فناوری

جزئیات جدیدی درباره تلاش‌های نوآورانه بازیافت و انرژی پاک اپل

جزئیات جدیدی درباره تلاش‌های نوآورانه بازیافت و انرژی پاک اپل

برای اولین بار، این شرکت طلای بازیافتی تایید شده را معرفی و استفاده از تنگستن بازیافتی، عناصر خاکی کمیاب و کبالت را بیش از دو برابر کرد. تقریبا ۲۰ درصد از کل مواد استفاده شده در محصولات اپل در سال ۲۰۲۱ بازیافت شد که بالاترین میزان استفاده از محتوای بازیافتی است.

به گزارش بیکینگ از ایسنا، اپل جزئیات جدیدی در مورد این پیشرفت، تلاش‌های نوآورانه بازیافت و انرژی پاک در گزارش پیشرفت زیست‌محیطی ۲۰۲۲ خود منتشر کرد.

مواد بازیافتی بیشتر و منابع مسئولانه در محصولات اپل
اپل در زمینه بازیافت و تامین منابع برای ایجاد تغییرات در این صنعت، پیشگام نوآوری‌هایی است. برای کمک به شرکای خود در زمینه بازیافت و شتاب بخشیدن به امر بازیافت در سراسر جهان، امروز جدیدترین نوآوری بازیافت خود را به نام تاز  (Taz) معرفی کرد، ماشینی که از یک رویکرد پیشگامانه برای بهبود بازیابی مواد از بازیافت الکترونیک سنتی استفاده می‌کند.

در سال ۲۰۲۱، ۵۹ درصد از کل آلومینیومی که اپل در محصولاتش منتقل می‌کرد، از منابع بازیافتی بود و بسیاری از محصولات دارای ۱۰۰ درصد آلومینیوم بازیافتی بودند. اپل هم‌چنین پیشرفت چشمگیری در راستای هدف این شرکت برای حذف پلاستیک از بسته‌بندی‌های خود تا سال ۲۰۲۵ داشته است، به‌طوری که پلاستیک‌ها تنها ۴ درصد از بسته‌بندی‌ها را در سال ۲۰۲۱ تشکیل می‌دهند. از سال ۲۰۱۵، اپل استفاده از پلاستیک را در بسته‌بندی‌های خود ۷۵ درصد کاهش داده است.

علاوه بر این، محصولات اپل در سال ۲۰۲۱ شامل:

۱.   ۴۵ درصد عناصر خاکی کمیاب بازیافتی، یعنی افزایش قابل‌توجهی از زمانی که اپل عناصر خاکی کمیاب بازیافتی را در دستگاه‌های خود معرفی کرد.

۲.   قلع بازیافتی دارای گواهی ۳۰ درصد، با تمام دستگاه‌های جدید آیفون، آی‌پد، ایرپاد و مک که دارای ۱۰۰ درصد قلع بازیافتی در لحیم‌کاری بردهای منطقی اصلی خود هستند.

۳.   ۱۳ درصد کبالت بازیافتی تایید شده، مورد استفاده در باتری‌های آیفون که می‌تواند توسط ربات بازیافت اپل دیزی جدا شده و به بازار بازگردانده شود.

۴.   طلای بازیافتی تایید شده که  برای اولین بار در تمام محصول اپل در آبکاری برد منطقی اصلی و سیم در دوربین جلو و دوربین‌های عقب آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو نشان داده شده است. برای دستیابی به این نقطه عطف، اپل سطوح پیشرو در صنعت ردیابی را برای ایجاد زنجیره تامین طلا از محتوای بازیافتی منحصرا پیشگام کرد.

بازیابی مواد بیشتر برای استفاده در محصولات آینده به کاهش استخراج کمک می‌کند. بازیافت‌کنندگان می‌توانند تنها یک تن اجزای آیفون که توسط ربات‌های بازیافت اپل جدا شده‌اند، مقدار طلا و مسی که شرکت‌ها معمولا از ۲۰۰۰ تن سنگ استخراج می‌کنند، بازیابی کنند.

اپل همچنین متعهد به افزایش طول عمر محصولات خود از طریق بازسازی است. در سال ۲۰۲۱، اپل ۱۲.۲ میلیون دستگاه و لوازم جانبی را برای استفاده مجدد به صاحبان جدید ارسال کرد که باعث افزایش طول عمر آن‌ها و کاهش نیاز به استخراج در آینده شد. در نهایت، اپل قصد دارد فقط از مواد تجدیدپذیر یا قابل بازیافت در محصولات خود استفاده کند، هدفی که در سال ۲۰۱۷ اعلام شد و مسیر این شرکت را در طراحی و تامین مواد ترسیم کرد.

«تاز»، ماشینی که از فناوری جدید شبیه خردکن برای جدا کردن آهنرباها از ماژول‌های صوتی و بازیابی عناصر کمیاب خاکی استفاده می‌کند، جدیدترین روش در سری پیشرفت‌های بازیافتی محسوب می‌شود که توسط اپل ایجاد شده است. این شرکت همچنین قابلیت‌های ربات جداکننده آیفون دیزی را برای جدا کردن ۲۳ مدل از آیفون، گسترش و پیشنهاد داده است که مجوز این پتنت‌ها را به شرکت‌ها و محققان رایگان بدهد. یک ربات دیگر به نام دیو، موتورهای Taptic را جدا می‌کند و به بازیابی آهن‌رباهای خاکی کمیاب، تنگستن و فولاد کمک می‌کند.

گزارش پیشرفت زیست محیطی ۲۰۲۲

علاوه بر پیشرفت در نوآوری بازیافت و نظارت بر مواد، گزارش پیشرفت زیست‌محیطی جدید اپل در سال ۲۰۲۲ که به تازگی منتشر شده است، کار قابل‌توجه این شرکت در کربن خنثی در سراسر زنجیره تامین جهانی و چرخه عمر هر محصول  همچنین پیشرفت در کاهش ضایعات و ترویج استفاده ایمن‌تر از مواد در محصولات است.

اپل اخیرا اعلام کرد که تامین‌کنندگانش در سال گذشته بیش از دو برابر استفاده از برق پاک را افزایش داده‌اند و بیش از ۱۰ گیگاوات از حدود ۱۶ گیگاوات کل تعهدات در سال‌های آینده عملیاتی شده‌اند. تا این ماه، ۲۱۳ شرکای تولیدی اصلی این شرکت متعهد شده‌اند که تمام تولیدات اپل را با برق تجدیدپذیر در ۲۵ کشور تامین کنند. در سال ۲۰۲۱، این پروژه‌های تجدیدپذیر از ۱۳.۹ میلیون تن از انتشار کربن جلوگیری کردند که معادل حذف ۳ میلیون خودرو از جاده‌ها به مدت یک سال است.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا