تکنولوژی

آمریکا ماینرهای بیتکوین روسیه را تحت تحریم قرار داد

آمریکا ماینرهای بیتکوین روسیه را تحت تحریم قرار داد

در پی حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌های شدید علیه این کشور، معاملات بیتکوین در روسیه افزایش قابل‌توجهی یافته است. به همین خاطر، وزارت خزانه‌داری آمریکا در جدیدترین تخریم‌های خود ماینرهای روسی را هدف قرار داده است.

خبرگزاری CNBC گزارش داده است که شرکت‌های تحت تحریم آمریکا در دور جدید شامل آن‌هایی می‌شوند که به استخراج رمزارز در روسیه کمک می‌کند.

از آنجائیکه رمزارزهایی مثل بیتکوین قابل‌تحریم نیستند، روسیه سعی کرده است از طریق آن‌ها تحریم‌های آمریکا را دور بزند و بخشی از آسیب وارد شده به اقتصاد خود را جبران بکند.

روسیه

حالا آمریکا افراد و شرکت‌های جدیدی را به لیست سیاه خود اضافه کرده است. یکی از این شرکت‌ها BitRiver نام دارد که در زمینه استخراج بیتکوین فعالیت دارد و‌ دفتر مرکزی آن در سوئیس مستقر است و  ۲۰۰ کارمند در سه دفتر خود در روسیه دارد و در کشورهایی مثل چین و ژاپن و آلمان نیز شعبه دارد.

  • گوگل افشای تصاویر ماهواره‌ای تاسیسات نظامی روسیه را تکذیب کرد
  • هوآوی تجهیزات مخابراتی روسیه را تامین کرد

روسیه به‌خاطر داشتن منابع فراوان انرژی مزیت‌‌های زیادی در استخراج رمزارز دارد و طبق نتایج یک مطالعه، با داشتن سهم ۱۱.۲ درصدی سومین استخراج‌کننده بزرگ بیتکوین دنیا بعد از آمریکا و قزاقستان است.‌

مدیرعامل شرکت BitRiver در واکنش به تحریم آمریکا گفته است:

این تحریم‌ها دخالت آشکار  در صنعت استخراج رمز ارز است و توازن جهانی را به نفع شرکت‌های آمریکایی تغییر خواهد داد. ما هیچ کمکی به دولت روسیه نکردیم و با افرادی که قبلا تحت تحریم‌های آمریکا بودند همکاری نکرده‌ایم.

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که واکنش روسیه به این تحریم‌ها چه خواهد بود.

منبع: Techspot

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا