علم و دانش

ایلان ماسک چه چیزی را پنهان می‌کند؟/ افشای خطرات ایمپلنت نورالینک

ایلان ماسک چه چیزی را پنهان می‌کند؟/ افشای خطرات ایمپلنت نورالینک

براساس اسناد عمومی که توسط کمیته پزشکان برای پزشکی مسئولانه (PCRM) به دست آمده و Wired در گزارش خود آن‌ها را منتشر کرده است، میمون‌های ماکاک که در آزمایش‌های Neuralink حضور داشته‌اند، پس از تحمل عوارض مختلفی از جمله «اسهال خونی، فلج جزئی و ادم مغزی» کشته شده‌اند. در این اسناد توضیح داده شده که یک میمون نر در مارس سال ۲۰۲۰ «پس از شل شدن ایمپلنت جمجمه‌اش» کشته شده است.

مرگ میمون‌های توسط تراشه مغزی نورالینک

در ادامه گزارش وایرد به آزمایشی در دسامبر ۲۰۱۹ اشاره شده است که در آن یک میمون پس از شکسته شدن یکی از قطعات ایمپلنت معزی خود در طول فرآیند جراحی دچار عفونت شد و به‌همین دلیل دانشمندان مجبور به کشتن آن شدند. میمون دیگری که با نام حیوان شماره ۱۵ معرفی شده است، چند روز پس از دریافت ایمپلنت خود، بدون دلیل مشخصی شروع به فشار دادن سر خود کرده است. پس از گذشت چندین ماه وضعیت این میمون بدتر شده است تا در نهایت کارکنان نورالینک مجبور به کشتن آن شده‌اند. گزارش کالبدشکافی حیوان شماره ۱۵ نشان می‌دهد که او دچار خونریزی مغزی شده است و ایمپلنت‌های Neuralink بخش‌هایی از قشر مغز او را پاره کرده‌اند.

ایلان ماسک چه چیزی را پنهان می‌کند؟/ افشای خطرات ایمپلنت نورالینک

ماسک علاوه بر این ادعا که هیچ میمونی به دلیل ایمپلنت نورالینک نمرده است، گفت که این استارتاپ از میمون‌هایی در آزمایش‌های خود استفاده می‌کند که نزدیک به مرگ هستند تا هیچ خطری برای میمون‌های سالم وجود نداشته باشد. با این حال، گزارش Wired به نقل از کارمند سابق این شرکت گفته‌های ماسک را نقض کرده است.

این گزارش نگران‌کننده در حالی اعلام شده است که نورالینک روز گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد فرایند اولین آزمایش انسانی تراشه مغزی خود را شروع کند.

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا