اینترنت

ایران جزو ده کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت

ایران جزو ده کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت

امروز در پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات، طی مراسمی از دو پروژه هوش مصنوعی رونمایی شد.

atramart mobile

در این مراسم، دکتر محمدشهرام معین، رییس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات، در رابطه با سند راهبردی هوش مصنوعی گفت: از سال گذشته، تدوین سند راهبردی هوش مصنوعی آغاز شده است و یکی از اهدافی که در این سند تعریف شده، این است که ایران تا سال ۱۴۱۰، باید جزو ده کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی باشد.

دکتر معین در ادامه گفت: یکی دیگر از اهدافی که در این سند تدوین شده، این است که هشت میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه گذاری شود و این حوزه، دوازده درصد از تولیدات ناخالص ملی را به خود اختصاص دهد.

avang neterbit mobile

وی در رابطه با نقش هوش مصنوعی در دولت و صنعت گفت: از اهداف دیگر سند راهبردی هوش مصنوعی این است که تا سال ۱۴۱۰، هوش مصنوعی تا ۴۵ درصد در دولت و صنعت به کار گرفته شود و به خدمت رفع نیازهای کشور درآید.

معین همچنین افزود: براساس این سند، تا سال ۱۴۱۰، تعداد ۱۰۰ شرکت با درآمد سالیانه ۱۵ میلیون دلار و ۱۰ شرکت با درآمد سالیانه ۵۰ میلیون دلار تاسیس خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ما با وزارت جهاد و کشاورزی نیز تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده‌ایم که پروژه تخمین سطح زیر کشت زمین‌های کشاورزی را با استفاده از هوش مصنوعی به انجام برسانیم و به‌زودی نیز جلسه‌ای در وزارت بهداشت خواهیم داشت تا در رابطه با نقش هوش مصنوعی در حوزه سلامت گفتگو کنیم.

رییس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در پایان گفت: این سند حاوی ۱۴ سیاست کلان، ۴۷ سیاست خرد، ۳۹ اقدام کلی و ۱۵۵ پروژه است؛ که از سیاست‌های کلان آن می‌توان به موضوع تقویت شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی و حمایت از تولیدات این حوزه اشاره کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا