اینترنت

اپل با عرضه سری آی‌فون 14 تولید گوشی آی‌فون 11 خود را متوقف خواهد کرد

اپل با عرضه سری آی‌فون 14 تولید گوشی آی‌فون 11 خود را متوقف خواهد کرد

شرکت اپل پس از معرفی آی‌فون 13 در سال گذشته، تولید مدل‌های آی‌فون 12 پرو و آی‌فون XR را متوقف کرد. اکنون یک گزارش جدید نشان می‌دهد که غول کوپرتینویی احتمالا پس از معرفی سری آی‌فون‌ 14 در ماه سپتامبر امسال، تولید آی‌فون 11 را نیز متوقف خواهد کرد.

atramart mobile

اپل پیش‌تر و در سال 2020 تولید گوشی‌های آی‌فون‌ 11 پرو، آی‌فون‌ 11 پرو مکس، آی‌فون 8 و آی‌فون‌ 8 پلاس را متوقف کرد و اکنون این شرکت سرگرم بررسی حذف تدریجی 2 مدل باقی‌مانده از سری آی‌فون 11 است.

این خبر توسط وبسایت iDrop News و به نقل از یک خبرچین با شناسه LeaksApplePro منتشر شده است. با این‌حال اپل هنوز تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده و این موضوع تا حد زیادی به فروش آی‌فون SE بستگی خواهد داشت. آی‌فون SE 2022 طی ماه گذشته روانه بازار شد. این هندست با وجود بهره‌مندی از تراشه جدید و قدرتمند A15 Bionic و پشتیبانی از اتصال 5G به‌دلیل الگوی طراحی قدیمی خود با استقبال چندانی از سوی مشتریان مواجه نشده است. این هندست با قیمت‌گذاری پایه 429 دلاری عرضه شده و اپل مایل نیست که فروش آن تحت تاثیر عرضه مدل‌های قدیمی‌تر آی‌فون قرار بگیرد.

system group mobile

وبسایت iDrop News خاطرنشان می‌کند که پس از عرضه آی‌فون SE، میزان تقاضا برای آی‌فون 11 اپل افزایش یافته است. دلیل چنین پدیده‌ای احتمالا این است که مردم ترجیح می‌دهند تا در عوض خریداری آی‌فون SE به صرف بهره‌مندی از اتصال 5G (که در حال حاضر چندان هم کفید نیست)، 70 دلار بیش‌تر هزینه کرده و یک گوشی با ظاهری بهتر، 2 عدد دوربین و تراشه‌ای سریع با عملکرد معقول را خریداری نمایند.

اپل با عرضه سری آی‌فون 14 تولید گوشی آی‌فون 11 خود را متوقف خواهد کرد

در این میان تولید آی‌فون 12 که با قیمت‌گذاری پایه 699 دلاری عرضه می‌شود؛ احتمالا متوقف نخواهد شد. این هندست تا به امروز عملکرد مطلوبی داشته و ظاهرا هزینه تولید آن نیز ارزان‌‌تر است. غول کوپرتینویی احتمالا پس از عرضه آی‌فون 14، قیمت‌گذاری آی‌فون 12 را به 599 دلار کاهش خواهد داد. هنوز مشخص نیست که آیا اپل به عرضه آی‌فون 12 مینی نیز ادامه خواهد داد یا خیر. همچنین در این گزارش ادعا شده که فروش آی‌فون 13 کماکان ادامه خواهد یافت.

سری آی‌فون 14 احتمالا همراه با پیشرفت‌هایی قابل توجه در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد. همچنین مدل‌های پرو نهایتا فاقد ناچ بوده و از الگوی طراحی مدرن‌تری و سخت‌افزار دوربین جدیدی استفاده خواهند کرد. این ویژگی‌ها احتمالا موجب می‌شوند تا این هندست‌ها از محبوبیت بیش‌تری نسبت به برترین مدل‌های نسل فعلی برخوردار باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا