علم و دانش

جنگنده‌ای که خرج سنگینی روی دست بن‌سلمان می‌گذارد/ عکس

جنگنده‌ای که خرج سنگینی روی دست بن‌سلمان می‌گذارد/ عکس

به گزارش خبرگزاری بیکینگ، پس از ژاپن، عربستان سعودی غنی از منابع برای توسعه مشترک جت جنگنده نسل ششم ابراز علاقه کرده‌است که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۵ به آسمان برود و می‌تواند بهترین جت‌های جنگنده معاصر را تحت الشعاع قرار دهد.

بریتانیا در حال بررسی درخواست عربستان سعودی برای مشارکت در پروژه نسل بعدی جت جنگنده است. با این حال، سابقه نادرست عربستان سعودی در زمینه حقوق بشر، از جمله مرگ غیرنظامیان ناشی از مداخله این کشور در جنگ داخلی یمن، و روابط نزدیک این کشور با چین نیز یک مانع بوده است.

  • بیشتر بخوانید:

  • پدر همه بمب‌ها، قدرتمندترین بمب غیراتمی جهان/ عکس

  • توانایی جالب جنگنده اف ۳۵ که اصلا محبوب نیست!

برنامه جهانی نبرد هوایی (GCAP)، یک طرح مشترک بین بریتانیا، ژاپن و ایتالیا برای توسعه جنگنده نسل ششم پنهان‌کار است. هدف این برنامه ساخت جنگنده‌ای برای جایگزینی یوروفایتر تایفون در نیروی هوایی بریتانیا و نیروی هوایی ایتالیا، و میتسوبیشی اف-۲ در نیروی هوایی ژاپن است.

این هواپیما دارای قابلیت‌های پیشرفته‌تری مانند هواپیمای بدون سرنشین، حسگرهای پیشرفته، سلاح‌های کشنده و سیستم‌های داده نوآورانه خواهد بود. این یکی از مهمترین پروژه های دفاعی ژاپن پس از جنگ جهانی دوم است. مهندسان تازه استخدام شده ژاپنی کار بر روی موتور جت جنگنده را آغاز کرده اند. این سه کشور تصمیم گرفته اند بدون حمایت ایالات متحده، به پیش بروند.

جیب پرپول عربستان سعودی به کمک ساخت این جنگنده می‌رود!/ عکس

انتظار می‌رود نمونه اولیه این هواپیما در حدود سال ۲۰۲۹ ساخته شود. پروازهای آزمایشی در سال ۲۰۳۰ آغاز می‌شود و تولید انبوه آن در سال ۲۰۳۱ آغاز می‌شود. این سه کشور با تقسیم هزینه‌ها، پروژه ماموت را مقرون به صرفه می‌کنند.

در حالی که هزینه کل پروژه علنی نشده‌است، توسعه F-۳۵ نشان می‌دهد که توسعه یک هواپیما چقدر گران است. انتظار می‌رود هزینه کل F-۳۵ در طول عمر آن به ۱.۷ تریلیون دلار برسد. از این رو، این سه کشور در حال بررسی درخواست عربستان سعودی برای پیوستن به این پروژه هستند.

منبع: eurasiantimes

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا