علم و دانش

جزیره 32 میلیون دلاری یک ابرثروتمند!/ عکس

جزیره 32 میلیون دلاری یک ابرثروتمند!/ عکس

به گزارش خبرگزاری بیکینگ، بنابر گزارش بیزینس اینسایدر، لری پیج، یکی از افراد ثروتمند و مشهور دنیای فناوری، جزیره‌ای خصوصی به نام کایو نورته را چند سال پیش در کارائیب به قیمت ۳۲ میلیون دلار خریده است. این جزیره‌ی ۳۰۰ هکتاری سواحل سفید و مرجان‌ و لاک‌پشت‌های دریایی دارد و بین پورتوریکو و جزایر ویرجین بریتانیا واقع است.

براساس اسناد ملکی و پرونده‌های حقوقی، خرید کایو نورته شامل بخش بزرگی از جزیره به قیمت ۲۸٫۷ میلیون دلار و بخش کوچکی به قیمت ۳٫۴ میلیون دلار است. درنتیجه، قیمت کل این مجموعه برای پیچ بیش از ۳۲ میلیون دلار بوده است.

هم‌بنیان‌گذار گوگل جزیره را در سال ۲۰۱۸ به‌واسطه شرکتی به نام U.S.Virgin Island Properties خریده است. همچنین، در سال‌های گذشته پیج و همسرش، لوسیندا ساوثورث، با کمک همان شرکت به چندین جزیره‌ی دیگر خریده‌اند.

جزیره 32 میلیارد دلاری یک ابرثروتمند!/ عکس

در سال ۲۰۱۹، پیج از هرگونه نقش اجرایی در آلفابت، شرکت مادر گوگل، کناره‌گیری کرد و از زندگی در حوزه‌ی فناوری دور شد. او یکی از افراد پولدار جهان است و تقریباً ۱۲۷ میلیارد دلار دارایی دارد. پیج به داشتن مجموعه‌ای از جزایر خصوصی در مناطق گرم‌سیری جهان، مانند جزایر لولیک و جزیره‌ی یوستاتیا و جزیره‌ی تاوروا شهرت دارد.

دلیل پیج برای خرید جزیره‌ مشخص نیست؛ اما برخی حدس می‌زنند که او ممکن است از آن به‌عنوان پناهگاه، مکانی برای انجام آزمایش‌های علمی، فرار از شلوغی و فشار زندگی شهری، سرمایه‌گذاری مالی و اقتصادی و نشانه‌ای از قدرت و وضعیت اجتماعی استفاده کند.

چندین نفر از افراد محلی به بیزینس اینسایدر گفتند که از آن زمان تاکنون فقط چندین هلیکوپتر را در حال فرود روی کایو نورته دیده‌اند و نشانه‌های از تخریب و حتی ساخت‌وساز در این منطقه مشاهده نشده است.

کایو نورته درحدود ۲۰ مایل دریایی شرق پورتوریکو و درست در شمال‌شرقی کولبرا قرار دارد. کایو نورته به‌دلیل سواحل ماسه‌ای سفید و صخره‌های مرجانی اطراف، پناهگاهی برای لاک‌پشت‌های دریایی درمعرض خطر شناخته شده است، برای همین از اهمیت اکولوژیکی فراوانی برخوردار است.

مشخص نیست که لری پیج جزیره کایو نورته را در حالت طبیعی خود حفظ خواهد کرد یا خیر؛ اما او باید به‌خوبی با حساسیت‌های اکولوژیکی منطقه آشنا باشد.

227227

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا