بازی

فروش RTX 4090 در eBay بیش از ۳ برابر RTX 4080 است

فروش RTX 4090 در eBay بیش از ۳ برابر RTX 4080 است

به گزارش وبسایت Tom’s Hardware، آمار فروش کارت‌های گرافیک جدید انویدیا در وبسایت eBay نشان می‌دهد که RTX 4080 به کابوسی برای دلال‌ها و فروشندگان مستقل تبدیل شده و اصلاً با استقبال مخاطبان مواجه نشده است. به نظر می‌رسد که نقطه اوج تقاضا برای کارت گرافیک RTX 4080 که البته خیلی هم ضعیف بود، به پایان رسیده و انویدیا کار سختی در متقاعد کردن گیمرها برای خرید جدیدترین محصول این شرکت بر پایه پردازنده گرافیکی AD103 دارد. درواقع RTX 4090 با قیمت بالاتر شرایط به مراتب بهتری را تجربه کرده و برتری عملکرد قابل‌توجه آن در مقایسه با نسبت قیمت‌ها، علاقه‌مندان را به سمت پرچم‌دار فعلی این نسل سوق داده است.

قیمت بالای کارت گرافیک RTX 4080

درحال حاضر میزان فروش کارت گرافیک RTX 4090 نسبت به RTX 4080 بیش از ۳.۴ برابر است و ریسک انویدیا برای عرضه یک محصول بالای ۱۰۰۰ دلاری دیگر با شکست مواجه شده است. حالا این قضیه حتی روی درآمدزایی دلال‌هایی که معمولاً از کمبود موجودی سخت‌افزار در بازار سود می‌برند هم مؤثر واقع شده و حداقل این شرایط باعث شده تا درمورد RTX 4080 شاهد کاهش موجودی نباشیم. درواقع آمارها نشان می‌دهد روزانه به‌طور متوسط فقط ۸ کارت گرافیک RTX 4080 در eBay فروخته شده است.

بنابراین دلال‌ها به‌زودی به فکر کاهش قیمت بالای این کارت خواهند افتاد تا حتی با ضرر هم که شده موجودی روی دست خود را به فروش برسانند. از طرفی احتمال می‌رود که با عرضه کارت‌های گرافیک Radeon RX 7900 طی هفته‌های پیش رو، شرایط برای انویدیا پیچیده‌تر هم بشود. هر دو مدل جدید سری Radeon با قیمت پایین‌تر از ۱۰۰۰ دلار به فروش می‌رسند و این موضوع می‌تواند شرایط رقابتیِ خوبی را ایجاد کند.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا