فناوری

واکنش واتساپ به جنجال مهندس ایرانی و ایلان ماسک درباره جاسوسی از کاربران/ عکس

واکنش واتساپ به جنجال مهندس ایرانی و ایلان ماسک درباره جاسوسی از کاربران/ عکس

گوگل و واتس‌اپ تأیید کرده‌اند که از باگ اپ واتس‌اپ مبنی بر دسترسی غیرضروری به میکروفن در برخی از دستگاه‌های اندرویدی آگاه هستند. این مشکل اولین‌بار چند ماه پیش مشاهده شده بود، اما حالا یک مهندس ایرانی دوباره این موضوع را مطرح کرده است و با واکنش ایلان ماسک مواجه شده. همین مسئله توجهات را به‌صورت جدی‌تر به این مشکل جلب کرده است.

بیشتر بخوانید:

  • واکنش جنجالی ایلان ماسک روی توییت یک ایرانی/واتساپ جاسوس است؟/ عکس

یکی از مهندسان ایرانی توییتر به نام «فواد دبیری» در توییتی اعلام کرد که وقتی خواب بوده، اپلیکیشن واتس‌اپ بدون اطلاع او از میکروفن موبایلش استفاده کرده است. وی همچنین تصویری از این مشکل را در توییت خود به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد واتس‌اپ چندین‌بار در ساعات بامدادی از میکروفن استفاده کرده است.

واکنش واتساپ به جنجال مهندس ایرانی و ایلان ماسک درباره جاسوسی از کاربران/ عکس
تصویر منتشر شده در توییت فواد وزیری

ایلان ماسک در پاسخ به گزارش فواد دبیری نوشت: «واتس‌اپ قابل اعتماد نیست.» او پیش‌تر اعلام کرده بود که از طرفداران پیام‌رسان سیگنال است و عجیب نیست که نظر مثبتی نسبت به این پیام‌رسان متعلق به متا نداشته باشد.

واتس‌اپ و گوگل چه می‌گویند؟

در واکنش به این اتفاق، واتس‌اپ در بیانیه‌ای در توییتر اعلام کرد که این مشکل مربوط به اندروید است و ارتباطی به پیام‌رسان آن‌ها ندارد: «باور داریم این مشکل باگی در اندروید است که به‌اشتباه این اطلاعات را در Privacy Dashboard نشان می‌دهد و از گوگل خواسته‌ایم تا این ایراد را بررسی کند و اقدامات اصلاحی را انجام دهد.»

گوگل فعلاً اطلاعاتی زیادی درباره علت بروز این خطا منتشر نکرده، اما تأیید کرده که مشغول بررسی این مشکل است. سخنگوی این شرکت می‌گوید: «از بروز این ایراد آگاهیم و با همکاری نزدیک با واتس‌اپ به بررسی آن می‌پردازیم.»

حدود یک ماه پیش، وب‌سایت WABetaInfo از بروز این باگ خبر داد و مدعی شد که این «مثبت کاذب» برای برخی از کاربران گوشی‌های پیکسل گوگل و محصولات گلکسی سامسونگ رخ داده است. درحال‌حاضر مشخص نیست که این مشکل چه زمانی برطرف خواهد شد.

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا