تکنولوژی

گوگل مجموعه آیکون متریال سیمبولز را عرضه کرد

گوگل مجموعه آیکون متریال سیمبولز را عرضه کرد

روش‌های مختلفی برای توسعه دهندگان نرم‌افزار جهت اضافه کردن آیکون‌های رایج به اپلیکیشن‌ها، وب‌سایت‌ها و وب اپلیکیشن‌ها وجود دارد. مجموعه آیکون‌های متریال گوگل یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها طی سال‌های گذشته بوده و اکنون گوگل یک مجموعه به‌روز شده دیگر به نام متریال سیمبولز را منتشر کرده است.

متریال سیمبولز (Material Symbols) مجموعه‌ای متشکل بیش از ۲۵۰۰ آیکون است. این مجموعه حاوی دکمه‌های رایج و آیکون‌هایی است که در چند دسته، طبقه‌بندی شده‌اند: اکشن‌های رابط کاربری، اکشن‌های رایج، اجتماعی، تجارت و تراکنش، تصاویر و عکس‌ها، فعالیت‌ها، سخت‌افزار، فرمت‌بندی متن، ارتباط، صوتی و تصویری، حمل و نقل، فعالیت‌ها، سخت‌افزار، اندروید، حریم شخصی و امنیت، نقشه‌ها، سفر، برند، خانواده و … برخی از دسته‌بندی‌های مجموعه متریال سیمبولز گوگل هستند.

  • چطور آیکون های رسمی به روزرسانی سان والی ویندوز ۱۰ را دریافت کنیم؟

هر آیکون این مجموعه قابلیت شخصی‌سازی رنگ و پس‌زمینه، وزن‌ها،‌ سایه‌ها و هر ابعادی در کمیت پیکسل است. آیکون‌های متریال سابق گوگل نیز برخی قابلیت‌های شخصی‌سازی را شامل می‌شدند اما معمولاً پیکربندی آن‌ها به فعال یا غیرفعال کردن گزینه‌ها خلاصه می‌شد. برای مثال شما نمی‌توانید وزن هر آیکون را به مقدار مورد نظر خود تغییر دهید.

متریال سیمبولز گوگل

آیکون‌های جدید افزون بر وب، برای استفاده در اپلیکیشن‌های اندروید و iOS طراحی شده‌اند اما گوگل همچنین نسخه‌های PNG و SVG هر کدام از آن‌ها را هم برای اهداف دیگری در دسترس توسعه دهندگان قرار داده است. گوگل این آیکون‌ها را تحت آپاچی لایسنس ۲.۰ عرضه کرده است، بنابراین شما می‌توانید آن‌ها را تغییر داده و تحت اهداف رایگان و تجاری منتشر کنید.

افزون بر مجموعه متریال سیمبولز، مجموعه آیکون‌های رایگان دیگری هم در اختیار توسعه دهندگان قرار دارد. برای مثال آیکون‌های بوت استرپ زبان طراحی مشابهی دارند و در میان ۱۶۰۰ آیکون آن برخلاف مجموعه‌های گوگل می‌توان آیکون برندهای معروفی مانند توییتر و فیس بوک را هم مشاهده کرد.

Font Awesome یکی دیگر از نمونه مجموعه‌های معروف است که طبق تخمین‌های سال ۲۰۲۰، بیشترین فونت مورد استفاده در API گوگل فونت به شمار می‌رود. با این حال مجموعه مذکور برخی از ویژگی‌هایش را تنها در اختیار مشترکان پولی قرار می‌دهد.

منبع: XDA-Developers

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا