فناوری

گوگل مجرم شناخته شد/ 93 میلیون دلار جریمه برای گوگل در نظر گرفته شد

گوگل مجرم شناخته شد/ 93 میلیون دلار جریمه برای گوگل در نظر گرفته شد

گوگل پذیرفت که موقعیت مکانی کاربرانش را بدون اطلاع و اجازه‌ی آن‌ها ذخیره و برای مقاصد تبلیغاتی استفاده کرده است. این موضوع توسط بخش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در دادستانی کل ایالت کالیفرنیا کشف و به‌عنوان نقض حریم خصوصی تشخیص داده شد؛ بنابراین طبق توافق با دادستانی، گوگل باید ۹۳ میلیون دلار جریمه بپردازد و شرایطی را رعایت کند تا از تخلف مجدد جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:

تصاویر محصول جدید سامسونگ لو رفت

این آسمان‌خراش قرار است در شهر بن‌سلمان ساخته شود!/ عکس

دادگستری کالیفرنیا از چند سال پیش در حال بررسی این پرونده بوده و به این نتیجه رسیده که گوگل با فریب‌دادن افراد، اطلاعات مکانی آن‌ها را جمع‌آوری و برای نمایش تبلیغات موقعیت‌محور استفاده کرده است.

گوگل بیشترین درآمد خود را از تبلیغات کسب می‌کند و تبلیغات مبتنی بر مکان، ویژگی مهمی در پلتفرم تبلیغاتی این شرکت است؛ زیرا تبلیغ‌دهندگان تمایل دارند بر اساس مکان جغرافیایی کاربران برای آن‌ها آگهی ارسال کنند. گوگل همچنین از جمع‌آوری داده‌های مکانی برای ساختن پروفایل‌های رفتاری کاربران استفاده می‌کند تا به تعیین اینکه کدام تبلیغات را برای چه مخاطبی ارائه دهد، کمک کند.

گوگل مجرم شناخته شد/ 93 میلیون دلار جریمه برای گوگل در نظر گرفته شد

بونتا، دادستان کل ایالت کالیفرنیا، همچنین مدعی شد که گوگل کاربران را با روش‌های مختلفی در مورد نحوه‌ی جمع‌آوری، ذخیره و استفاده از داده‌های مکانی شخصی فریب داده است. به‌عنوان مثال، در شکایت آمده که گوگل به کاربران گفته بود اگر «تاریخچه مکان» (Location History) را در تنظیمات گوشی خاموش کنند، داده‌های مکانی‌شان ذخیره نخواهد شد. بااین‌حال، حتی زمانی که کاربر تاریخچه مکان را خاموش می‌کرد، گوگل از طریق منابع دیگر همچنان داده‌های مکانی کاربر را جمع‌آوری و ذخیره می‌کرد. همچنین ادعا شده که گوگل کاربران را در مورد قابلیت رد کردن نمایش آگهی‌هایی که با مکان آن‌ها متناسب بودند، فریب داده است.

در توافق‌ بین گوگل و دادستانی بیان شده است که این غول دنیای جست‌وجو باید:

  • هنگامی که کاربر هرگونه تنظیمات مرتبط با مکان را فعال می‌کند، اطلاعات بیشتری نمایش دهد؛
  • برای کاربران توضیح دهد که اطلاعات جغرافیایی آن‌ها صرفاً برای شخصی‌سازی آگهی استفاده می‌شود؛
  • با شفافیت بیشتری در مورد ردیابی موقعیت کاربر عمل کند؛
  • اطلاعات دقیقی در مورد داده‌های مکانی جمع‌آوری شده و چگونگی استفاده از آن را از طریق یک صفحه وب به نام “Location Technologies” ارائه دهد.

کالیفرنیا یکی از ایالت‌های متعددی است که درباره ردیابی مکانی گوگل اقدام به شکایت کرده‌اند. پس از پرداخت ۸۵ میلیون دلار برای حل و فصل دعوای مربوط به ردیابی مکانی در آریزونا در سال گذشته، این شرکت ۳۹۲ میلیون دلار نیز پرداخت کرد تا دعاوی مشابه از ۴۰ ایالت، از جمله اورگان، نیویورک و فلوریدا را رفع کند.

227323

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا