تکنولوژی

CIRP: حدود ۷۱ درصد از کل فروش گوشی ها در آمریکا متعلق به سری آیفون ۱۳ است

CIRP: حدود ۷۱ درصد از کل فروش گوشی ها در آمریکا متعلق به سری آیفون ۱۳ است

موسسه تحقیقاتی CIRP گزارش جدیدی از میزان فروش گوشی‌های سری آیفون ۱۳ در بازار آمریکا منتشر کرده است که نشان می‌دهد ۷۱ درصد از کل فروش گوشی‌ها در سه ماهه نخست ۲۰۲۲ متلعق به این سری بوده است. این آمار، بیشتر از ۶۱ درصد سری آیفون ۱۲ در در سال گذشته است.

طبق این گزارش، در بین مدل‌های سری آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ استاندارد با ۳۸ درصد بیشترین سهم را از فروش در بازار آمریکا داشته است.

آیفون ۱۳

این آمار نشان می‌دهند که سری آیفون ۱۳ با وجود اینکه ارتقاهای چندانی نسبت به سری قبلی خود نداشته است اما باز هم مورد اقبال مشتریان قرار گرفته است. در لیست CIRP بعد از گوشی آیفون ۱۳، گوشی آیفون ۱۱ با ۲۴ درصد و آیفون ۱۲ با ۲۲ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

اپل احتمالا امسال به‌خاطر فروش ضعیف آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۲ مینی (هر کدام با سهم ۳ درصد)، هیچ مدل مینی برای سری آیفون ۱۴ معرفی نخواهد کرد و به جای آن یک مدل مکس ارائه خواهد نمود.

آیفون ۱۳

در گزارش CIRP به یک موضوع دیگری نیز اشاره شد و آن اینکه مشتریان این‌روزها گوشی آیفون خود به‌طور متوسط سه سال نگه می‌دارند که به‌خاطر افزایش قیمت‌ها یک‌سال به آن اضافه شده است. این عدد قبلا دو سال بود.

  • نسخه ماد شده آیفون 13 پرو مکس با جک هدفون، USB-C و باتری بزرگ تر معرفی شد
  • عمر باتری آیفون SE 2022 کمتر از آیفون 13 مینی است

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که امسال فروش سری آیفون ۱۴ چگونه خواهد بود و آیا این سری مورد اقبال مشتریان قرار خواهد گرفت یا نه.

منبع: PhoneArena

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا