تکنولوژی

خودروی برقی بی ام و i7 xDrive 60 با نمایشگر 31 اینچی 8K معرفی شد

خودروی برقی بی ام و i7 xDrive 60 با نمایشگر 31 اینچی 8K معرفی شد

کمپانی بی ام و (BMW) از اولین خودروی سدان تمام‌برقی خود با نام  i7 xDrive 60 رونمایی کرد. این خودرو از پلتفرم CLAR استفاده کرده و توان 536 اسب بخار و گشتاور 549 پوندفیت پیشرانه‌های برقی آن باعث شده تا خودرو برای رسیدن به سرعت 60 مایل تنها به 4.5 ثانیه زمان نیاز داشته باشد.

مجموع ظرفیت باتری بی ام و i7 برابر با 107.8 کیلووات‌ساعت می‌باشد که از این میزان تنها 101.7 کیلووات‌ساعت آن قابل استفاده است. از این رو حداکثر برد خودرو با هر بار شارژ حدود 300 مایل خواهد بود. همچنین شارژ کامل این خودرو در ایستگاه‌های شارژ معمولی حدود 10.5 ساعت به‌طول خواهد انجامید اما استفاده از ایستگاه‌های شارژ سریع به مدت 10 دقیقه امکان طی‌کردن مسافت 80 مایلی را برای آن فراهم می‌کند.

بی ام و i7 xDrive 60

نسخه‌ی فول آپشن i7 xDrive 60 به همراه درب‌های اتوماتیک عرضه شده که باز و بسته‌شدن آن‌ها تنها با فشاردادن یک دکمه انجام می‌شود. همچنین سرنشینان جلویی خودرو به یک نمایشگر پشت آمپر 12.3 اینچی و یک سیستم اطلاعات و سرگرمی 14.9 اینچی دسترسی خواهند داشت و نوار دیجیتالی روی داشبود نیز امکان کنترل سیستم تهویه‌ی خودرو را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

بی ام و i7 xDrive 60

بی ام و در سان‌روف شیشه‌ای این خودرو از چراغ‌های ال ای دی استفاده کرده و در قسمت داخلی درب‌های پشتی خودرو نیز از نمایشگرهای لمسی 5.5 اینچی بهره برده است. i7 xDrive 60 همچنین به یک نمایشگر 31 اینچی با رزولوشن 8K مجهز شده و کاربران می‌توانند در کنار این نمایشگر از بلندگوهای برند باورز اند ویلکینز (Bowers & Wilkins) بهره ببرند. بی ام و این خودرو را اواخر سال جاری میلادی با قیمت پایه‌ی 120 هزار دلار به بازار عرضه خواهد کرد.

منبع: TechSpot

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا