علم و دانش

عکس | بلعیدن کامل انسان برای این مارها کار سختی نیست!

عکس | بلعیدن کامل انسان برای این مارها کار سختی نیست!

به گزارش خبرگزاری بیکینگ، مارها با بدن‌هایی با طرح‌های عجیب، حملاتی سریع، سریع‌تر از جت‌های جنگنده هنگام شتاب‌گیری و حتی ظرفیت پرواز دارند، گروهی از خزندگان هستند. برخی از آنها به خاطر یک ویژگی خاص سزاوار توجه هستند؛ اندازه عظیم آنها.

بیشتر بخوانید:

شهپاد آمریکایی که عبورش از تنگه هرمز خبرساز شد/ عکس

دست‌ به یکی همه غول‌های اروپا برای رقابت با استارلینک

از مارهای بوآ گرفته تا مارهای پیتون مشبک، این سیاره مملوء از مارها در طرح‌ها و رنگ‌ها متنوع است؛ این شکارچیان در سراسر جهان از جمله جنوب شرقی آسیا، آمریکای جنوبی و ایالات متحده یافت می شوند. اما بزرگ ترین مارهای جهان چقدر هستند؟ و بزرگترین مارهای منقرض شده در تاریخ کدامند؟

اندازه گیری دقیق می تواند دشوار باشد، به ویژه وقتی صحبت از گونه هایی است که مدت ها مرده اند. پاتریک کمپل، متصدی ارشد مجموعه خزندگان در موزه تاریخ طبیعی لندن، به لایو ساینس گفت:«تأیید سوابق تاریخی ممکن است دشوار باشد، و پوست مارها را می‌توان بدون اعوجاج قابل مشاهده زیاد کشید، که منجر به برآورد بیش از حد می‌شود.»

با این حال، او گفت اسنادی از مارهای غول پیکر از سراسر جهان وجود دارد. در زیر نمونه‌ای از این مارهای بزرگ را مشاهده می کنید.

۱۰. پیتون سنگی آفریقای مرکزی (۵ متر)

عکس | این ابرمارها هم‌وزن فیل‌اند!

پیتون های سنگی آفریقای مرکزی بزرگترین مار آفریقا هستند که طول آنها به ۵ متر می رسد. طبق گفته باغ وحش اورگان، پیتون صخره ای آفریقای مرکزی (Python sebae) بزرگترین مار آفریقا است. این مار این بسیار سازگار است و در سراسر جنوب صحرای آفریقا یافت می شود، جایی که به همان اندازه در زیستگاه های ساوانا، جنگل و بیابان زندگی می کند. طبق گفته Animal Diversity Web این پیتون ها به طور متوسط حدود (۳ تا ۵ متر) طول دارند. مانند پیتون های برمه ای، پیتون های سنگی آفریقای مرکزی نیز می توانند طعمه های قابل توجهی از جمله بز کوهی و تمساح را ببلعند. گاهی اوقات، حتی انسان ها نیز در منو هستند.

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.

227227

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا