اینترنت

با قرنطینه چین، اپل به دنبال گسترش زنجیره تامین کنندگان در خارج این کشور است

با قرنطینه چین، اپل به دنبال گسترش زنجیره تامین کنندگان در خارج این کشور است

چین به دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا، دستور قرنطینه را صادر کرده و منجر به تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها‌ شده است. حالا اپل نیز قصد دارد وابستگی خود را به تامین کنندگان چینی کاهش دهد.

اپل در حال حاضر به غیر از چین، زنجیره تامین خود را به کشورهای دیگری مانند هند و تایوان نیز گسترش داده است.

در طی چند هفته گذشته، گفته شده بود که فاکسکان و سایر تولیدکنندگان در چین با محدودیت‌های کرونایی دست و پنجه نرم می‌کنند. در این شرایط، کارخانه‌ها یا باید تولید خود را برای مدت معینی متوقف کنند یا با آزمایش کارگران خود از سلامت آن‌ها اطمینان پیدا کنند. هرچند اپل با محدودیت‌های طول همه‌گیری به بهترین شکل ممکن مقابله کرده، اما طبق گفته «مینگ-چی کو» به نظر می‌رسد سعی دارد تا در آینده محتاط‌تر باشد.

کو در توییت خود توضیح می‌دهد که ساختمان‌های معرفی محصول جدید (NPI) اپل تقریبا در چین قرار دارند. حدود دو سال پیش، غول فناوری تصمیم داشت که این ساختمان‌‎ها را در کشورهای دیگری به جز چین نیز تاسیس کند، اما تاکنون همه چیز در حد یک پیشنهاد بوده است. حالا، پس از قرنطینه مجدد چین به دلیل شیوع ویروس کرونا، اپل این تصمیم را به شیوه جدی‌تری دنبال می‌کند.

قرنطینه چین برنامه‌های اپل را تغییر می‌دهد

اپل

اخیرا گزارش شده بود که به دلیل محدودیت‌های اخیر، خرید برخی از محصولات این شرکت بسیار سخت‌تر شده است. به عنوان مثال، پیدا کردن برخی گزینه‌های مک بوک پرو جدید ممکن است چندین هفته برای مشتریان طول بکشد.

با این حال، هنوز جزئیات بیشتری درباره برنامه‌های اپل برای تنوع بخشیدن به ساختمان‌های زنجیره تامین خود منتشر نشده است. می‌توان احتمال داد که غول فناوری در جلسه اعلام درآمد سه ماهه خود که 28 آوریل (8 اردیبهشت) برگزار می‌شود، اطلاعات بیشتری در این زمینه به اشتراک بگذارد.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا