اینترنت

میزان فروش NFTها در سال 2021 به 25 میلیارد دلار رسید

میزان فروش NFTها در سال 2021 به 25 میلیارد دلار رسید

داده‌های شرکت DappRadar نشان می‌دهند که NFTها در سال 2021 محبوبیت بسیار زیادی داشته‌اند و فروش نزدیک به 25 میلیارد دلار را تجربه کرده‌اند.

رشد چشمگیر فروش NFTها در 2021

DappRadar بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده خود از ده بلاک‌چین مختلف، توضیح داد در حالی که فروش کلی NFTها یا توکن غیرقابل معاوضه در سال 2020 فقط 94.9 میلیون دلار بود، فروش آن‌ها در سال گذشته با رشد بسیار زیادی همراه بود و به 24.9 میلیارد دلار رسید. همچنین طبق نمودار زیر، فروش NFTها فقط در سه ماهه چهارم سال 11.6 میلیارد دلار بوده است.

فروش NFTها

با این وجود، آمار اعلام شده توسط ارائه‌دهندگان داده‌ها متغیر بوده و به اقلام فروخته شده بستگی دارد. همچنین معاملاتی مانند فروش عمده آثار هنری NFT در حراجی‌ها که «خارج از زنجیره» انجام می‌شوند، اغلب توسط داده‌ها به ثبت نمی‌رسند.

CryptoSlam که چندین بلاکچین را ردیابی می‌کند نیز اعلام کرد که مجموع فروش این دسته از دارایی‌ها در سال گذشته 18.3 میلیارد دلار بوده است. از طرفی دیگر، NonFungible.com که فقط بلاکچین اتریوم را ردیابی می‌کند، فروش سال 2021 را 15.7 میلیارد دلار اعلام کرد.

با این وجود می‌توان گفت پولی که در سال 2021 برای NFTها خرج شده، تقریبا با مبلغی که به کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد (COP26) برای حذف زغال سنگ اهدا شده یا مبلغی که توسط بانک جهانی برای خرید واکسن کرونا جمع آوری شده، برابری می‌کند.

فروش NFTها

طبق اعلام DappRadar، در سال 2021 نزدیک به 28.6 میلیون کیف پول NFT معامله کرده‌اند که رشد چشمگیری را نسبت به 545 هزار کیف در سال 2020 نشان می‌دهد. از طرفی دیگر NFTهای کلکسیونی محبوب‌ترین دسته و پس از آن گزینه‌های سودمند و هنری بیشترین میزان توجه علاقه‌مندان این حوزه را به خود جلب کرده‌اند.

وب‌سایت NonFungible.com نیز اعلام کرد در حالی که گران‌ترین فروش NFT شناخته شده حدود 69.3 میلیون دلار بوده، محدوده قیمت معمول این دسته از دارایی‌ها بین 100 تا 1000 دلار بوده است.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا