinus cynocephalus) راه راه مانند ببر، با بدنی تا حدی شبیه سگ، در واقع یک کیسه‌دار بزرگ است. پستانداران کیسه ای زمانی در سراسر استرالیا یافت می شدند، اگرچه در اوایل قرن بیستم دامنه آنها به تاسمانی محدود شد.

اکنون می دانیم که بقایای آخرین اسیر تیلاسین به طور تصادفی در یک برنامه آموزشی که از مدرسه به مدرسه می رفت و به دانش آموزان در مورد آناتومی این موجودات گمشده آموزش می داد، گنجانده شد.

بخش‌هایی از پوست نمونه، هنوز هم خز پهنی را نشان می‌دهد که کودکان اجازه داشتند آن را لمس کنند. هیچ کس متوجه نشد که آنها در آن زمان با چه چیزی دست و پنجه نرم می کردند، و در دهه ۱۹۸۰، جسد در آنجا نگه داشته شد و به سرعت فراموش شد.

عکس| پیدا شدن آخرین ببر تاسمانی در کمد موزه!

این یک نتیجه غم انگیز برای یک زندگی غم انگیز است. تیلاسین ماده مسن‌تر که به‌طور غیرقانونی توسط تله‌گیری به نام الیاس چرچیل در می ۱۹۳۶ دستگیر شده بود، مخفیانه به باغ‌وحش بوماریس در هوبارت فروخته شد، جایی که جان او تنها چند ماه بعد، در شب ۷ سپتامبر در معرض خطر قرار گرفت.

در آن زمان، هیچ کس متوجه نشد که این آخرین ببر تاسمانی است که باغ وحش را زیبا می کند. در واقع، سوابق حاکی از آن است که مردم هنوز پس از سال ۱۹۳۶ به دنبال تیلاسین های وحشی بودند.

امید به یافتن یک بازمانده دیگر به این معنی بود که جسد تیلاسین نهایی در باغ وحش بوماریس مورد تجلیل یا برچسب خاصی قرار نگرفت.

رابرت پادل، روانشناس تطبیقی می‌گوید: سال‌ها، بسیاری از متصدیان و محققان موزه به جستجوی بقایای آن می‌پرداختند، زیرا هیچ ماده تیلاسین مربوط به سال ۱۹۳۶ در مجموعه جانورشناسی ثبت نشده بود، و بنابراین تصور می‌شد که بدن آن دور انداخته شده است.

عکس| پیدا شدن آخرین ببر تاسمانی در کمد موزه!

شکار گنج اخیراً آغاز شد که پادل و کاترین مدلاک، متصدی افتخاری موزه و گالری هنر تاسمانی (TMAG) با گزارشی منتشر نشده مواجه شدند.

در گزارشی در سال ۱۹۳۶/۱۹۳۷ که توسط تاکسیدرمیست موزه نوشته شده بود، ذکر شده بود که تیلاسین که در سال ۱۹۳۶ درگذشت، آخرین موجود زنده شناخته شده در نوع خود، به TMAG هدیه داده شده بود.

اما در بخش جانورشناسی موزه، جایی که محققان قبلاً آن را جستجو کرده بودند، نبود. در بخش آموزش موزه بود.

Peddle و Medlock هر دو امیدوارند که کشف مجدد آنها سرانجام به افسانه هایی که آخرین ببر تاسمانی را احاطه کرده اند پایان دهد.

منبع: ساینس‌آلرت

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا