اینترنت

هواوی برای یکی از اپراتورهای روسیه تجهیزات مخابراتی ارسال کرده است

هواوی برای یکی از اپراتورهای روسیه تجهیزات مخابراتی ارسال کرده است

در حالی که طی چند ماه گذشته، بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری، کشور روسیه را تحریم کرده‌اند، در گزارش جدیدی آمده است که هواوی مجموعه‌ای از تجهیزات مخابراتی خود به ارزش 15 میلیون دلار را برای اپراتور مخابراتی روسی ارسال کرده است.

بر اساس گزارش نشریه چینی ITHome، غول فناوری چین این تجهیزات را برای شعبه شرکت مخابراتی VimpelCom در روسیه ارسال کرده است. البته گفته می‌شود که آن‌ها بر اساس قراردادی ارسال شده که قبلا تنظیم شده است. VimpelCom چند روز پیش، دریافت دسته بزرگی از تجهیزات مخابراتی ساخت هواوی را تایید کرده است.

طبق گفته منابع نزدیک به قرارداد، تجهیزات مخابراتی هواوی ظاهرا حدود 15 میلیون دلار ارزش دارند. همچنین آن‌ها ذکر کرده‌اند که این قرارداد ابتدا در 24 فوریه امضا شده بود، اما تحریم روسیه توسط شرکت‌های فناوری، در تحویل آن‌ها مشکلاتی ایجاد کرد.

اقدام خلاف جهت هواوی در مقابل روسیه

هواوی

هواوی در حالی به کشور روسیه کمک کرده است که در حال حاضر، کشورهای مختلفی از سراسر جهان، پس از حمله به اوکراین، ممنوعیت‌هایی را علیه این کشور اعلام کرده‌اند. ایالات متحده به عنوان مهم‌ترین تحریم‌کننده روسیه، صادرات محصولات فناوری و پیشرفته، به ویژه موارد مربوط به صنایع دفاع، هوافضا و کشتی سازی را ممنوع کرده است.

در همین رابطه وزارت خزانه‌داری آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود که خدمات مخابراتی و اینترنتی را از تحریم‌های وضع‌شده علیه کشور روسیه مستثنی می‌کند. این تصمیم در شرایطی گرفته شد که گروه‌های حقوق بشری گفته بودند تحریم‌ها ممکن است دسترسی فعالان روسی به دنیای خارج را محدود کند.

از جمله شرکت‌های مهم حوزه فناوری که اخیرا فعالیت خود با روسیه را محدود کرده‌اند می‌توان به ایسر و اینتل اشاره کرد. با این حال، شرکت‌های بسیار زیاد دیگری نیز علیه کشور روسیه تحریم‌هایی را اعلام کرده‌اند که لیست کامل آن‌ها را در مطلب «چه اپلیکیشن‌ها و خدماتی تا به امروز در روسیه از دسترس خارج شده‌اند؟» می‌توانید مشاهده کنید.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا