تکنولوژی

تنسنت برند بلک شارک را خریداری می کند

گزارش منتشرشده‌ی جدید از سوی 36kr و چندین منبع مستقل دیگر نشان می‌دهد که کمپانی تنسنت (Tencent) قصد دارد تا برند بلک شارک را به زیرمجموعه‌های خود اضافه کند. گفته می‌شود که این اقدام تنسنت برای ورود به متاورس خواهد بود.

بر اساس این گزارش، برند بلک شارک پس از امضای قرارداد با تنسنت به تولید دستگاه‌های واقعیت مجازی خواهد پرداخت. در واقع بلک شارک وظیفه‌ی ساخت سخت‌افزارهای واقعیت مجازی را بر عهده خواهد داشت و تنسنت نیز محتوای مربوط به آن‌ها را تولید خواهد کرد. بلک شارک شرکت نوپایی بوده که در سال 2017 تاسیس شده است و توسط دیگر کمپانی بزرگ چینی یعنی شیائومی پشتیبانی می‌شود. در حال حاضر 46.4 درصد از سهام بلک شارک متعلق به شیائومی می‌باشد.

خرید این برند توسط تنسنت موضوع تازه‌ای نبوده چرا که فیسبوک نیز مدتی پیش برند آکیولس (Oculus) را برای ساخت دستگاه‌های واقعیت مجازی و محتوای مرتبط با آن خریداری کرده بود. همچنین برخی از منابع اعلام کرد‌اند که تنسنت در ابتدا قصد داشت تا شرکت HTC را برای پروژه‌های واقعیت مجازی و افزوده‌ی خود خریداری کند اما از آن‌جایی که بلک شارک در بازار گوشی‌های گیمینگ شناخته شده است، تنسنت به سراغ این شرکت رفته است.

نظر شما در مورد گوشی‌های بلک شارک چیست؟ به‌نظر شما آیا این شرکت در بازار هدست‌ها و دستگاه‌های واقعیت مجازی موفق خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizchina

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا