بازی

حذف اجبار افزودن شماره تلفن به اکانت بازی Overwatch 2 برای بازیکنان قدیمی

حذف اجبار افزودن شماره تلفن به اکانت بازی Overwatch 2 برای بازیکنان قدیمی

شرکت بلیزارد در راستای کنترل رفتارهای سمی بازیکنان در بازی Overwaych 2 دست به اقداماتی همانند ضبط تمامی مکالمات صوتی درون بازی زده است. در این بین یک قانون موجب مشکلات و مشاجرات بسیار زیادی شده است. بلیزارد برای بازی رایگان جدید خود اتصال هر اکانت بتل‌نت به یک شماره تلفن را اجباری کرده بود. حالا مدتی پس از به وجود آمدن مشکلات پرشمار در عرضه‌ی جهانی بازی اورواچ ۲، بلیزارد اعلام کرد این اجبار را برای حجم وسیعی از بازیکنان پیشین اورواچ حذف خواهد کرد.

بلیزارد این سیستم را حفاظت پیامکی نامیده است که در ابتدا تمامی بازیکنان تمامی پلتفرم‌ها را مجبور می‌کرد تا برای اجرای بازی، شماره تلفن را به اکانت بتل‌نت خود اضافه کنند. در نگاه اول با یک سیستم احراز هویت دو عاملی (2FA) روبه‌رو هستیم. اما دلیل اجرای این برنامه نه فقط کمک به بازیکنان در راستای حفاظت از اکانت‌های خود، بلکه افزایش کنترل بلیزارد بر افرادی است که به اورواچ 2 دسترسی دارند. این شرکت آمریکایی می‌گوید:

«حفاظت پیامکی به تأیید هویت مالک اکانت در صورت نفوذ غیرقانونی به حساب کمک می‌کند. همچنین اگر بازیکن مزاحمی [به‌دلیل رفتار‌های خود] تعلیق یا بن شود، این سیستم بازگشت او به بازی را سخت‌تر می‌کند».

تریسر در اورواچ ۲

مشکل اصلی این است که حفاظت پیامکی با دلایلی نامربوط به رفتارهای درون بازی، در حال قطع دسترسی بازیکنان به بازی است. هر اکانت بتل‌نت به یک شماره مجزا نیاز دارد. به همین دلیل افراد ساکن یک خانه که از خط تلفنی مشترک استفاده می‌کنند، قادر به ساخت اکانت‌های مجزا نیستند.

ماجرا زمانی بدتر می‌شود که بازی از یک سری شماره‌تلفن‌های خاص همانند سیم‌کارت‌های اعتباری و VOIP پشتیبانی نمی‌کند. این مسئله می‌تواند مانع از اتصال حجم وسیعی از هواداران به بازی شود؛ به‌خصوص قشر گیمرهای جوان‌تری که گرچه به سیم‌کارت اعتباری و شماره‌ای مخصوص به خود دسترسی دارند، اما علاقه یا توانایی خرید یک خط تلفن پرهزینه‌ی جدید را ندارند. بدترین جنبه‌ی این محدودیت‌ها زمانی مشخص می‌شود که متوجه می‌شویم بازیکنانی که نسخه‌ی اول اورواچ را با قیمت کامل خریداری کرده‌اند نیز برای اجرای اورواچ 2 نیاز به گذشتن از تمامی این موانع دارند.

کاربری در ردیت با نام WavePheonix می‌گوید: «من اورواچ را تقریبا از روز اول انتشار بازی کرده‌ام و عاشق آن هستم. این بازی تنها دلیلی است که امروز به آثار رقابتی علاقه دارم. چند روز پیش از عرضه‌ی بازی می‌خواستم حسابم را به اکانت بتل‌نت متصل کنم، اما متوجه شدم که به‌دلیل استفاده از سیم‌کارت اعتباری قادر به اجرای بازی نیستم و بیچاره شده‌ام. من نمی‌توانم برای یک بازی طرح خط تلفن خود را تغییر دهم. حالا پس از پرداخت هزینه، تجربه‌ی تمامی نسخه‌های بتا و طرفداری از این بازی برای چند سال، فکر نکنم دیگر بتوانم آن را تجربه کنم».

کاربری دیگر با نام Chromeglow گفته است: «خانه‌ای که یک خط تلفن و چند ساکن دارد باید چه کاری بکند؟ بلیزارد که انتظار ندارد مردم برای تجربه‌ی بازی یک خط تلفن جدید تهیه کنند، درست است؟».

کاربر RLmclovin می‌گوید: «ما از کریکت وایرلس استفاده می‌کنیم. خانواده‌ی من توانایی تهیه‌ی همین سیستم را دارد. نمی‌دانم دیگر چه بگویم. من نمی‌توانم به خانواده‌ی خود بگویم باید خط تلفن خود را برای یک بازی ویدیویی عوض کنیم. حالا دیگر نمی‌توانم اورواچ بازی کنم و این مسئله من را خیلی ناراحت می‌کند. سال‌ها است که با دوستان و خانواده‌ی خود مشغول تجربه‌ی این بازی بوده‌ام و حالا به‌دلیل خط تلفن خود نمی‌توانم با هیچ‌کدام از آن‌ها بازی کنم».

کاربر TheNocron تصویری از تلاش ناموفق خود برای اجرای اورواچ 2 را به اشتراک گذاشته است:

ارور شماره تلفن بازی Overwatch 2

«این افتضاح است! حتی نمی‌توانم بازی‌ای را که تهیه کرده‌ام، به خاطر خط تلفن خود اجرا کنم».

همان‌طور که احتمالا باخبر هستید، اورواچ 1 همانند بسیاری از بازی‌ها به‌صورت پولی عرضه شده بود؛. بلیزارد برای عرضه‌ی دنباله‌ی این بازی استراتژی خود را تغییر داد و آن را به‌صورت رایگان عرضه کرد. حالا تمامی محتویات نسخه‌ی اول به دنباله‌ی آن منتقل شده است و به همین دلیل است که بسیاری از کاربران قدیمی این سری دیگر به هیچ‌کدام از نسخه‌ها دسترسی ندارند.

اما مسئله هنوز هم پیچیده‌تر می‌شود. زیرا بعضی از کاربران با وجود سیاست بلیزارد می‌توانند از سیم‌کارت اعتباری خود استفاده کنند. تایلر کلپ، یکی از نویسندگان رسانه‌ی PCGamer از سیم‌کارت اعتباری Mint Mobile استفاده می‌کند و حفاظت پیامکی بلیزارد برای او مشکلی ایجاد نکرده است. او همچنین افراد دیگری را می‌شناسد که با مشکلی روبه‌رو نشده‌اند. Sophie_bear، کاربر ردیت نیز گفته است که از سیم‌کارت اعتباری شرکت Tello Mobile استفاده می‌کند و به بازی متصل شده است.

خطوط اعتباری در بسیاری از سریال‌های درام تلویزیونی به‌عنوان ابزار خلافکارها و جاسوسان نشان داده می‌شوند. اما واقعیت خیلی از این نمایش‌ها فاصله دارد. وب‌سایت Research and Market در ماه فوریه ۲۰۲۲ گزارشی منتشر کرده است که از رقابتی‌تر شدن بازار سیم‌کارت‌های اعتباری در ایالات متحده خبر می‌دهد. افزایش محبوبیت این سیم‌کارت‌ها به‌دلیل تکامل آن‌ها و ارائه‌ی پیشنهادها و سرویس‌های بهتر نسبت به سیم‌کارت‌های دائمی است. این رسانه رشد استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری در سال‌های آینده را پیش‌بینی کرده است؛ تاحدی‌که احتمالا به رقیب جدی سیم‌کارت‌های دائمی تبدیل خواهند شد.

حتی هم‌اکنون نیز آمار مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری چشمگیر است. رسانه‌ی Fierce Wireless در نوامبر سال ۲۰۲۰ گزارشی منتشر کرده بود که تعداد مشترکین این سیم‌کارت‌ها تا سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰ را حدود ۷۴ میلیون کاربر اعلام می‌کرد. قطعا این حجم عظیم کاربران قرار نیست کاهش پیدا کند.

شخصیت‌های بازی اورواچ 2

بعضی از بازیکنان اورواچ 2 که احتمالا اکثر آن‌ها گیمرهایی هستند که با این سیستم به مشکلی برنخورده‌اند، از این محدودیت به‌دلیل کاهش تعداد اسمورف‌ها پشتیبانی می‌کنند. اسمورف‌ها بازیکنانی رده‌بالایی هستند که برای مسابقه دادن با بازیکنان مبتدی اقدام به ایجاد اکانت‌های جدید می‌کنند. به نظر حامیان این سیستم، حفاظت پیامکی منجر به کاهش کلی رفتارهای مسموم در بازی و مشکل‌تر شدن بازگشت بازیکنان متقلب به بازی می‌شود. شاید خرید یک خط تلفن جدید برای ورود به بازی گزینه‌ی پرهزینه‌ای باشد، اما جلوگیری از ورود بازیکنان سالم به بازی بحث دیگری است که این سیستم را زیر سؤال می‌برد.

مشکل به‌حدی جدی است که بلیزارد شب پس از عرضه‌ی بازی اعلام کرد این سیستم برای بخش عظیمی از کاربران پیشین اورواچ غیرفعال خواهد شد. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«به‌روزرسانی جدیدی برای انتشار در تاریخ ۷ اکتبر (۱۵ مهر) در نظر گرفته شده است که اجبار احراز هویت پیامکی را برای تمامی بازیکنان اورواچ که پیش‌ازاین برای اتصال به اکانت بتل‌نت اقدام کرده‌اند، غیرفعال می‌کند. این [تصمیم] شامل تمامی بازیکنانی می‌شود که از تاریخ ۹ ژوئن ۲۰۲۱ بازی اصلی را تجربه کرده‌اند.

ما همچنان به مبارزه‌ی خود با رفتارهای آزاردهنده در اورواچ 2 ادامه می‌دهیم. اکانت‌های جدید و اکانت‌هایی که پیش‌ازاین به بتل‌نت متصل نشده‌اند، هنوز هم باید از سیستم حفاظت پیامکی استفاده کنند. این [سیستم] به ما کمک می‌کند از بازیکنان خود دربرابر متقلبین محافظت کنیم. اگر رفتارهای آزاردهنده‌ی بازیکنی محرز شود، اکانت او فارغ از جدید یا قدیمی بودن بن خواهد شد».

سیاست جدید بلیزارد به نظر بعضی از مخاطب‌ها، قدمی در راه درست است. بااین‌حال سیستم نام‌برده مانع از پیوستن حجم وسیعی از بازیکنان احتمالی به اورواچ 2 می‌شود. یکی از جذابیت‌های این اثر اکشن شوتر به‌عنوان یک بازی رایگان، وارد شدن به مبارزات بدون گذراندن حجم وسیعی از آموزش‌ها و بخش‌های سردرگم‌کننده بود. اما حالا بازیکنان جدید باید از حفاظ سیستم پیامکی بلیزارد عبور کنند و این شرکت بزرگ آمریکایی در این بیانیه به‌قصد خود در حل کردن مشکل کاربران سیم‌کارت‌های اعتباری و VOIP اشاره‌ای نکرده است. در به‌روزرسانی هفته‌ی گذشته‌ی سیستم دفاعی بلیزارد بیان شده است که استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری و VOIP برای حفاظت پیامکی ممکن نیست.

توییت رفع مشکلات حفاظت پیامکی بازی Overwatch 2

بلیزارد از مشکلات فعلی اورواچ 2 همانند صف‌های طولانی یافتن مسابقه، کرش‌های سرور و بی‌ثباتی بازی آگاه است. این شرکت عظیم آمریکایی می‌گوید قرار است با به‌روزرسانی سرورهای جانبی و افزودن نودهای جدید به پایگاه اطلاعاتی بازیکنان بارگذاری‌ها را تسریع و مشکلات را رفع کند:

«ما در حال حاضر سرعت صف‌های انتظار را کاهش می‌دهیم تا در هنگام سنجش و بررسی‌های خود تا حد ممکن از اطلاعات بازیکنان محافظت کنیم. این مسئله شاید در کوتاه‌مدت آزاردهنده باشد، اما وقتی تکمیل آن به اتمام رسید، تجربه‌ی بازیکنان از بسیاری جهات بهبود پیدا خواهد کرد».

مشکلات ادغام اکانت‌ها نیز در دست بررسی است و تاکنون به بعضی موارد رسیدگی شده است. بلیزارد به گیمرها اطمینان خاطر داده است که اطلاعات هیچ بازیکنی از دست نرفته است. مشکل دیگری که باعث قفل شدن نادرست قهرمانان و آیتم‌ها می‌شود نیز به‌زودی رفع خواهد شد. همچنین بلیزارد اعلام کرد به نظر می‌رسد حملات DDoS که عرضه‌ی اورواچ 2 را با مشکل روبه‌رو کرده بود، متوقف شده است.

بازی Overwatch 2 برای پلتفرم‌های پی سی، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ عرضه شده است.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا