علم و دانش

شاسی‌ بلند جدید بهمن‌موتور برای رقابت با تیگو / عکس

شاسی‌ بلند جدید بهمن‌موتور برای رقابت با تیگو / عکس

شاسی بلند فیدلیتی دریم در کشور چین با نام جتور X90 پلاس شناخته می‌شود؛ یعنی ریشه آن به چری بازمی‌گردد. همچنین ۳ پیشرانه مختلف از ۱.۵ لیتری تا ۲ لیتری توربو شارژ روی آن سوار می‌شود و گیربکس دو کلاچه هم از جذابیت‌های آن به حساب می‌آید.

جلو پنجره جتور ایکس ۹۰ پلاس بهمن موتور دقیقا با ابعاد آن هماهنگ است و درشت و تهاجمی به نظر می‌رسد. همچنین طرح کرومی آن، به زیبایی این قسمت افزوده و در کنار دی لایت‌ها، حسابی جلب توجه می‌کند.

شاسی‌ بلند جدید بهمن‌موتور برای رقابت با تیگو / عکس

این قطعات کرومی به ستون‌های خودرو هم اضافه شده و در قسمت رکاب‌ها هم دیده می‌شود. رینگ‌های ۲۰ اینچی با طرح ۱۰ پره دوال با اندازه فیدلیتی دریم کاملا می‌خواند و حتی می‌توانید رینگ‌های ۲۱ اینچی را هم انتخاب کنید. نمای عقبی، درشت‌ترین قسمت در طراحی فیدلیتی دریم است به چراغ‌ خطرهای به هم پیوسته، چراغ‌ خطر سوم، اسپویلر سقفی و سیستم اگزوز ۲ کاناله محدود می‌شود.

داشبورد و کابین جتور X90 پلاس بهمن موتور

داشبورد فیدلیتی دریم قرار است میزبان دو نمایشگر دیجیتال با فرمت دوال اسکرین است که ابعاد مولتی مدیا لمسی و کلاستر دیجیتال به ترتیب به 12.3 و 10.25 اینچ می‌رسد. همچنین فرمان D کات با پدال شیفتر و غربیلک کرومیک هم در کنار سیستم نورپردازی کابین، به زیبایی اتاق جتور ایکس 90 پلاس بهمن موتور افزوده‌اند.

سیستم تهویه هوای اتوماتیک این خودرو هم توسط یک نمایشگر دیجیتال کنترل ۹.۷ اینچی می‌شود و خبری از کلیدهای فیزیکی نیست. به علاوه روی کنسول میانی هم می‌توانید کلیدهای اتوهلد و ترمز پارک برقی را در کنار اهرم دنده پیدا کنید.

شاسی‌ بلند جدید بهمن‌موتور برای رقابت با تیگو / عکس

سانروف برقی فیدلیتی دریم هم تقریبا ۱.۱ متر مربعی و تمام پانارومیک است و اگر نسخه ۷ سرنشینه را انتخاب کنید، می‌توانید دریچه‌های هوای ردیف سوم را هم داشته باشید. صندلی‌های ردیف دوم و سوم هم به سبک کراس‌ اورهای سایز بزرگ، کاملا تا می‌شوند و یک سالن بزرگ را به شما هدیه می‌دهند.

صندلی‌های ردیف جلو به تنظیم برقی با قابلیت گرمکن و مموری مجهز شده‌اند اما صندلی‌های ردیف دوم و سوم، کاملا دستی هستند. سیستم صوتی با ۸ اسپیکر سونی، شارژر وایرلس و سیستم نورپردازی هم از امکانات جذاب آن به حساب می‌آیند.

مشخصات فنی و آپشن‌های فیدلیتی دریم

نسخه استاندارد فیدلیتی دریم به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 توربو شارژ TGDI مجهز شده که 156 اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را روانه چرخ‌های جلویی می‌کند. مصرف سوخت این نسخه در حالت ترکیبی و در هر ۱۰۰ کیلومتر، تقریبا ۶.۹ لیتر خواهد بود.

باک فیدلیتی دریم هم تقریبا به ۶۰ لیتر می‌رسد و برای یک مسافرت ۷۰۰ کیلومتری مناسب است. توان جتور ایکس ۹۰ پلاس بهمن موتور ۱.۶ لیتری توربو شارژ تقریبا ۴۰ واحد بیشتر می‌شود و به ۱۹۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد.

جذاب‌ترین مدل، به تریم ۲ لیتری مربوط می‌شود که نزدیک به ۲۶۰ اسب بخار قدرت و تقریبا ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را به راننده هدیه می‌دهد. البته فرقی ندارد که کدام تریم را انتخاب کنید چرا که در هر سه مدل، گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته با تکنولوژی کلاچ خیس (W-DCT) وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلویی را بر عهده خواهد داشت.

متاسفانه فیدلیتی دریم در هر 3 تریم، یک کراس اوور دیفرانسیل جلو را به نمایش می‌گذارد اما شاید نسخه AWD آن هم روزی به ایران بیاید. حداکثر سرعت فیدلیتی دریم به 185 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و تقریبا در 11.5 ثانیه، از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

جالب است بدانید که جتور ایکس ۹۰ پلاس مدل ۲۰۲۳ در کشور عربستان، با ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی عرضه می‌شود. همچنین گارانتی موتور آن به مدت ۱۰ سال یا کارکرد ۱ میلیون کیلومتر است!

قیمت جتور X90 پلاس مدل 2023 در کشور عربستان بین 16 تا 19 هزار دلار است. واردات و احتمالا مونتاژ فیدلیتی دریم در کشور ایران قطعی است و با یک حساب و کتاب ساده می‌توان گفت که قیمت فیدلیتی دریم در ایران، بین 2.1 تا 2.7 میلیارد تومان خواهد بود. شرکت بهمن موتور قرار است در سال آینده، جتور X90 پلاس 2023 را با نام فیدلیتی دریم و به عنوان بزرگ‌ترین کراس اور خود، روانه ایران کند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا