بازی

اشاره نائوکی یوشیدا به دلایل انحصاری بودن بازی Final Fantasy 16

اشاره نائوکی یوشیدا به دلایل انحصاری بودن بازی Final Fantasy 16

شرکت اسکوئر انیکس توسعه‌ی بازی Final Fantasy 16 را پیش می‌برد که قرار است به‌طور انحصاری روی کنسول پلی استیشن 5 عرضه شود. با اینکه این بازی قرار است به مدت ۶ ماه در انحصار کنسول نسل نهمی سونی باشد و پس از آن روی کامپیوتر عرضه خواهد شد اما اخیرا نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده‌ی Final Fantasy 16، اعلام کرد که طرفداران منتظر انتشار این بازی روی کامپیوتر بلافاصله بعد از اتمام این دوره‌ی ۶ ماهه نباشند.

در همین راستا اخیرا نائوکی یوشیدا در مصاحبه‌ای با وب‌سایت بازی ژاپنی 4Gamer به دلایل انحصاری شدن بازی Final Fantasy 16 برای پلی استیشن 5 اشاره کرد. به‌گفته‌ی این تهیه‌کننده، سونی درواقع یکی از توسعه‌دهندگان این بازی به شمار می‌آید و با شرکت اسکوئر انیکس همکاری نزدیکی دارد تا مطمئن شود که بازی به‌طور کامل روی پلی استیشن 5 بهینه شده باشد. علاوه‌بر همکاری سونی در ساخت بازی Final Fantasy 16، به‌نظر می‌رسد اسکوئر انیکس از قدرت تبلیغات و بازاریابی سونی نیز سود بسیاری خواهد برد.

یوشیدا در ادامه توضیح داد: «از دیدگاه ما، پشتیبانی فنی که از سونی دریافت می‌کنیم، عامل بزرگی برای امضای قراردادهای انحصاری است. در توسعه‌ی این بازی، ما در یک دوره زمانی همراه‌با مهندسان بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی مشغول توسعه‌ی بازی بودیم. این افراد به خوبی با سخت‌افزار [پلی استیشن 5] آشنایی داشتند و ما پشتیبانی قدرتمندی در زمینه‌ی بهینه‌سازی از جانب آن‌ها دریافت کردیم که بدون همکاری آن‌ها میسر نبود.

همچنین با عدم توسعه‌ی بازی برای چند پلتفرم مختلف، می‌توانیم ساعت‌های کاری بیشتری را به توسعه‌ی مواردی به مانند ساخت بازی و بهینه‌سازی آن اختصاص دهیم. علاوه‌براین، ما می‌توانیم با همکاری سونی، تبلیغاتی را در سطح جهانی انجام دهیم که گاهی من در مورد آن‌ها فکر می‌کنم اگر به پول تبدیل شوند، چقدر زیاد خواهند شد. پشتیبانی فنی و تبلیغاتی همان فرصت‌هایی هستند که در صورت وجود داشتن، تمایل به دریافت آن‌ها داریم».

نمایی از شمشیر Clive در بازی Final Fantasy 16

علاوه‌براین مصاحبه، یوشیدا در گفتگوی دیگری با وب‌سایت Wccftech تایید کرد که بازی Final Fantasy 16 روی یک انجین کاملا جدید توسعه می‌یابد و به‌نظر می‌رسد شرکت سونی در توسعه‌ی آن به اسکوئر انیکس کمک کرده است. به‌نظر می‌رسد این موضوع یک دلیل دیگر برای عرضه‌ی انحصاری جدیدترین بازی فاینال فانتزی روی کنسول پلی استیشن 5 باشد.

تهیه‌کننده‌ی Final Fantasy 16 درباره‌ی این انجین جدید گفت: «توسعه‌ی دو بازی Forspoken و Final Fantasy 16 تقریبا در یک زمان شروع شد. بااین‌حال در توسعه‌ی فاینال فانتزی 16 از موتوری استفاده می‌کنیم که مخصوص این بازی ساخته شده است؛ بنابراین فناوری‌های به کار رفته در این بازی شباهتی به Forspoken ندارند».

بازی Final Fantasy 16 قرار است در تاریخ ۱ تیر ۱۴۰۲ (۲۲ ژوئن ۲۰۲۳) روی کنسول پلی استیشن 5 عرضه شود.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار دنیای بازی را با تیم بیکینگ و سایر کاربرها در میان بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا