تکنولوژی

اپل: درآمد توسعه دهندگان اپلیکیشن در اپ استور به ۲۶۰ میلیارد دلار رسیده است

اپل: درآمد توسعه دهندگان اپلیکیشن در اپ استور به ۲۶۰ میلیارد دلار رسیده است

اپل گزارش عملکرد سرویس‌های خود را در سال ۲۰۲۱ منتشر کرده است که در ادامه نگاهی به آن می‌اندازیم.

اپل در گزارش خود تاکید ویژه‌ای روی اپ استور داشته است و گفته است که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن از زمان راه‌اندازی این فروشگاه در سال ۲۰۰۸ درآمدی بالغ بر ۲۶۰ میلیارد دلار داشته‌اند که درصدی از آن به‌عنوان حق کمیسیون به اپل پرداخت شده است. در سال گذشته نیز توسعه‌دهندگان اپلیکیشن درآمدی حدود ۶۰ میلیارد دلار داشته‌اند.

اپل همچنین در گزارش خود به موفقیت سرویس گیمینگ آرکید خود اشاره کرده است و گفته است که این سرویس در سال ۲۰۲۱ خیلی بزرگتر شده و هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ بازی ارائه می‌کند که شامل بازی‌های مهمی مانند Sneaky Sasquatch، NBA 2K22، Oregon Trail، LEGO Star Wars: Castaways و Disney Melee Mania می‌شود.

مطالب مرتبط:

  • آیفون SE 2022 اپل همه ما را ناامید خواهد کرد
  • جف ویلکاکس معمار اصلی اپل سیلیکون به اینتل پیوست

سال ۲۰۲۱ همچنین سال پربار و موفقیت‌آمیزی برای اپل موزیک بوده است. به‌گفته اپل این سرویس هم‌اکنون بیش از ۹۰ میلیون آهنگ ارائه می‌کند که همه سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. این سرویس دارای قابلیت‌های خوبی مانند پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس است.

از طرفی، سرویس اپل تی وی پلاس توانست در سال ۲۰۲۱ جوایز زیادی را ببرد. این سرویس همچنین موفق شد با پخش سریال‌های موفقی مانند Ted Lasso و House with a Servant مخاطبان زیادی را جذب خودش بکند و فیلم‌های این سرویس نه‌تنها از طریق دستگاه‌های اپل بلکه از طریق محصولات شرکت‌هایی مانند ال جی، سامسونگ، پاناسونیک و سونی قابل دسترس هستند.

در هرحال، سرویس‌های اپل در سال ۲۰۲۱ عملکرد موفقی داشته‌اند و باید ببینیم که در سال ۲۰۲۲ عملکرد آن‌ها چگونه خواهد بود.

منبع: Ghizchina

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا