فناوری

اپلیکیشن تردز از کافه بازار حذف شد!

اپلیکیشن تردز از کافه بازار حذف شد!

اپلیکیشن تردز که از زمان عرضه تا روز گذشته، بیستم تیر ماه، در کافه بازار قابل دسترس بود و کاربران امکان دانلود و نصب آن را داشتند، از دیروز از این پلتفرم حذف شده است. روابط عمومی کافه بازار در پاسخ به پیگیری‌های زومیت درباره حذف این برنامه اعلام کرد که روز گذشته تذکری از سوی کارگروه مصادیق مجرمانه دریافت کرده است مبنی بر این که باید اپلیکیشن تردز را از پلتفرم خود حذف کند.

شبکه اجتماعی تردز از پانزدهم تیر ماه توسط شرکت متا به‌عنوان شبکه اجتماعی جدید متعلق به اینستاگرام عرضه شد و در دسترس کاربران در سراسر جهان قرار گرفت، اکنون بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد.

این پلتفرم متن‌محور، که به‌عنوان رقیب شبکه اجتماعی قدیمی توییتر طراحی و ساخته شده است، از همان پنج‌شنبه گذشته در ایران فیلتر شد و کاربرانی که با IP ایران قصد حضور در این پلتفرم را دارند، ناچار هستند برای استفاده از آن فیلترینگ را دور بزنند و VPN روشن کنند.

بنابراین، انتشار و راه‌اندازی تردز هم یک شبکه اجتماعی جدید به شبکه‌های اجتماعی قبلی اضافه کرد و هم یک پلتفرم فیلترشده دیگر به فهرست پلتفرم‌های خارج از دسترس کاربران ایرانی افزود. البته فیلترینگ تنها محدودیتی نیست که کاربران داخل ایران برای دسترسی به تردز دارند و حذف این اپ از کافه بازار هم یک راه محدودکننده دیگر برای این شبکه اجتماعی است.

به این ترتیب همان‌طور که در حال حاضر هیچ یک از اپلیکیشن‌های تلگرام، واتس‌اپ، فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و… که در ایران فیلتر هستند، در فروشگاه‌های عرضه نرم‌افزار و اپلیکیشن‌ها در دسترس نیستند، تردز هم از کافه بازار حذف شده است.

البته حذف این اپلیکیشن‌ها نمی‌تواند مانع دانلود و نصبشان باشد؛ زیرا کاربرانی که قصد استفاده از شبکه‌های اجتماعی فیلترشده را داشته باشند برای دسترسی به این شبکه‌ها همواره از VPN استفاده می‌کنند و حالا آن‌ها می‌توانند با همان VPN غالبا روشن خود این اپلیکیشن را از گوگل پلی استور دریافت کنند.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا