تکنولوژی

سامسونگ تراشه پرچمدار اگزینوس ۲۲۰۰ را معرفی کرد

سامسونگ تراشه پرچمدار اگزینوس ۲۲۰۰ را معرفی کرد

سامسونگ از جدیدترین تراشه موبایلی خود یعنی اگزینوس ۲۲۰۰ رونمایی کرد. این تراشه قرار است امسال در گوشی‌های پرچمدار این شرکت استفاده شود.

اگزینوس ۲۲۰۰ به احتمال زیاد کار پردازش برخی نسخه‌های گلکسی S22 را بر عهده خواهد داشت و با استفاده از فماوری ۴ نانومتری EUV ساخته شده است. این پردازنده دارای هشت هسته پردازشی شامل یک هسته قدرتمند Cortex-X2، سه هسته Cortex-A710 و چهار هسته Cortex-A510 است و در کنار این‌ها از پردازنده گرافیکی Xclipse سامسونگ با معماری RDNA 2 شرکت ای ام دی نیز بهره می‌برد که به‌گفته سامسونگ عملکردی در حد تجربه گیمینگ در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

مطالب مرتبط:

  • سامسونگ در حال کار روی یک لپ تاپ تاشو است
  • نسل جدید سری گلکسی نوت سامسونگ در دست ساخت است

این پردازنده گرافیکی قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند فناوری ردیابی اشعه و AMIGO را ارائه می‌دهد که به‌طور کلی عملکرد و کارایی آن را بهبود خواهند بخشید. به‌این ترتیب، گیمرها هنگام بازی نگران خالی شدن سریع شارژ باتری نخواهند بود.

اگزینوس ۲۲۰۰

اگزینوس ۲۲۰۰ همچنین مجهز به یک واحد پردازش عصبی جدید است که از فناوری هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. این واحد پردازشی در کنار پردازنده سیگنال تصویر (ISP) کمک خواهد کرد تا دوربین گوشی عکس‌های واقعی‌تری ثبت کند. پردازنده سیگنال تصویر اگزینوس ۲۲۰۰ از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیوهای 4K HDR و 8K پشتیبانی می‌کند.

اگزینوس ۲۲۰۰ در بخش ارتباطات نیز از مودم 5G با باندهای sub-6GHz و mmWave پشتیبانی خواهد کرد و یک فناوری رادیویی جدید UTRAN با اتصال دوگانه 4G LTE و 5G NR نیز دارد که سرعت اتصال را تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش خواهد داد.

تراشه جدید سامسونگ همچنین مجهز به المان امنیتی یکپارچه یا iSE است که برای ذخیره امن کلیدهای رمزارز کاربرد دارد. اگزینوس ۲۲۰۰ هم‌اکنون وارد مرحله تولید انبوه شده است و انتظار می‌رود در رویداد ۲۰ بهمن سامسونگ در داخل گوشی‌های سری گلکسی S22 سامسونگ عرضه شود.

منبع: Gizmochina

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا