رمز ارز

پیش بینی قیمت اتریوم بعد از مرج | بعد از Merge قیمت اتریوم بالا می رود؟

پیش بینی قیمت اتریوم بعد از مرج | بعد از Merge قیمت اتریوم بالا می رود؟

قیمت اتریوم بعد از مرج | بعد از مرج قیمت اتریوم بالا می رود؟

۲۰ شهریور ۱۴۰۱

برخی از کارشناسان معتقدند قیمت اتریوم بعد از ادغام شبکه اتریوم و تغییر مکانیزم اجماع به مکانیزم اثبات سهام به دلیل بهبود عملکرد افزایش خواهد یافت. برخی هم خطرهای احتمالی را گوشزد کرده و نسبت به آینده بدبین اند.

در چند روز آینده شبکه اصلی اتریوم با زنجیره بیکن (یک زنجیره اثبات سهم که در دسامبر ۳۰۳۰ آغاز به کار کرد) ادغام خواهد شد که این رویداد به مرج (Merge) معروف شده است. تأثیر فرایند بزرگ و حساس مرج بر قیمت اتریوم تا حدودی قابل پیش بینی است و کارشناسان نظر خود را در این زمینه بیان کرده اند. در ادامه خواهیم خواند.

قیمت فعلی اتریوم چند است؟

هر واحد اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارزدیجیتال با قیمت ۱,۳۴۷.۴۲ ارزش بازار ۱۶۴,۹۶۰,۰۲۷,۶۸۱$ است. قیمت این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته %۵۳.۲۶۳۹ تغییر کرده است. در بین تمام ارزهای دیجیتال، Ethereum رتبه ۲ را به خود اختصاص داده است و حجم معاملات روزانه آن ۱۶,۱۰۱,۲۲۶,۹۵۸$ است.

بعد از مرج چه اتفاقی برای اتریوم می افتد؟

زمانی که اتریوم از اثبات انجام کار به اثبات سهام منتقل شود، استخراج کنندگان حذف خواهند شد. اعتبارسنجی شبکه توسط دستگاه های ماینر متوقف خواهد شد و در عوض این کار به دست استیک‌کنندگان انجام خواهد شد(کسانی که در روند اثبات سهام نقش دارند) . در حال حاضر یک زنجیره به نام زنجیره Beacon وجود دارد که به موازات زنجیره اولیه اثبات انجام کار اجرا می‌شود. چیزی که با مرج اتریوم تغییر می‌کند این است که دو زنجیره با هم ادغام می‌شوند و تمام فعالیت‌های مهم به زنجیره PoS Beacon منتقل می‌شود؛ بنابراین دیگر نیازی به زنجیره اثبات انجام کار نیست.

مرج اتریوم دقیقا در چه زمانی رخ می دهد؟

این انتقال در یک لحظه از زمان رخ خواهد داد و تدریجی نخواهد بود. هنگامی که مرج اتفاق افتاد، دیگر نیازی به ماینرها نیست و تمام توکن‌های جدید ایجاد شده، به استیک‌کنندگان اختصاص پیدا می‌کند. ادغام در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۸ ساعت ۱۱:۰۰ UTC انجام خواهد شد.

ویتالیک بوترین خالق اتریوم : مرج ایز کامینگ!

ویتالیک بوترین خالق اتریوم : مرج ایز کامینگ!

فرایند توافق اثبات سهم نسبت به اثبات کار فعلی از نظر مصرف انرژی به صرفه تر است بنابراین سرمایه گذاران انتظار دارند از این تغییر سود بیشتری کسب کنند. همچنین با سوزانده شدن نیمی از کارمزدها در این فرایند، پس از مرج، شاهد کاهش عرضه اتریوم و افزایش ارزش آن خواهیم بود.

این عوامل باعث شده هرچه به روز موعود نزدیک می شویم هیجان کاربران برای این رویداد مهم و نوسان قیمت اتریوم بیشتر شود. در همین راستا، ارزش موقعیت های تریدرهای بازار مشتقه اتریوم با ۶.۶ میلیارد دلار برای اولین بار از بیت کوین (۴.۸ میلیارد دلار) پیشی گرفته است.

ویتالیک بوترین خالق اتریوم :

“زمان مرج فرا رسیده. این همان چیزی است که هشت سال برایش تلاش کردیم.”

اگرچه قیمت اتریوم نوسان زیادی را در آستانه ادغام بزرگ خود تجربه کرده است، برخی کارشناسان معتقدند افزایش قیمت اخیر تنها در اثر رفتارهای هیجانی کاربران اتفاق افتاده و به محض انجام فرایند ادغام با فروکش کردن هیجان مردم قیمت هم به شدت کاهش خواهد یافت.

برخی متخصصان درباره خطرهای احتمالی این ادغام در بحبوحه استفاده زیاد کاربران با حدود ۱.۳ میلیون تراکنش روزانه در بیش از ۳۴۰۰ برنامه کاربردی فعال هشدار داده اند. همزمان برخی از پروتکل های تأمین مالی غیرمتمرکز (دیفای) مانند آوه حتی پیش از انجام ادغام وام گیری اتریوم را تعلیق کرده اند تا از مشکلات احتمالی برای کاربران خود جلوگیری نمایند.

کوین بیس، بزرگترین صرافی آمریکا هم اعلام کرده در طول زمان ادغام برداشت و سپرده گذاری توکن های مبتنی بر بلاک چین اتریوم را موقتاً متوقف خواهد کرد. معمولاً این گونه توقف ها بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر کوتاه مدت می گذارد و کاربران باید در این زمینه هوشیار باشند.

اگرچه پیش بینی های مثبتی برای آینده شبکه اتریوم پس از انجام فرایند مرج آن ارائه شده است، کاربران باید با درنظرگرفتن خطرهای احتمالی در تصمیم گیری های معاملاتی خود احتیاط به خرج دهند.

۵
/
۵
(
۳

امتیاز

)

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا