فناوری

Salesforce: مدیران IT برای یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی مولد تلاش می کنند

Salesforce: مدیران IT برای یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی مولد تلاش می کنند

از دید شرکت Salesforce یک استراتژی موفق هوش مصنوعی بر سازمان‌ها، زمانی محقق می‌شود که متکی بر تجمیع و یکپارچه‌سازی داده‌ها برای دستیابی به ارزش سازمانی، به موازات ارتقای مهارت رهبران فناوری اطلاعات سازمان باشد.

به گزارش بیکینگ به دنبال گسترش و تعمیق روزافزون فناوری اطلاعات در برنامه‌ها و چشم‌اندازهای کسب‌ و کارها و سازمان‌ها، اکنون مطالبه مهارت و به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی برای افزایش بهره‌وری در کسب و کارها به طرز چشمگیری رو به تزیاد است.

نتایج تحقیقاتی که به تازگی توسط Salesforce حاکی از آن است که 85 درصد از رهبران فناوری اطلاعات سازمان‌ها انتظار دارند که فناوری هوش مصنوعی طی سه سال آتی موجب افزایش بهره‌وری توسعه دهندگان سازمانی گردد. اما در عین جال 62 درصد این مدیران اعتقاد دارند که سازمان متبوع آنها به طور کامل برای هماهنگ کردن سیستم‌های داده برای استفاده بهتر از هوش مصنوعی آمادگی ندارند، و این ضعف، ضمن تاخیر در توسعه، فشار بر تیم IT را نیز هر چه بیشتر افزایش می‌دهد.

سیلزفورس در نتیجه این تحقیقات پیشنهاد می‌کند که اگر سازمان‌ها و کسب‌ و کارها برای استفاده کامل از پتانسیل هوش مصنوعی مصمم هستند تا قادر باشند در بازار همیشه در حال تحول و رقابتی باقی بمانند، بدون تردید باید یکپارچه‌سازی داده‌ها و نیز اتوماسیون را در اولویت خود قرار دهند.
 

شکل دادن به راهبرد موفق هوش مصنوعی برای سازمان

علاوه بر این نگرانی نامبرده، 98 درصد از سازمان‌های فناوری اطلاعات گزارش کرده‌اند که در مسیر تحول خود، به درجات مختلف در حال دست و پنجه نرم کردن با چالش‌ها هستند.
به عنوان راه حل این نگرانی، سیلزفورس توصیه می‌کند که باید بر استراتژی‌های یکپارچه‌سازی داده‌های متمرکز شد تا از مزایای بهبود کارایی عملیاتی، بهره‌وری و تجارب کارکنان و مشتریان بهره‌مند شود. 

مطابق این تحقیق، مدیران IT انتظار دارند تعداد ​​مدل‌های زبان بزرگ(LLM) که در سه سال آینده استفاده خواهند کرد، 69 درصد افزایش یابد. علاوه بر این، 80 درصد از آنها گفته‌اند که در حال حاضر از چندین مدل هوش مصنوعی پیش‌بینی‌کننده و مولد(Gen AI) استفاده می‌کنند.

اما علیرغم آنکه کارآیی هوش مصنوعی به‌شکل جدی به یکپارچگی داده‌ها وابسته است، اما این تحقیق نشان می‌دهد که فقط 28 درصد از برنامه‌ها و ابزارها امکان اتصال را دارند، و در نتیجه 95 درصد از مدیران IT مشکل یکپارچه نبودن داده‌ها را مانع اصلی کاربرد بهینه هوش مصنوعی ذکر نموده‌اند.

دیگر نگرانی‌ مهم سازمان‌ها و کسب‌ و کارها در این زمینه، امنیت است، زیرا 64 درصد از رهبران IT اطلاعات همچنان دغدغه اخلاقی کاربردهای هوش مصنوعی و اینکه چگونه استفاده از این فناوری می‌تواند اعتمادها را زایل کند دارند.
پاسخ Salesforce به این دغدغه، توجه به این واقعیت است که مخازن داده بزرگ چه نقشی در تحول می‌توانند داشته باشند.
با توجه به اینکه این مخازن بزرگ اغلب مانع از تصمیم‌گیری سریع می‌شوند، عدم دسترسی به موفقیت تجاری را به دنبال دارند. در نتیجه، به نظر می‌رسد یکسان سازی داده‌ها باعث تسریع سازمان‌ها و کسب و کارها در نیل به موفقیت و دستیابی به استراتژی‌های مرتبط با هوش مصنوعی خواهد شد.

هوش مصنوعی برای «کاهش بار» رهبران IT در حال مبارزه
به گفته Salesforce، سازمان‌ها در حال حاضر در تلاش هستند تا داده‌ها را به برنامه‌های هوش مصنوعی متصل کنند، به طوری که 62 درصد از رهبران فناوری اطلاعات گزارش داده‌اند که کسب‌وکار آنها برای هماهنگ کردن سیستم‌های داده برای استفاده از هوش مصنوعی مجهز نیست.

تیم‌های فناوری اطلاعات تحت فشار بسیار زیادی هستند و به همین دلیل در تلاش برای یکپارچه‌سازی کارآمد هوش مصنوعی هستند، به طوری که ۹۸ درصد از افراد مورد بررسی با چالش‌های تحول دیجیتال روبرو هستند. در نتیجه، کسب‌وکارها نمی‌توانند هوش مصنوعی را با پتانسیل کامل خود به کار گیرند و اطلاعات کلیدی را برای شرکت یا مشتریان خود از دست می‌دهند.

ارتقای مهارت کارگران از طریق همکاری استراتژیک در نهایت استفاده از هوش مصنوعی را بهبود می بخشد و به کسب و کارها اجازه می دهد تا از اتوماسیون برای نوآوری بهتر استفاده کنند. در واقع، 85 درصد از رهبران انتظار دارند که هوش مصنوعی بهره وری توسعه دهندگان را افزایش دهد.

Param Kahlon مدیر اتوماسیون و یکپارچه‌سازی در Salesforce می‌گوید: «هوش مصنوعی به اندازه‌ای قدرتمند است که سازمان‌های داده می‌توانند به آن متصل شوند و نتایجی که مایلند از آن به دست آورند.»
به گفته وی: «این داده‌ها نشان می‌دهد که مدیران IT سازمان‌ها فزاینده‌ای آگاه هستند که ظرفیت و توانایی آنها برای عملیاتی‌کردن هوش مصنوعی،‌ به قدرت آنها در ادغام آن با سیستم‌های موجودشان برای ایجاد فرصت‌های جدید برای رشد بستگی دارد.»
 

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا