بازی

واکنش منتقدین به بازی Sonic Frontiers

واکنش منتقدین به بازی Sonic Frontiers

سونیک مجموعه‌ای است که از گذشته تابه‌امروز هواداران بسیاری داشته و می‌توان آن را یکی از سرگرم کننده‌ترین و نوستالوژی‌ترین مجموعه‌های صنعت بازی‌های ویدیویی دانست. بااین‌که خیلی از هواداران با سونیک‌های دوبعدی خاطره بسیاری دارند، اما سونیک‌های سه‌بعدی هم تجربه‌ای متفاوتی را ارائه داده‌اند و چند سالی است که جای خالی یک سونیک سه‌بعدی سرگرم کننده و درخور، خالی است.

حال Sonic Frontiers به‌زودی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و هواداران امیدوار هستند تا پس از سال‌ها، یک سونیک سه‌بعدی درخور را تجربه کنند. ساعاتی پیش میانگین امتیازات بازی Sonic Frontiers منتشر شد و شاهد یک بازگشت نسبتا خوب برای بازی‌های سونیک سه‌بعدی هستیم. البته این مورد را هم باید درنظر بگیریم که سونیک تیم برای ساخت این بازی دست به‌تغییرات زیادی از جمله ورود به ساختار جهان باز زده است و انتظار می‌رود در آینده، شاهد بهتر شدن فرمول استفاده شده آن‌ها باشیم. در ادامه می‌توانید نظرات بعضی از منتقدان سونیک فرانتیرز را در بیکینگ مطالعه کرده و نظرات خود را هم با ما در میان بگذارید.

Sonic Frontiers

  • سازنده: سونیک تیم
  • ناشر: سگا
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس | ایکس باکس سری ایکس، نینتندو سوییچ
  • سبک: اکشن ماجراجویی

ماجراجویی سونیک در جهان آزاد بازی Sonic Frontiers

گیمز بیت: ۸۰ از ۱۰۰

زمانی‌که پای محبت من برای بازی‌های ماجراجویی به وسط می‌آید، اگر عینک نوستالوژی خود را کنار بگذارم، به‌راحتی می‌توانم بگویم که این بهترین تلاش سونیک در جهان سه‌بعدی است. امیدوارم سگا فرمول جهان باز این سری را ادامه داده و آن را بهتر کند. کسی چه می‌داند، شاید دو بازی سونیک سه‌بعدی خوب را پشت سر هم ببینیم.

گیم اینفورمر: ۷۸ از ۱۰۰

اگرچه ضعف‌هایی وجود دارد، اما Sonic Frontiers بهترین سونی سه‌بعدی است که در سال‌های اخیر عرضه شده است. اولین کوشش در کانسپت جهان باز یک تلاش قابل تحسین است و من نمی‌توانم صبر کنم تا ببینم سونیک تیم این فرمول را به چه شکل در آینده تکرار می‌کند. بااین‌حال موردی که مشخص است، این است که این فرمول نهایی نیست. برای حال، سونیک فرانتیرز به‌عنوان اولین تاخت و تاز روان در جهانی جدید و شجاعانه برای حیوان تند و تیز سگا خود نمایی می‌کند.

گیم اسپات: ۷۰ از ۱۰۰

دویدن در اطراف با سرعت صوت شاید یکی از شعارهای جوجه‌تیغی باشد، اما زمانی‌که پای گشت‌و‌گذار ساده به‌وسط می‌آید، Sonic Frontiers در بهترین سطح خود قرار می‌گیرد. موسیقی بازی حتی با اینکه می‌دانید قرار است یک انرژی حاصل از پانک راک را القا کند، حس و حال آرامش‌بخش و رسمی‌ای دارد. همچنین بازی دارای یک مینی‌گیم ماهیگیری است که به‌واسطه‌ی آن می‌توانید سرعت بازی را کاهش داده و در قبال ماهیگیری، پاداش کسب کنید. زمانی‌که به هر جزیره سفر می‌کنید، به‌راحتی می‌توانید تحت تاثیر جران ذن شکل جزیره مورد نظر قرار گرفته و آبجکتیو‌های مربوطه را کامل کنید.

بااین‌حال موارد خسته کننده‌ای هستند که جریان خوب بازی را از بین می‌برند. حال این موارد می‌تواند مینی‌باس‌های بازی یا دست‌وپنجه نرم کردن با سیستم حرکتی شناور سونیک باشد. همچنین این نسخه یک انحراف و جدایی بزرگ از چیزی است که هواداران سونیک به آن عادت کرده است. اگرچه من هوادار تغییرات جدیدی هستم که اعمال شده است. Sonic Adnveture شالوده بازی‌های سه‌بعدی سونیک در ۲۴ سال اخیر را بنا کرد و امیدوارم Frontiers هم همین کار را برای نسل بعد انجام دهد. این بازی حفره‌هایی دارد و هنوز جا دارد تا بهتر شود، اما حیوان خوش‌شانس تند و تیز و تیغ‌دار [اشاره به مجموعه سونیک] بالاخره در مسیر درستی قرار گرفته است.

آی‌جی‌ان: ۷۰ از ۱۰۰

Sonic Frontiers یک محصول عجیبِ لذت‌بخش و تکامل یافته تجربه از بازی‌های سونیک است که اکثر ما با آن‌ها بزرگ شده‌ایم. جزیره‌های جهان باز این بازی بسیار متنوع بوده و از تعداد متعددی از تاریخچه سونیک نظیر مراحل پلتفرمینگ کلاسیک تا مینی‌گیم‌های احمقانه پر شده است. مواردی که برای اکتشاف حتی با وجود موارد گرافیکی بسیار بد بازی لذت بخش است. بعضی از موارد فرانتیرز نظیر سوئیچ هوشمندانه میان ساختار دوبعدی و سه‌بعدی در جهان باز بازی و همچنین مراحل Cyber Space روش‌های بسیار خوبی هستند که نقاط قوت بازی به حساب می‌آیند. این در حالی است که بعضی موارد دیگر، مخصوصا سیستم مبارزات، تجربه‌ای غیرجالب به حساب می‌آیند. بااین‌حال من از اکثر وقت خود برای گشت‌وگذار در جهان فرانتیرز لذت بردم و این حس را می‌دهد که با دوره‌ای امیدوار کننده برای سونیک و دوستان طرف هستیم.

گیمزرادار: ۴۰ از ۱۰۰

Sonic Frontiers شامل داستانی ساده، اما سرگرم کننده برای هواداران جوان و بزرگ‌سال می‌شود. اگرچه، متنفرم از اینکه به اجبار بعضی از سکوبازی‌های بد بازی را تجربه کنم. آیا جهان باز بودن سونیک یک تلاش جاه‌طلبانه بوده است؟ بله. آیا خروجی کار مطلوب است؟ به هیچ‌وجه.

واکنش منتقدین به بازی Sonic Frontiers

واکنش منتقدین به بازی Sonic Frontiers


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا