بازی

تاسیس استودیوی جدید CD Projekt در آمریکا توسط سازندگان سایبرپانک 2077

تاسیس استودیوی جدید CD Projekt در آمریکا توسط سازندگان سایبرپانک 2077

پس از اعلام ساخت قسمت جدید مجموعه‌ی سایبرپانک 2077 با نام رمزی Orion توسط سی‌دی پراجکت رد در روز گذشته، حالا مشخص شده است که این شرکت یک استودیوی کاملا جدید فقط برای ادامه‌ ساخت مجموعه‌ی Cyberpunk 2077 در سال‌های آینده تأسیس کرده است. این اولین استودیوی داخلی مجموعه‌ی سی‌دی پراجکت رد در کشور آمریکا خواهد بود.

این استودیوی جدید که در شهر بوستون ایالت ماساچوست قرار دارد، احتمالا علاوه‌بر قسمت بعدی این مجموعه، در به‌پایان رساندن ساخت بسته‌الحاقی Phantom Liberty بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ که قرار است سال آینده عرضه شود، نقش مهمی خواهد داشت. پاول ساسکو، کارگردان طراحی کوئست‌های بازی می‌گوید علاوه‌بر جذب بازی‌سازان جدید، اعضای کلیدی و تأثیرگذار ساخت قسمت اول بازی نیز از استودیوی اصلی سی‌دی‌پراجکت در لهستان به شهر بوستون نقل مکان خواهند کرد.

علاوه‌بر امکان بهره‌گیری از پس‌زمینه‌های فرهنگی بازی‌سازان این منطقه برای بازی‌ جدید این مجموعه که از نظر داستانی نیز در ایالات متحده جریان دارد، انتقال سازندگان این سری به شهر بوستون امکان استفاده از ظرفیت‌های بازی‌سازی تمامی آمریکای شمالی را نیز برای این استودیو فراهم می‌کند. شهر بوستون یکی از مناطق نسبتا مهم و دارای پتانسیل از نظر بازی‌سازان مستعد به حساب می‌آید و این مسئله می‌تواند امکان جذب راحت‌‌تر هنرمندان و برنامه‌نویسان باسابقه را برای سی‌دی پراجکت رد فراهم می‌کند.

این استودیوی تازه‌تأسیس به همراه دیگر شعبه‌ی مجموعه‌ی سی‌دی پراجکت در شهر ونکوور کانادا، خانواده‌ی جدید CD Projekt Red North America را تشکیل خواهند داد که ادامه‌ی توسعه‌ی بازی‌های جدید سری سایبرپانک را در سالیان آینده بر عهده خواهد داشت. همچنین استودیوی مستقل The Molasses Flood که سال گذشته به تصاحب این شرکت درآمد نیز در شهر بوستون قرار دارد. این استودیو که در حال حاضر حدود ۶۰ بازی‌ساز دارد، ساخت یک بازی فرعی از سری ویچر با نام Project Sirius را آغاز کرده است که این بازی با عنوان یک داستان فراموش‌نشدنی برای هواداران ویچر و مخاطبان جدید معرفی شده است. 

تاسیس استودیوی جدید CD Projekt در آمریکا توسط سازندگان سایبرپانک 2077

Project Sirius همچنین علاوه‌بر بخش داستانی، شامل یک بخش چندنفره و متفاوت نیز خواهد بود. هنوز اطلاعات بیشتری از پروژه‌ی Orion که قرار است مقصد بعدی در دنیای سایبرپانک باشد اعلام نشده است، اما توسعه‌دهندگان این استودیو می‌گویند این بازی اثبات‌کننده‌ی نهایت قدرت و پتانسیل دنیای غنی سایبرپانک خواهد بود. به‌جز قسمت بعدی سایبرپانک، سی‌دی‌ پراجکت رد شب گذشته اعلام کرد در حال حاضر سه بازی متفاوت از سری محبوب ویچر مراحل ساخت خود را در استودیوهای مختلف پشت‌سر می‌گذارند.

پروژه‌ی Polaris، قسمت بعدی سری اصلی ویچر و آغازگر سه‌گانه جدید این سری خواهد بود که قرار است در یک بازه زمانی ۶ ساله، در دسترس طرفداران قرار بگیرند. سومین بازی داستانی جدید در سری ویچر نیز با نام رمزی Project Canis Majoris توسط یک استودیوی غیر داخلی که تحت نظارت مستقیم بازی‌سازان سی‌دی پراجکت رد عمل خواهد کرد، در دست توسعه است. این بازی جدید یک پروژه داستانی، جهان باز و در سبک نقش‌آفرینی خواهد بود.

نظر شما کاربران بیکینگ در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا