بازی

لزوم استفاده از پردازنده‌های مدرن‌تر برای عملکرد خوب گرافیک اینتل Arc Alchemist

لزوم استفاده از پردازنده‌های مدرن‌تر برای عملکرد خوب گرافیک اینتل Arc Alchemist

اینتل با بررسی عملکرد پردازنده‌های گرافیکی مجزای سری آرک، مشخصات فنی سیستم پیشنهادی خود برای عملکرد ایده آل گرافیک‌های دسکتاپ Alchemist را اعلام کرده است. براین اساس گفته می‌شود که پردازنده‌های سری AMD Ryzen 3000 و 5000 با این محصولات سازگاری دارند و در مورد پردازنده‌های خود اینتل نیز از نسل ۱۰ به بعد توصیه می‌شود. درواقع تراشه‌ی سری ARK اینتل برای کار به قابلیت ResizableBAR احتیاج دارند و تمام سیستم‌هایی که فاقد این ویژگی هستند، دچار افت عملکرد شدیدی می‌شوند. این موضوع در بررسی عملکرد Arc A380 تأیید شده است.

البته اینتل هم این مسئله را پنهان نمی‌کند. این شرکت صراحتا اعلام کرده که پردازنده‌های گرافیکی جدید آن‌ها برای کار با سیستم‌های قدیمی‌تر طراحی نشده است. اما این قضیه عملا به‌معنی این است که برای استفاده از گرافیک‌های دسکتاپ اینتل باید از CPU مدرن‌تری استفاده کنید. عملکرد بی‌نقص تراشه‌های سری Arc اینتل با هر CPU قدیمی‌تر از سری Ryzen 3000 یا نسل ۱۰ این شرکت تضمین نمی‌شود. توجه داشته باشید که برخی سیستم‌های قدیمی‌تر هم از ReBAR پشتیبانی می‌کنند. لذا هنوز هم شانسی برای آن‌ها وجود دارد.

سیستم پیشنهادی اینتل برای پردازنده های گرافیکی آرک

علاوه‌بر این برای استفاده از گرافیک‌های سری آرک باید از سیستم‌عامل Windows 10 20H2 یا Windows 11 استفاده کنید. بنابراین واضح است که سیستم‌عامل ویندوز ۷ برای استفاده از آن‌ها سازگار نیست. هرچند اصلا درایوری برای آن وجود ندارد.

تام پیترسون تأیید کرده که اینتل در تلاش است تا پردازنده‌های گرافیکی خود را با سیستم‌های بدون ReBAR نیز بهینه‌سازی کند. لذا ممکن است این الزامات در آینده دچار تغییر شود. بنابراین تا آن موقع باید این مسئله را در هنگام انتخاب گرافیک‌های اینتل در نظر داشته باشید. چراکه رقبای هم‌رده این محصولات از انویدیا و AMD نیازی به برخورداری از ReBAR ندارند.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا