فناوری

تقاضا برای تجهیزات 5G کاهش یافته است

تقاضا برای تجهیزات 5G کاهش یافته است

فروش شرکت اریکسون در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، با ۱۶ درصد کاهش، به ۷۱.۹ میلیارد کرون سوئد (۶.۸۹ میلیارد دلار) رسید که پایین‌تر از ۷۶.۶۴ میلیارد کرون برآورد بازار بود.

به گزارش بیکینگ از ایسنا، تامین کنندگان تجهیزات مخابراتی، سال پرچالشی را پیش بینی می‌کنند زیرا فروش تجهیزات 5G که منبع مهم درآمد است، در آمریکای شمالی آهسته شده است و در هند که یک بازار رشد است، ممکن است کند شود.

پس از سال‌ها تقاضای بالا برای تجهیزات 5G، خریدها در سال میلادی گذشته کاهش یافت و باعث شد شرکت‌هایی نظیر اریکسون و نوکیا، هزاران کارمند خود را برای صرفه جویی در هزینه‌ها، اخراج کنند.

کارل ملاندر، مدیر مالی اریکسون در مصاحبه‌ای گفت: اریکسون ممکن است امسال به دنبال کاهش هزینه بیشتر باشد و این کاهش هزینه ممکن است شامل اخراج شود.

سود عملیاتی بدون هزینه‌های سازمان دهی مجدد در سه ماهه اکتبر تا دسامبر، به ۷.۳۷ میلیارد کرون در مقایسه با ۸.۰۸ میلیارد کرون در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ رسید اما بالاتر از ۶.۹۲ میلیارد کرون بود که تحلیلگران در نظرسنجی شرکت مالی LSEG، پیش بینی کرده بودند. حاشیه سود عملیاتی اریکسون بدون در نظر گرفتن هزینه‌های سازماندهی مجدد، در همین مدت، به ۱۰.۳ درصد از ۹.۴ درصد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ رشد کرد. این به دلیل فروش نرم افزار با حاشیه سود بالاتر و فروش پایین‌تر تجهیزات ۵G  به کشورهایی با سود کمتر مانند هند بود.

بوریه اکولم، مدیرعامل اریکسون گفت: انتظار داریم که ابهامات فعلی بازار با کاهش بیشتر بازار شبکه دسترسی رادیویی (RAN) در خارج از چین، فراگیر باشد زیرا مشتریان ما محتاط هستند و سرعت سرمایه‌گذاری در هند عادی می شود.

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی دِل اورو، درآمد جهانی از بازار RAN، ظرف مدت پنج سال آینده، سالانه به میزان یک درصد کاهش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، اریکسون اعلام کرد در نیمه دوم امسال، از قرارداد مخابراتی ۱۴ میلیارد دلاری با شرکت AT&T، تقویت خواهد شد.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا