بازی

فروش پیش از موعد کارت گرافیک Gigabyte RTX 4090 در هنگ کنگ

فروش پیش از موعد کارت گرافیک Gigabyte RTX 4090 در هنگ کنگ

به نظر می‌رسد که خرده فروشان هنگ کنگ چندان به زمان‌بندی مشخص شده‌ی عرضه و توزیع محصولات جدید صنعت سخت‌افزار پایبند نیستند. به طوری که دو هفته مانده تا زمان رسمی عرضه‌ی کارت‌های گرافیک جدید انویدیا، ظاهراً شخصی موفق به خرید یک کارت گرافیک Gigabyte RTX 4090 GAMING OC شده است. البته از طرفی می‌توان نتیجه گرفت که شرکای تجاری انویدیا موجودی قابل توجهی از کارت‌های گرافیک نسل جدید را برای عرضه به مصرف‌کنندگان آماده کردند.

جعبه کارت گرافیک Gigabyte RTX 4090 GAMING OC

کارت گرافیک Gigabyte RTX 4090 GAMING OC

براساس برنامه زمان‌بندی انویدیا، شرکای تجاری این شرکت تازه از این هفته اقدام به ارسال نمونه‌های آزمایشی RTX 4090 به منابعی کردند که به نقد و بررسی محصولات جدید می‌پردازند. برخی منابع رسیدن این نمونه‌ها از جمله نسخه Founders Edition خود انویدیا را تأیید کردند. نکته مهمی که در این بین وجود دارد این است که نه بررسی کنندگان و نه خریدارانی که زودتر به این کارت دسترسی پیدا می‌کنند، تا زمانی‌که درایوهای مخصوص آن در اختیارشان قرار نگرفته، نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

انویدیا تا تاریخ ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) و عرضه رسمی کارت‌های گرافیک RTX 40 این درایورها را منتشر نخواهد کرد. بنابراین خرید زودهنگام کارت‌های نسل جدید به‌معنی امکان استفاده پیش از موعد از آن نخواهد بود. البته رسانه‌هایی که باید نقد و بررسی خود را تا زمان عرضه این محصولات آماده کنند تا آخر این هفته درایورها را دریافت خواهند کرد.

بدنه کارت گرافیک Gigabyte RTX 4090 GAMING OC

اداپتور برق Gigabyte RTX 4090 GAMING OC

اما این مدل خاص از کارت گرافیک RTX 4090 نیز مثل سایر مدل‌ها از یک اداپتور ۸ پین به ۱۶ پین استفاده می‌کند که امکان انتقال بیش از ۴۵۰ وات توان مصرفی را دارد. خود کارت نیز از جدیدترین معماری گرافیکی انویدیا موسوم به Ada Lovelace برخوردار است که بر پایه پروسه تولید ۴ نانومتری TSMC طراحی شده است. پردازنده گرافیک AD102 در این کارت از ۱۶۳۸۴ هسته CUDA و ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR6X برخوردار است.

قیمت فروش کارت گرافیک Gigabyte RTX 4090 GAMING OC در هنگ کنگ

گفته می‌شود این کارت با قیمت ۲۰ هزار HK معادل ۲۵۴۸ دلار خریداری شده که حدود ۱۰۰۰ دلار بالاتر از قیمت مصوب آن است.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا