بازی

جزئیات ویژگی بازخورد لمسی در نسخه‌ی پلی استیشن 5 بازی A Plague Tale: Requiem

جزئیات ویژگی بازخورد لمسی در نسخه‌ی پلی استیشن 5 بازی A Plague Tale: Requiem

چندی پیش بود که استودیو Asobo درباره‌ی مزایای رها کردن توسعه‌ی بازی A Plague Tale: Requiem برای کنسول‌های نسل هشتم صحبت کرده بود. طبق گفته‌ی این استودیوی فرانسوی تمرکز روی نسل جدید به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بازی‌ای بزرگ‌تر و جاه‌طلبانه‌تر تولید کنند. همان‌طور که انتظار می‌رفت این امر باعث شده تا توسعه‌دهندگان بتوانند از مکانیک‌های سخت‌افزاری نسل نهم نیز نهایت استفاده را ببرند.

برای مثال بازی A Plague Tale: Requiem روی کنسول پلی استیشن 5 از تکنولوژی بازخورد لمسی یا هپتیک فیدبک پشتیبانی می‌کند. کوین پینسون، طراح ارشد مراحل بازی، در مصاحبه‌ای با مجله‌ی PLAY درباره‌ی این موضوع گفته است:

«در Requiem منظره صوتی و قابل‌لمس بودن محیط نیز مهم است؛ بنابراین ما سعی می‌کنیم این موارد را به هپتیک فیدبک ترجمه [و قابل‌لمس] کنیم. بازی کردن با دوال‌سنس پلی استیشن 5 عالی است و من خوشحالم که مردم به‌زودی می‌توانند آن را تجربه کنند و نظرات خود را با ما در میان بگذارند.»

تصویری از دو شخصیت اصلی بازی A Plague Tale Requiem

استودیو آسوبو پیش‌ازاین نسخه‌ای از A Plague Tale: Innocence را برای پلی استیشن 5 عرضه کرده بود که از ویژگی‌های بازخورد لمسی دوال‌سنس بهره می‌برد؛ بنابراین باید جالب باشد که ببینیم سازندگان چگونه از ویژگی‌های این کنترلر در بازی جدید خود استفاده می‌کنند.

پینسون در این مصاحبه به مدت‌زمان لازم برای به پایان رساندن این بازی نیز اشاره کرد. به‌گفته‌ی او این دنباله تجربه‌ای بسیار پرمحتواتر خواهد بود و با اینکه مدت‌زمان تمام کردن بازی به ۱۵ تا ۱۸ ساعت افزایش پیدا کرده است، اما فاقد هرگونه محتوای بیهوده و غیرضروری خواهد بود.

توسعه‌ی بازی A Plague Tale: Requiem به پایان رسیده است و در تاریخ ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) برای پی سی، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و نینتندو سوییچ (ازطریق کلود) عرضه خواهد شد. این بازی از روز عرضه در دسترس کاربران گیم پس قرار خواهد گرفت.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا