اینترنت

رئیس سابق دپارتمان داوری فوتبال: تجهیز هر ورزشگاه به VAR حدود 3 میلیارد تومان هزینه دارد

رئیس سابق دپارتمان داوری فوتبال: تجهیز هر ورزشگاه به VAR حدود 3 میلیارد تومان هزینه دارد

رئیس سابق دپارتمان داوری فوتبال اعلام کرد هزینه تجهیز هر ورزشگاه به VAR چیزی در حدود 2 تا 3 میلیارد تومان است. به گفته وی پرداخت این مبلغ برعهده باشگاه‌ها است.

«داوود رفعتی»، رئیس سابق دپارتمان داوری فوتبال با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره هزینه استفاده از کمک داور ویدئویی در ورزشگاه‌های کشور شفاف‌سازی کرد.

به گفته او طی مکاتبات انجام شده با یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه، جهت پیاده‌سازی VAR در ایران نیز به پرداخت 45 هزار یورو است (چیزی حدود 1.5 میلیارد تومان) که شامل 20 درصد تخفیف خواهد شد.

رفعتی با رد ادعاهایی مبنی بر اینکه هزینه تجهیز هر ورزشگاه به VAR نیازمند بودجه‌ای 300هزار دلاری است افزود:

«به این رقم 45 هزار یورویی، بایستی هزینه دوربین‌های 4K و مانیتورهای تاچ مورد نیاز را اضافه کرد که برای هر ورزشگاه در نهایت چیزی حدود دو تا سه میلیارد تومان هزینه دارد.»

رئیس سابق دپارتمان داوری فوتبال: تجهیز هر ورزشگاه به VAR حدود 3 میلیارد تومان هزینه دارد

رئیس سابق دپارتمان داوری تاکید کرد این هزینه بر عهده باشگاه‌ها است زیرا از جمله الزامات ورزشگاه همانند تیر دروازه و نیمکت ذخیره‌ها به حساب می‌آید.

سابقه ایجاد VAR در ایران چیست؟

بحث استفاده از کمک داور ویدئویی در ایران طی سال‌های اخیر بارها مطرح شده است. موضوعی که با توجه به برخی حرف و حدیث‌ها درباره داوری‌ها و سوت‌های اثرگذار در نتایج بیش از پیش لزوم آن حس می‌شود.

اگرچه رفعتی در این برنامه تلویزیونی از مکاتبه و پذیرش یک شرکت برای راه‌اندازی فناوری VAR در ایران سخن گفته اما پیش از این AFC با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود آوردن فناوری VAR به ورزشگاه آزادی به علت تحریم‌ها، ناشدنی است.

گفتنی است مهرماه امسال تفاهم‌نامه همکاری بین همراه اول و فدراسیون فوتبال با هدف توسعه خدمات هوشمند و سرویس‌های دیجیتال امضا و گام نخست تعهدات با اجرای پروژه VAR در ورزشگاه آزادی برداشته شد. اما مشخص نیست این پروژه اکنون در چه وضعی است و چرا در دیدارهای برگزار شده در آزادی از فناوری کمک داور ویدئویی استفاده نمی‌شود.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا