بازی

تعریف و تمجید مارتین اسکورسیزی از فیلم Pearl

تعریف و تمجید مارتین اسکورسیزی از فیلم Pearl

مارتین اسکورسیزی، کارگردان اسطوره‌ای هالیوود و برنده جوایز متعدد اسکار، امی، گرمی، بفتا و گلدن گلوب که به زعم بسیاری از صاحب نظران صنعت فیلمسازی را دچار تغییر کرده و آثار بی‌نظیری را از خود به جا گذاشته، در اظهارات اخیر خود درباره ساخته‌ی جدید تای وست، نویسنده و کارگردان جوانی که بیشتر با فیلم‌های سبک ترسناک خود شناخته می‌شود، صحبت کرده است.

اسکورسیزی از علاقه‌ی خود به فیلم جدید Pearl گفته که نه یک اثر پرزرق و برق و برنده‌ی جوایز مختلف است و نه یک اقتباس بااعتبار و مجلل که برای اکران در رویدادهای کن و امثالهم در نظر گرفته شده است. Pearl یک فیلم ترسناک و شوکه کننده، پر از صحنه‌های خون آلود و مضطرب کننده با بازی میا گاث است که چند روز پیش در سینما اکران شده است. درواقع فیلم Pearl پیش درآمدی از ساخته‌ی قبلی تای وست به نام X محسوب می‌شود که اوایل امسال به نمایش درآمد. 

مارتین اسکورسیزی و میا گاث

میا گاث در این فیلم نقش دوران هشت سالگی قاتل شرور فیلم X را بازی می‌کند که در اینجا یک هنرمند مشتاق در سال ۱۹۱۸ است که آرزوهای زیادی بر سر دارد. حالا مارتین اسکورسیزی، کارگردان ۷۹ ساله‌ای که فیلم‌هایی از قبیل Goodfellas و Taxi Driver را ساخته، می‌گوید از تماشای لحظه به لحظه‌ی این فیلم که میا گاث را درحال سربریدن و تکه تکه کردن قربانیانش نشان می‌دهد، لذت برده است. او در اینباره می‌گوید:

«فیلم‌های تای وست انرژی خاصی مملو از عشق خالص به سینما دارند که این روزها بسیار نادر است. شما این حس را در تک تک فریم‌های فیلم تجربه می‌کنید. Pearl به‌عنوان پیش درآمدی از فیلم X که در سبکی کاملاً متضاد ساخته شده (ملودرام‌های رنگی دهه ۵۰ را در نظر بگیرید)، یک تجربه ۱۰۲ دقیقه‌ای وحشیانه، مسحور کننده، عمیق و بسیار بسیار مضطرب کننده را به بیننده منتقل می‌کند. وست و شریک خلاقش به خوبی می‌دانند که چطور به مخاطب خود بازی کنند. من مجذوب این فیلم شدم و سپس طوری مضطرب که برای خوابیدن مشکل داشتم. اما بااین‌حال نمی‌توانم دست از تماشای آن بردارم.»

سکانسی از فیلم Pearl

در واقغ جذابیت بزرگ فیلم مروارید صرفاً تماشای فیلمنامه بسیار متفاوت وست با آثار قبلی او است که با هنر سینماتوگرافی باکیفیت و برداشت‌های طولانی خود، تفاوت قابل توجهی با تدوین سریع X و عناصر زیبایی شناختی الهام گرفته‌ی ان از دهه ۷۰ دارد و واقعاً یک اثر الهام بخش و مورد احترام است.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با بیکینگ و سایر کاربران در میان بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا