فناوری

مازراتی از سال ۲۰۲۳ به رقابت‌های فرمول E باز می‌گردد

مازراتی از سال ۲۰۲۳ به رقابت‌های فرمول E باز می‌گردد

مجله خبری بیکینگ – شرکت خودروسازی مازراتی برای پیوستن به فصل ۲۳-۲۰۲۲ رقابت‌های اتومبیلرانی فرمول E ثبت‌نام کرده است.

به گزارش motorsport، سازنده ایتالیایی خودرو پس از وقفه‌ای نسبتا طولانی برای شرکت در این مسابقات در سال آینده با یک تیم دیگر همکاری خواهد کرد. این کار شبیه همکاری برند Stellantis DS و قرارداد آن با Techeetah است. در ابتدای سال ۲۰۲۱ مازراتی به گروه خودروسازی Stellantis پیوست. پس از ادغام خودرو‌های فیات کرایسلر و گروه PSA، این شرکت قصد دارد نسخه الکتریکی خودروی اسپورت MC۲۰ را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند.

طبق تعهد سال ۲۰۲۱ گروه Stellantis باید ۳۰ میلیارد یورو تا پایان سال ۲۰۲۵ برای توسعه منافع خود سرمایه‌گذاری کند. مازراتی برای ارتقای بیشتر محصولات خود در حوزه موتور اسپرت، پیشرانه Gen۳ را توسعه خواهد داد؛ این پیشرانه علاوه بر استاندارد‌های معمول ۳۵۰ کیلووات نیرو نیز تولید می‌کند. دیوید گراسو مدیرعامل مازراتی در گفتگو با رسانه‌های منتخب خبر بازگشت به مسابقات اتومبیلرانی را تایید کرد.

رقابت‌های اتومبیلرانی فرمول E

مازراتی اولین برند ایتالیایی است که از سال ۲۰۲۳، به فصل نهم مسابقات قهرمانی فرمول E می‌پیوندد. الخاندرو آگاگ موسس و رئیس فرمول E اضافه شدن مازراتی با این تاریخچه به مسابقات را یکی از بهترین روز‌ها در تاریخ این رقابت‌ها توصیف کرده است. مازراتی در سال ۱۹۵۷ و پس از کسب آخرین عنوان خوان مانوئل فانجیو در مسابقات فرمول ۱ با موتور ۲۵۰F به کار خود به عنوان یک تیم سازنده در مسابقات تک سرنشین پایان داد. این موتور تا پایان سال ۱۹۶۰ مورد استفاده قرار می‌گرفت. برند مودنا نیز MC۱۲ را ساخت که اولین بار در مسابقات قهرمانی FIA GT در سال ۲۰۰۴ شگفتی آفرید. این وسیله اولین عنوان قهرمانی خود را در مسابقات FIA GT۱ در سال ۲۰۱۰ کسب کرد.

بازگشت مازراتی به فرمول E


بیشتر بخوانید

  • مشخصات موتوری خودروی GranTurismo ۲۰۲۰ مازراتی

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا