اینترنت

نوکیا در جریان رویداد MWC 2022 از نخستین لپ‌تاپ‌ خود رونمایی کرد

نوکیا در جریان رویداد MWC 2022 از نخستین لپ‌تاپ‌ خود رونمایی کرد

نوکیا در حال ورود به بازار لپ‌تاپ است. در واقع این برند ضمن برگزاری رویداد MWC 2022 از نخستین لپ‌تاپ‌ خود با نام Purebook Pro رونمایی کرد. این لپ‌تاپ در بازار 22 کشور جهان عرضه خواهد شد. فهرست مشخصات فنی این محصول اگرچه آن‌را در فهرست برجسته‌ترین مدل‌های موجود در بازار قرار نمی‌دهد؛ اما موجب می‌شود تا Purebook Pro یکی از مدل‌های قابل‌توجه در طیف لپ‌تاپ‌های میان‌رده قلمداد شود.

atramart mobile

نوکیا پس از ورود به بازار اسمارت‌فون اکنون به بازار لپ‌تاپ نیز وارد می‌شود

لپ‌تاپ Purebook Pro از نمایشگری با رزولوشن 1920×1080 پیکسل و اندازه‌ 15.6 و 17.3 اینچ (بسته به مدل) بهره می‌گیرد. وزن مدل 15.6 اینچی برابر با 1.7 کیلوگرم و وزن ورژن 17.3 اینچی معادل 2.5 کیلوگرم است. ضخامت هر 2 مدل برابر با 19 میلی‌متر بوده و مجهز به پردازنده Core i3 از سری Alder Lake اینتل در کنار 8 گیگابایت رم DDR4 و 512 گیگابایت حافظه SSD هستند.

arzif mobile

با در دست گرفتن این لپ‌تاپ حس یک محصول با کیفیت بالا حقیقتا به کاربر منتقل نمی‌شود. قطعات مورد استفاده در این محصول نیز تداعی‌گر چنین احساسی هستند. اگرچه نوکیا از آخرین نسل پردازنده‌های اینتل استفاده کرده است ؛ اما با این وجود یکی از ضعیف‌ترین اعضای خانواده را انتخاب نموده است. این تصمیم با توجه به 2 عامل مختلف قابل توضیح است.

نخستین عامل، قابلیت حمل‌پذیری دستگاه است. Purebook Pro جایگزینی برای کامپیوترهای دسکتاپ به‌شمار نمی‌رود؛ بلکه همراهی مناسب برای کاربران حرفه‌ای در سفرها یا در غیر این‌صورت همراهی واقعی در ایام دورکاری محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ از یک پوشش ضد انعکاسی روی نمایشگر و دوربین وبکم 2 مگاپیکسلی جهت برگزاری جلسات ویدیو کنفرانس استفاده می‌کند.

نوکیا در جریان رویداد MWC 2022 از نخستین لپ‌تاپ‌ خود رونمایی کرد

از جنبه امکانات جانبی نیز Purebook Pro مجهز به یک ترک‌پد نسبتا بزرگ و حسگر اثرانگشت است. با این‌حال لپ‌تاپ‌ نوکیا به لحاظ درگاه‌های ارتباطی ناامیدکننده ظاهر شده و صرفا مجهز به 3 عدد پورت USB-C و یک کارتخوان حافظه میکرو اس‌دی است. از جنبه امکانات ارتباطی نیز این دستگاه صرفا با وای‌فای 5 و بلوتوث 5 سازگاری دارد.

نوکیا در جریان رویداد MWC 2022 از نخستین لپ‌تاپ‌ خود رونمایی کرد

عامل دوم که البته حس ناامیدی مشتریان را تا حدی کمرنگ می‌کند؛ قیمت است. ورژن‌های 15.6 و 17.3 اینچی Purebook Pro به‌ترتیب با قیمت‌گذاری 699 و 799 یورویی روانه بازار می‌شوند. این قیمت‌گذاری با وجود تمامی کاستی‌ها برای لپ‌تاپی با این اندازه بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد. این موارد، تصمیم نوکیا برای استفاده از سخت‌افزارهای نه‌چندان پیشرفته را به خوبی توجیه می‌کنند. بایستی خاطرنشان کرد که کاربران در صورت نیاز قادر به تعویض قطعات مورد نظر خود خواهند بود. در حال حاضر تاریخ عرضه رسمی این لپ‌تاپ هنوز اعلام نشده است.

نوکیا در جریان رویداد MWC 2022 از نخستین لپ‌تاپ‌ خود رونمایی کرد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا