بازی

افزایش قیمت های اپ استور اپل در برخی از مناطق

افزایش قیمت های اپ استور اپل در برخی از مناطق

شرکت اپل تصمیم گرفته است قیمت‌های محصولات قرارگرفته در اپ استور خود را در اروپا و برخی از مناطق آسیا افزایش دهد. این کار به‌دلیل افت قیمت ارزهای دیگر کشورها در مقایسه با دلار آمریکا اتفاق افتاده است. این افزایش قیمت از تاریخ ۱۳ مهر (۵ اکتبر) گریبان‌گیر پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای و اپلیکیشن‌های حاضر در فروشگاه خواهد شد. تمامی کشورهایی که از یورو استفاده می‌کنند، سوئد، کره‌جنوبی، شیلی، مصر، مالزی، پاکستان، ویتنام و ژاپن این افزایش قیمت را تجربه خواهند کرد.

در تمامی بازارهای یورو غیر از مونته‌نگرو، قیمت پایه ۰.۹۹ یورویی به ۱.۱۹ یورو افزایش خواهد یافت که صعودی ۲۰ درصدی است و در ژاپن این افزایش بیش از ۳۰ درصد است؛ درحالی‌که یِن به پایین‌ترین ارزش خود دربرابر دلار آمریکا در ۲۴ سال گذشته رسیده است. اپل به‌طور دقیق علت افزایش قیمت را اعلام نکرده است، اما باتوجه‌به تقلای ین و یورو دربرابر دلار، واضح است که این امر به‌خاطر نوسانات ارزی صورت می‌گیرد که خود تحت تاثیر تورم و افزایش هزینه‌های انرژی است.

رویترز گزارش داده است که شرکت Apple به‌صورت دوره‌ای قیمت‌گذاری اپ استور را با نوسانات ارزی تطبیق می‌دهد و درواقع سال گذشته قیمت پایه ۱.۰۹ یورویی را به ۰.۹۹ یورو تقلیل داده بود. این افزایش قیمت چند هفته پس از گران‌تر شدن آیفون ۱۴ و اپل واچ سری ۸ در بسیاری از بازارهای خارج آمریکا رخ می‌دهد.

در کشور انگلیس، قیمت آیفون ۱۴ از ۸۴۹ پوند شروع می‌شود؛ درحالی‌که برای آیفون ۱۳ این رقم از ۷۷۹ پوند بود. در ایرلند قیمت آیفون از ۹۰۹ یورو به ۱۰۱۹ یورو رسیده است و قیمت‌های مشابهی در سراسر اروپا به چشم می‌خورد. تحلیل‌گرها دلیل این امر را هم همان ارزش پول کشور نسبت به دلار آمریکا می‌دانند.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا