علم و دانش

تمساح‌هایی که جرات نمی‌کنند به شیرها نزدیک شوند!

تمساح‌هایی که جرات نمی‌کنند به شیرها نزدیک شوند!

به گزارش خبرگزاری بیکینگ، شیرها به عنوان حیواناتی باشکوه و با عظمت شناخته می‌شوند. دلیلی وجود دارد که از آنها به عنوان “سلطان جنگل” یاد می‌شود. در ویدئو زیر سه شیر نر بزرگ را در حال عبور از رودخانه «ملامبان» در آفریقای جنوبی مشاهده می‌کنیم. یکی از آنها به دلیل جریان قوی رودخانه می‌لغزد. در ادامه درباره شیرها و آنچه که آنها را با شکوه می‌کند بیشتر خواهیم خواند.

غرور شیرها

شیرها حیوانات انفرادی نیستند. آنها تمایل دارند گروهی در کنار هم زندگی کنند و سفر کنند. به طور معمول، یک گروه متشکل از ۳ تا ۱۲ ماده بالغ و توله های آنها و همراه با یک یا چند شیر نر است. شیرهای نر از ماده‌ها در مقابل نرهای دیگر دفاع می‌کنند. البته هر چند سال یکبار گله نرهای دیگر را از گروه بیرون می‌کنند و توله‌ها را می‌کشند.

تمساح‌هایی که جرات نمی‌کنند به شیرها نزدیک شوند!

با کمال تعجب، گروه‌های بزرگی شیرها با هم کارآمدی برای شکار ندارد. زمانی که فقط دو شیر با هم کار می‌کنند با حداکثر کارایی و توان شکار می‌کنند. شکار مشارکتی به حداقل رساندن خطر آسیب کمک می‌کند و به گروه‌های کوچکی شیرها اجازه می‌دهد تا از لاشه خود در برابر گله‌های دیگر دفاع کنند.

بیشتر بخوانید:

  • دعا کنید سر و کله این مارهای شمالی پیدا نشود!/ عکس

  • این پهپاد کره‌شمالی «سونامی رادیواکتیو» ایجاد می‌کند!/ عکس

  • آیا خرس ها مثل خرس باغ وحش اصفهان ، انسان ها را می کشند؟/عکس

اگر یک شیر به تنهایی بتواند طعمه را بگیرد، اغلب بقیه گروه به جای کمک کردن، فقط تماشا می کنند.اما وقتی که شکار نسبتاً دشوار است آنها تمایل بیشتری به همکاری دارند. به‌طور معمول، شیرها به دنبال حیوانات بزرگ می‌روند. با این حال، زمانی که این نوع حیوانات در دسترس نباشند، طعمه های کوچکتر مانند خزندگان و جوندگان را می‌خورند. آن‌ها همچنین به دزدیدن لاشه سایر شکارچیان مانند پلنگ و کفتار هم معروف هستند.

علاوه بر این، شیرهای نر زمانی که با هم کار می‌کنند به جای خودشان، بهتر می‌توانند قلمروها را در دست بگیرند و مسئولیت‌های گروه را حفظ کنند. آنها همچنین بهتر می‌توانند از قلمرو خود در برابر شیرهای نر مزاحم دفاع کنند. در نهایت، این بدان معنی است که آن‌ها فرزندان بیشتری خواهند داشت، زیرا آن‌ها برای مدت طولانی‌تری بخشی از قلمرو هستند و می‌توانند بیشتر با شیرهای ماده جفت شوند.

تمساح‌هایی که جرات نمی‌کنند به شیرها نزدیک شوند!

شیرهایی که در آب راه می‌روند

همانطور که در ویدیو می‌بینید، شیرها در راه رفتن در آب تا حدودی ناراحت هستند. آن‌ها بهترین شناگران نیستند چرا که اغلب شنا نمی‌کنند. به‌طور کلی، شیرها مانند ببرها و جگوارها به دنبال شکار آبزیان نیستند. شیرها حیواناتی زمینی هستند و زمین را به آب ترجیح می‌دهند. آنها معمولاً فقط برای خنک شدن یا رسیدن به زمین در طرف دیگر به داخل آب می‌روند.

شیرها بیشتر وزن خود را روی قسمت‌های نرم پنجه خود حمل می‌کنند. این قسمت‌ها روی انگشتان پا قرار دارند که روی آن راه می‌روند. آن‌ها به شیرها کمک می‌کند تا بی سر و صدا حرکت کنند، که به آنها امکان می دهد به راحتی و دزدکی وارد شوند و طعمه را بگیرند. هنگام راه رفتن پاشنه آنها به زمین برخورد نمی‌کند.

شیرها دارای استخوان های اضافی در پنجه های خود هستند که به آنها اجازه می‌دهد تا دامنه وسیعی از حرکت را به دست آورند. پنجه‌های آن‌ها جمع شونده است و هیچ تاثیری بر حرکات راه رفتن آنها ندارد.

منبع: azanimals

۲۲۷۳۲۱

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا