اینترنت

موتور جستجوی گوگل در حال آزمایش طراحی جدید: منوی بالای صفحه به سمت چپ می‌رود

موتور جستجوی گوگل در حال آزمایش طراحی جدید: منوی بالای صفحه به سمت چپ می‌رود

گوگل از چند وقت پیش آزمایش طراحی جدید موتور جستجوی خود را آغاز کرده است. در این طراحی جدید منوهای بالای صفحه که شامل Images ،Videos و غیره می‌شوند، به سمت چپ صفحه منتقل شده‌اند.

در حال حاضر اگر روی دسکتاپ از موتور جستجوی گوگل استفاده کنید، در پایین نوار جستجو گزینه‌هایی را می‌بینید که به شما اجازه می‌دهند به جای نتایج متنی سطح وب به محتواهای بیشتری دسترسی داشته باشید. این گزینه‌ها وابسته به متنی که جستجو می‌کنید، تغییر می‌کنند. اما گزارش‌ها نشان می‌دهند که تعداد محدودی از کاربران به طراحی جدید این موتور جستجو دسترسی پیدا کرده‌اند.

موتور جستجوی گوگل گزینه‌ها را به سمت چپ می‌آورد

این طراحی منوی بالای نتایج را به پنلی در سمت چپ صفحه منتقل می‌کند. با این کار، کاربران راحت‌تر می‌توانند گزینه‌هایی مثل Images و News را ببینند، چون این گزینه‌ها حالا فضای بیشتری را در صفحه اشغال می‌کنند و البته فونت بزرگ‌تری دارند.

گوگل به‌صورت پیش‌فرض چهار گزینه اضافه را در کنار گزینه All به کاربر نشان می‌دهد. این گزینه‌ها مطابق گذشته بسته به عبارتی که جستجو می‌کنید، متفاوت‌ هستند. مثلا جستجو به دنبال «رستوران» گزینه نقشه را به شما نشان می‌دهد، اما با جستجوی «کروم‌بوک» می‌توانید به گزینه خرید دسترسی داشته باشید.

در پایین این پنج گزینه، دکمه‌ای تحت عنوان More قرار گرفته که چهار گزینه دیگر را هم به کاربر نشان می‌دهد. به‌علاوه، در گذشته تعداد نتایج حاصل از جستجو و زمان صرف‌شده در بالای نتایج و زیر خط جداکننده گزینه‌های Images و غیره قرار می‌گرفت، ولی در طراحی جدید این قسمت به بالای خط و کنار دکمه Tools منتقل شده است. چنان‌چه روی دکمه Tools کلیک کنید، دو فیلتر با یک انیمیشن نرم جای تعداد نتایج جستجو را می‌گیرند.

محل تعداد نتایج جستجوی گوگل

این تغییر موقعیت نتایج جستجو را بیشتر به سمت مرکز صفحه متمایل می‌کند تا فضای کافی برای پنل سمت چپ وجود داشته باشد. به‌علاوه، کادر جستجو هم کمی به سمت راست آمده تا محل قرارگیری آن با نتایج جستجو تراز شود. انتظار می‌رود که این تغییر به‌صورت مرحله‌ای برای همه کاربران فعال شود.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا