رمز ارز

معرفی ۵تا از بهترین روش های کسب درآمد از ان اف تی (NFT)

معرفی ۵تا از بهترین روش های کسب درآمد از ان اف تی (NFT)

بهترین روش درآمدزایی از ان اف تی

بازار توکن های غیرقابل تعویض (NFT) طی سال ۲۰۲۱ به بخش عمده ای از صنعت کریپتو تبدیل شده است. مبلغی که برای خرید NFT صرف شده از ۱۶۲.۴ میلیون دلار در ابتدای سال به بیش از ۱۲.۶ میلیارد دلار رسیده است. اگر قصد دارید وارد این بازار هیجان انگیز شوید و کسب درآمد کنید با ما همراه باشید تا شما را با بهترین روش کسب درآمد از ان اف تی آشنا کنیم.

در حالی که اکثریت NFT  ها با استفاده از اتریوم ایجاد و خریدوفروش می شوند، هزینه های بالای گس (هزینه انجام تراکنش در شبکه اتریوم) می تواند هزینه اضافی زیادی را به کاربران تحمیل کند. داده های Raribleanalytics تخمین می زند که ایجاد یک NFT در اتریوم حدود ۹۸.۶۹ دلار هزینه گس دارد. همچنین ایجاد مجموعه های NFT به طور متوسط ۹۰۰ دلار از جیب کاربران خارج می کند.

برای جبران این هزینه ها، بسیاری از سرمایه گذاران و سازندگان NFT صرفاً سعی می کنند NFT های خود را در بازارهای ثانویه مانند OpenSea بارگذاری کنند و کسب سود نمایند. اما راه های زیادی برای کسب درآمد از NFT وجود دارد تا آنها را با قیمتی بالاتر از آنچه که پرداخت کرده اید یا ایجاد نموده اید، بفروشید. در ادامه ۵تا از بهترین روش های کسب درآمد از ان اف تی را شرح خواهیم داد.

ان اف تی (NFT) چیست؟

برای کسانی که با مفهوم NFT آشنا نیستند، آنها به عنوان رسیدهای دیجیتالی قابل مبادله ای هستند که در یک پایگاه داده توزیع شده عمومی به نام بلاک چین، ذخیره شده اند که همه می توانند در هر زمان آن را ببینند و به طور مستقل تأیید کنند. این رسیدهای دیجیتال حاوی اطلاعات منحصر به فردی است که می تواند برای اثبات اینکه فرد خاصی صاحب انحصاری برخی اقلام است استفاده شود. حال ممکن است این اقلام ملموس یا حتی نامشهود باشد.

هیچ دو موردی که توسط NFT ها نشان داده می شود یکسان نیستند، به این معنی که NFT ها را نمی توان به همان روشی که می توانید یک بیت کوین را با بیت کوین دیگری مبادله کنید، معامله کرد. به همین دلیل است که به آنها توکن های “غیر قابل تعویض” می گویند.

بهترین روش های کسب درآمد از NFT کدامند؟

بهترین روش درآمدزایی از ان اف تی

۱. کسب درآمد از طریق حق امتیاز NFT

فناوری زیربنایی که NFTها را تقویت می کند به سازندگان اجازه می دهد تا هر زمان که NFT هایشان در بازار ثانویه دست به دست می شوند شرایطی را تعیین کنند که هزینه های حق امتیاز را اعمال کنند. به عبارت دیگر، سازندگان می توانند حتی پس از فروش آثار خود به مجموعه داران، درآمد دریافت کنند.

با این کار می توانند سهمی از قیمت فروش NFT های موردنظر را به طور نامحدود به دست آورند. به عنوان مثال، اگر حق امتیاز یک اثر هنری دیجیتال ۱۰٪ تعیین شود، خالق اصلی هر بار که اثر هنری خود را به صاحب جدیدی می فروشد، ۱۰٪ از کل قیمت فروش را دریافت می کند.

بهترین روش درآمدزایی از ان اف تی

لازم به ذکر است که سازندگان توکن های غیر قابل تعویض معمولاً در زمان ساخت NFTهای خود درصد حق امتیاز را تعیین می کنند. علاوه بر این، قراردادهای هوشمند (برنامه های کامپیوتری خودکار که توافق های قراردادی را اجرا می کنند) بر کل فرایند درگیر در توزیع حق امتیاز نظارت دارند. این بدان معناست که به عنوان یک سازنده، نیازی به اجرای شرایط حق امتیاز خود یا پیگیری پرداخت دستی ندارید زیرا این فرایند به طور کاملاً خودکار انجام می شود.

۲. کسب درآمد از استیکینگ ان اف تی (NFT)

بهترین روش درآمدزایی از ان اف تی

یکی از مزایای همکاری عمیق بین NFT ها و پروتکل های مالی غیرمتمرکز (DeFi) امکان استیکینگ NFT ها است.

استیکینگ که تحت عنوان سهام داری نیز شناخته می شود به فرایند سپرده گذاری یا “قفل کردن” دارایی های دیجیتال در یک قرارداد هوشمند پروتکل DeFi برای تولید بازده اشاره دارد. در حالی که برخی از پلتفرم ها طیف گسترده ای از NFTها را پشتیبانی می کنند، برخی دیگر از شما می خواهند NFTهای بومی را خریداری کنید تا پاداش استیک کردن را به دست آورید.

نمونه هایی از پلتفرم هایی که استیکینگ NFT را تسهیل می کنند عبارتند از:

  • Kira network
  • NFTX
  • Splinterlands
  • Only1

در برخی موارد، بخشی از جوایز توزیع شده بین سهامداران به صورت توکن های حاکمیتی است. چنین پروتکل هایی برای دارندگان این توکن ها، حق رأی در مورد توسعه آتی اکوسیستم هایشان را فراهم می کنند. اغلب اوقات، امکان سرمایه  گذاری مجدد کوین های به دست آمده از قراردادن NFT ها در پروتکل های تولید بازده دیگر نیز وجود دارد.

۳. کسب درآمد از اجاره دادن ان اف تی (NFT)

بهترین روش درآمدزایی از ان اف تی

یک نمونه از بهترین روش های درآمدزایی از ان اف تی اجاره دادن NFTهای خود، به ویژه آنهایی است که تقاضای بالایی دارند. به عنوان مثال، برخی از بازی های تجارت کارت به بازیکنان اجازه می دهند تا کارت های NFT را قرض بگیرند تا شانس برنده شدن خود را افزایش دهند. همان طور که انتظار می رود، شرایط حاکم بر معامله بین دو طرف درگیر توسط قراردادهای هوشمند کنترل می شود. بنابراین، کاربران NFT معمولاً این آزادی را دارند که مدت زمان ترجیحی قرارداد اجاره و نرخ اجاره NFT را تعیین کنند.

نمونه اصلی پلتفرمی  که به کاربران اجازه می دهد NFTها را اجاره یا قرض دهند reNFT است. این پلتفرم به وام دهندگان این امکان را می دهد که حداکثر دوره های استقراض را تعیین کنند و نرخ های روزانه را مشخص نمایند که در حال حاضر به طور متوسط بین ۰.۰۰۲ و ۲ رپد اتریوم (WETH) است.  WETH نسخه ERC-20 ارز دیجیتال بومی  اتریوم یعنی اتر (ETH) است.

۴. کسب درآمد از تامین نقدینگی NFT

به لطف ادغام مداوم زیرساخت های NFT و DeFi، ارائه نقدینگی و دریافت NFT در ازای عملکرد در یک استخر نقدینگی خاص امکان پذیر شده است. این روش یک نمونه جالب از بهترین روش های درآمدزایی از ان اف تی است. به عنوان مثال، وقتی نقدینگی را در Uniswap V3 ارائه می کنید، بازارساز خودکار (AMM) یک توکن ERC-721 که به عنوان LP-NFT نیز شناخته می شود، صادر می کند که سهم شما از کل مبلغ قفل شده در استخر را مشخص می کند.

اطلاعات دیگری که در NFT حک شده است جفت توکنی که شما سپرده گذاری کرده اید و نیز نمادهای توکن ها و آدرس استخر است. شما می توانید این NFT را بفروشید تا موقعیت خود را در استخرهای نقدینگی به سرعت تسویه کنید.

۵. کسب درآمد از ییلد فارمینگ NFT

از آنجایی که NFTها به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جزء اصلی AMM هستند، کاربران اکنون می توانند با استفاده از محصولات مبتنی بر NFT، سود کسب کنند.ییلد فارمینگ به روشی اطلاق می شود که از پروتکل های متعدد DeFi به منظور تولید بالاترین بازده ممکن با دارایی های دیجیتالی که دارید استفاده کنید.

از مثال بالا، توکن های LP-NFT که به عنوان توکن های ارائه دهنده نقدینگی در Uniswap منتشر می شوند، می توانند به عنوان وثیقه یا در پروتکل های دیگر برای کسب سود اضافی استفاده شوند. آن را به عنوان کسب سود در بالای یک پروتکل سودده دیگر در نظر بگیرید. این امکان یک مدل درآمدزایی لایه ای ایده آل را فراهم می کند.

جمع بندی

ما در این مقاله چند نمونه از بهترین روش های درآمدزایی از ان اف تی را بیان کردیم. با این حال، توجه داشته باشید که NFT  ها و فناوری زیربنایی قراردادهای هوشمند هنوز نسبتاً جدید هستند بنابراین بسیاری از برنامه هایی که فرصت های برجسته  شده در این مقاله را فراهم می کنند در مرحله شکل  گیری هستند. با توجه به این موضوع، توصیه می شود قبل از اتخاذ هر یک از استراتژی های ذکر شده در بالا، بررسی لازم را انجام داده و خطرات موجود را در نظر بگیرید.

 

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا