نرم افزار - سخت افزار

اینستاگرام پردانلودترین اپلیکیشن جهان

اینستاگرام پردانلودترین اپلیکیشن جهان

براساس آماری که سنسورتاور منتشر کرده، در سال ۲۰۲۳ اینستاگرام با ۷۶۷ میلیون بار دانلود در سراسر جهان، از تیک تاک با ۷۳۷ میلیون دانلود پیشی گرفته است.

این در حالی است که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، تیک تاک لقب پردانلودترین اپ جهان را یدک می کشید.

رقابت تنگاتنگ اینستاگرام و تیک تاک از سال ۲۰۲۰ آغاز شد که اینستاگرام قابلیت ویدیوهای کوتاه ریلز را به تقلید از تیک تاک معرفی کرد. به نظر می رسد این ویژگی موفق بوده و توانسته کاربران زیادی را به سمت اینستاگرام جذب کند.

نسبت به سال ۲۰۲۲، دانلود اینستاگرام ۲۰ درصد و تیک تاک ۴ درصد افزایش داشته است. اگرچه تیک تاک بین ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ محبوب ترین شبکه اجتماعی از نظر دانلود بود.

 

محبوب‌ترین اپ‌های جهان؛ اینستاگرام تیک‌تاک را پشت سر گذاشت

تحلیلگران سنسورتاور معتقدند این موفقیت اینستاگرام احتمالا به خاطر محبوبیت ریلز و همچنین قابلیت‌های دیگر از جمله اشتراک‌گذاری عکس و استوری است. در حالی که تیک تاک بیشتر برای کودکان و نوجوانان جذاب است، اینستاگرام طیف سنی متنوع‌تری از کاربران را پوشش می‌دهد.

البته از نظر تعداد کاربران فعال ماهانه، اینستاگرام با ۱.۵ میلیارد کاربر از تیک تاک با ۱.۱ میلیارد کاربر جلوتر است، اما کاربران تیک تاک فعال‌ترند و به طور متوسط ۹۵ دقیقه در روز را در این اپ می‌گذرانند که برای اینستاگرام این میزان ۶۲ دقیقه است.

در حالی که تیک تاک در آمریکا و اتحادیه اروپا با فشارهای سیاسی روبرو است، به نظر می‌رسد اینستاگرام با بازگشت به صدر پردانلودترین اپ های جهان، دوباره جایگاه از دست رفته خود را تثبیت کرده است.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا