نرم افزار - سخت افزار

چه شرکت هایی به سیستم ذخیره سازی اطلاعات نیاز دارند

چه شرکت هایی به سیستم ذخیره سازی اطلاعات نیاز دارند

—————- رپرتاژ آگهی —————–

هنگامی که صحبت از داده‌ها و اطلاعات به میان می‌آید، دغدغه بسیاری از شرکت‌ها و کاربران از دست دادن فایل‌هایی است که حاوی اطلاعات شخصی و سازمانی هستند. به‌طور معمول، هر دو گروه کاربران خانگی و شرکت‌ها به سیستم‌های ذخیره‌سازی اطلاعات نیاز دارند تا بتوانند از اطلاعات خود نسخه‌های پشتیبان تهیه کنند، روی رسانه‌های مختلف به اطلاعات دسترسی داشته باشند و بر مبنای یک رویکرد کارآمد به طبقه‌بندی اطلاعات بپردازند. در “با انواع دستگاه های ذخیره سازی اطلاعات آشنا شوید و بهترین را انتخاب کنید” می‌توانید اطلاعات مفید و کاربردی در این زمینه به دست آورید اما در ادامه خواهیم خواند چه شرکت‌هایی باید تهیه ذخیره ساز و استوریج را در اولویت خود قرار دهند.
در شرایط کلی، هر شرکتی که خدمات آنلاین ارائه می‌کند یا در زمینه فعالیت‌های تجاری مشغول به کار است باید به فکر خرید تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات باشد. خرید این تجهیزات در مقایسه با سرویس‌های ابری این مزیت را دارد که اطلاعات سازمان همواره به شکل ایمن و به دور از دسترس افراد غیرمجاز در اختیار خود سازمان قرار دارد.
 

از چه مکانیزم ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده کنیم؟

اصلی‌ترین پرسشی که باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد خرید تجهیزات ذخیره‌ساز به آن دقت کنیم این است که آیا شرکت ما نیازمند سیستم ذخیره‌سازی اطلاعات است یا خیر. برای پاسخ‌گویی به پرسش فوق باید ببنیم که بر مبنای چه راهکاری قصد ذخیره‌سازی اطلاعات را داریم. به‌طور کلی، شرکت‌ها می‌توانند بر مبنای دو راهکار ذخیره‌سازی درون سایتی و برون سایتی اطلاعات را ذخیره‌سازی کنند.
حالت برون سایتی زمانی مناسب است که شما در نظر ندارید اطلاعات حساس را به خارج از محیط شرکت انتقال دهید و از طرفی حجم اطلاعاتی که قرار است انتقال پیدا کند چندان زیاد نیست. علاوه بر این نیاز دارید تا به شکل لحظه‌ای و از دستگاه‌های مختلف به اطلاعات موردنیاز دسترسی داشته باشید. در چنین شرایطی نیازی به خرید سیستم ذخیره‌سازی اطلاعات ندارید، زیرا باید هزینه زیادی را صرف خرید سیستمی کنید که شاید از نصف قابلیت‌هایی که ارائه می‌کند استفاده نخواهید کرد. به‌طور مثال، یک تجارت فقط به فضای ذخیره‌سازی برای ثبت اطلاعات مربوط به موجودی و لوازمی که قرار است به انبار انتقال داده شود نیاز دارد.
در نقطه مقابل، شرکتی دارید که حجم زیادی از اطلاعات مربوط به پرسنل، کاربران، محصولات، قیمت محصولات و…. را دارد. به بیان دقیق‌تر، یک شرکت بازرگانی است که حجم تراکنش‌های آن زیاد است و علاوه بر این، مشتریان و کارمندانش باید به شکل لحظه‌ای به اطلاعات موردنیاز دسترسی داشته باشند و علاوه بر این، قیمت کالاها نیز به شکل لحظه‌ای تغییر کنند. در چنین شرایطی نیازمند تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعاتی هستید که با مدیریت، اشتراک‌گذاری و آرشیو اطلاعات تضمین می‌کنند فعالیت‌های تجاری استمرار خواهد داشت. در حالت کلی شرکت‌هایی که حوزه فعالیت‌های آن‌ها آنلاین است و به نوعی از فناوری اطلاعات استفاده می‌کنند نیازمند تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات هستند، اما اگر بخواهیم دقیق‌تر به این قضیه نگاه کنیم، مشاغل زیر به تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات نیاز دارند.
 

1.  هتل‌ها

از انبار کردن موجودی‌ها و کالاهای مصرفی گرفته تا اقلام فصلی، ثبت پذیرش اطلاعات مشتریان، رزرو اتاق‌های هتل‌ها، ثبت تراکنش‌های مالی، ثبت اطلاعات کارمندان و… همگی این اطلاعات به فضای ذخیره‌سازی نیاز دارند. در این‌جا مدیران فناوری اطلاعات هتل‌ها می‌توانند از هر دو حالت برون و درون سایتی برای ثبت اطلاعات استفاده کنند، اما با توجه به این‌که امروزه بیشتر ثبت سفارش اتاق‌ها به شکل آنلاین انجام می‌شود و هتل باید وب‌سایت مخصوص خود را داشته باشد، بدیهی است که وجود دستگاه‌های ذخیره‌سازی در هتل‌ها ضروری است.
 

2.  کسب‌و‌‌کارهای کوچک

مشاغل کوچک برای انجام فعالیت‌های تجاری نیازمند یک مکان مرکزی برای ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری اطلاعات هستند تا کارمندان بتوانند به ساده‌ترین شکل به اطلاعات دسترسی داشته باشند و مهم‌تر آن‌که کارمندان به شکل یکنواخت به اطلاعات دسترسی داشته باشند. به این صورت که اگر بخش منابع انسانی روی فایل مربوط به کارمندان و مدت زمان حضور کارمندان در شرکت (کارمندان پیمانی و قراردادی) کار می‌کند، بخش حسابداری به این اطلاعات دسترسی داشته باشد تا بتواند فیش حقوق را آماده کند. بدیهی در چنین شرایطی، دستگاه‌های ذخیره‌سازی می‌تواند یک راه‌حل مناسب برای ذخیره‌سازی و مدیریت متمرکز اطلاعات باشند.
 

چه شرکت هایی به سیستم ذخیره سازی اطلاعات نیاز دارند

 

3. کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی

شرکت‌هایی که حوزه کاری تولید محصولات و کالاهای مختلف است، برای ثبت اطلاعات مربوط به کالاها، وضعیت دستگاه‌ها، ثبت سفارش‌ها، کارمندان، مواد اولیه و…. به تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات نیاز دارند تا بتوانند این حجم عظیمی از اطلاعاتی که محرمانه هستند را نگه‌داری کنند.
 

4.  شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ابری

شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ابری برای ارائه سرویس‌های تجاری به مشتریان به تجهیزات مختلفی مثل سرورها و ذخیره‌سازها نیاز دارند تا پلن‌های تجاری مختلفی در اختیار مشتریان خود قرار دهند. به‌طور معمول، یکی از سرویس‌هایی که این شرکت‌ها ارائه می‌دهند، فضای ذخیره‌سازی مجازی و ماشین‌های مجازی آماده استفاده است. بر همین اساس این شرکت‌ها نیازمند تجهیزات ذخیره‌سازی قدرتمندی هستند که سرعت زیاد و حجم بالایی برای ذخیره‌سازی اطلاعات داشته باشند.
 

5. شرکت‌های فعال در صنعت بیمه و امور مالی

به‌طور معمول، شرکت‌های بیمه‌گر دارای شعب زیادی در شهرهای مختلف هستند که تمامی این شعب باید از طریق یک مکانیزم ارتباطی پر سرعت با یکدیگر در ارتباط باشند و همواره به اطلاعات لحظه‌ای یکدیگر دسترسی داشته باشند. به‌طور مثال، اگر کاربری در یک شعبه هزینه بیمه را پرداخت می‌کند یا از خدمات بیمه استفاده می‌کند، این اطلاعات باید به شکل متمرکز و لحظه‌ای در دسترس سایر شعب قرار گیرد. بدیهی است در چنین شرایطی شرکت‌ها نیازمند پیاده‌سازی مراکز داده پر قدرتی هستند که میزبان این حجم بالا از اطلاعات باشند. این شرکت‌ها نیز نیازمند تجهیزات ذخیره‌سازی هستند تا بتوانند اطلاعات را ثبت و سوابق را آرشیو کنند.
 

چه شرکت هایی به سیستم ذخیره سازی اطلاعات نیاز دارند

 

6.  خرده‌فروشی‌ها

کسب‌وکارهای خرده‌فروشی تماما در ارتباط با کالاها، قیمت‌ها، اطلاعات مشتریان، ثبت سفارش‌ها و… هستند. طبیعی است این اطلاعات محرمانه باید درون سیستم‌های داخل شرکت ثبت شوند. ذخیره‌سازی این اطلاعات روی سرورهای ابری ریسک زیادی دارد، زیرا هکرها ممکن است به سرورهای ابری حمله کنند یا سرورهای ابری به دلیل وجود مشکلات فنی از دسترس خارج شوند. در چنین شرایطی فعالیت‌های تجاری یک شرکت به طور کامل متوقف می‌شود. به همین دلیل خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های آنلاین باید حتما به فکر تهیه سیستم‌های ذخیره‌سازی اطلاعات باشند.
 

7. شرکت‌های فعال در حوزه ساختمانی

شرکت‌های پیمان‌کاری که روی پروژه‌های بزرگ ساختمانی کار می‌کنند، اغلب باید اطلاعات دقیقی در ارتباط با مساحت زیربنا، نمای سه بعدی، نقشه ساختمان، مواد و مصالح را به صورت دیجیتالی ثبت کنند و اطلاعات را در اختیار مشتریان و شرکت‌هایی مثل ثبت احوال قرار دهند. به همین دلیل، این شرکت‌ها نیز نیازمند تجهیزات ذخیره‌سازی هستند تا بتوانند به شکل لحظه‌ای به اطلاعات دسترسی داشته باشند و آن‌را ویرایش کنند.
 

8. شرکت‌های بازرگانی

یکی از مهم‌ترین شرکت‌هایی که نیازمند تجهیزات ذخیره‌سازی هستند، شرکت‌های فعال در امور بازرگانی هستند. به طور معمول، حوزه فعالیت‌های یک شرکت بازرگانی، انجام خرید، فروش، توزیع، صادرات و واردات کالاها، اخذ و اعطای نمایندگی به شرکت، ترخیص کالا از گمرکات داخلی و بین‌المللی، گشایش اعتبارات نزد بانک‌ها و… می‌شود. بدیهی است تمامی ان اطلاعات کاملا محرمانه هستند و نیازمند یک مکانیزم ذخیره‌سازی درون سازمانی هستند. به همین دلیل به این شرکت‌ها توصیه می‌شود، حتما به فکر خرید تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات باشند.
 
 

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا