نرم افزار - سخت افزار

همانطور که می دانید لپ تاپ های ایسوس دسته بندی بزرگ و متنوعی دارد و لپ تاپ های زیادی را شامل می شوند. کمپانی ایسوس تمام تلاش خود را کرده است تا نیاز همه ی کاربران را در نظر بگیرد و متناسب با فعالیت و بودجه ای که در دست دارند، لپ تاپ های متنوعی را تولید و روانه بازار کرده است. در این مقاله قرار است در مورد دسته بندی لپ تاپ ایسوس صحبت کنیم و ویژگی های هریک و مشخصاتی که دارند را بیان کنیم.

پس اگر شما هم از علاقمندان و طرفداران لپ تاپ ایسوس هستید و یا قصد دارید که لپ تاپ ایسوس تهیه کنید. تا انتهای مقاله با آی تی هوم همراه باشید.

انواع لپ تاپ های ایسوس

اگر شما هم به دنبال خرید لپ تاپ بوده اید، احتمالا با این پیشنهاد از جانب اطرافیان رو به رو شده اید که لپ تاپ ایسوس بخر!

همانطور که در بالا اشاره کردیم تنوع کالایی این برند بسیار زیاد است و شما می توانید با هر بودجه ای که دارید، از ایسوس لپ تاپ مورد نظر خود را تهیه کنید.

در ادامه قرار است در مورد دسته بندی های اصلی لپ تاپ ایسوس صحبت کنیم:

دسته بندی کلی لپ تاپ های برند ایسوس

1.لپ تاپ ایسوس vivobook

لپ تاپ ایسوس vivobook یکی از دسته بندی های اصلی و متنوع لپ تاپ های ایسوس می باشد. که تاکنون لپ تاپ های زیادی از این سری روانه بازار شده است و البته محبوبیت زیادی را در بین کاربران پیدا کرده است. لپ تاپ های ویووبوک در سایزهای 13 ،14، 15، 17 اینچی تولید می شوند و شما می توانید آن ها را تهیه کنید. اگر بخواهیم در مورد سخت افزار لپ تاپ های ویووبوک به طور کلی صحبت کنیم باید بگوییم که بیشتر آن ها دارای چیپ گرافیکی نهایتا 4 گیگابایتی هستند و اکثر این لپ تاپ ها از 2 گیگابایت حافظه گرافیکی مجزا برخوردار هستند.

اگر قصد دارید که لپ تاپ vivobook را تهیه کنید و از آن برای کارهای سنگین استفاده کنید، متاسفانه به دلیلی که در بالا ذکر کردیم این لپ تاپ های برای کارهای گرافیکی سنگین مناسب نیستند اما می توانید برای کارهای گرافیکی در حد ساده و متوسط از آن ها استفاده کنید.

عموما لپ تاپ ایسوس سری vivobook بیشتر برای مهندسان رشته های محاسباتی، دانشجویان، حسابداران، فعالان حوزه بورس و ارز دیجیتال، فعالیت های صنعتی و کارگاهی و کاربران خانگی مناسب است. VivoBookها نسبت به طراحی بدنه با یک حرف لاتین مانند (X,R,M,N,S,K) در ابتدا و یک عدد سه رقمی بعد آن نام گذاری شده اند. برای نمونه : K571-R427-S333-X543 و …

اینجا می تونی بهترین لپ تاپ های مناسب رشته حسابداری رو ببینی!

هر کدام از این حروف بیانگر یک رده کاربری است. بطور مثال سری K بیشتر برای فعالیت های صنعتی و محاسباتی طراحی شده است. زیرا در این سری از پردازنده های سری H با کارت های گرافیکی 4 گیگابایتی استفاده می شود.

  • سری R از تنوع بسیار بالایی برخوردار است به همین علت طیف وسیعی از کاربران را در برمی گیرد. پردازنده های این مدل ها بیشتر از سری U می باشد و نهایت کارت گرافیک مجزا به کار رفته در آن ها 2 گیگابایتی می باشد.
  • سری S لپ تاپ های VivoBook باریک و سبک تر از سایر سری های دیگر هستند و از بدنه فلزی بهره می برند. در واقع نسلی از VivoBook های ایسوس هستند که به خانواده ZenBook شبیه و نزدیک هستند .
  • سری M لپ تاپ های VivoBook بیشتر دارای پردازنده های AMD هستند.

لپ تاپ ایسوس سری ویووبوک

2.لپ تاپ ایسوس سری zenbook

لپ تاپ ایسوس سری zenbook در دسته بندی لپ تاپ های سبک و ظریف کمپانی ایسوس قرار می گیرد. اگر به این نیاز دارید که یک لپ تاپ پرقدرت و در عین حال مقاوم، باریک و سبک به همراه داشته باشید، لپ تاپ zenbook می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

کمپانی ایسوس تمام ظرافت و نبوغ خود در طراحی و ساخت لپ تاپ های ذنبوک پیاده کرده است و این مورد با مشاهد لپ تاپ های این سری کاملا مشهود است. یکی از بارزترین خصوصیات این سری از لپ تاپ های ایسوس داشتن بدنه فلزی (که در واقع ترکیبی مقاوم از آلومنیوم و منیزیم است) می باشد. البته نکته قابل توجهی که در مورد این لپ تاپ ها وجود دارد این است که برخلاف ظاهر ظریف خود دارای استاندارد نظامی Military Grade است که در سخت ترین شرایط بدون مشکل از عهده انجام امور برمی آیند. اکثر این سری از دستگاه های ASUS قدرت شارژدهی بالایی دارند که می توانید به طور مداوم 12 ساعت از آن های استفاده کنید.

با توجه به ویژگی هایی که این دستگاه دارد، برای افراد زیر مناسب است:

مدیران، وکلا، تاجران و بطور کلی افرادی که جابجایی های زیادی دارند و همواره نیاز به همراه داشتن یک لپ تاپ قدرتمند دارند.

این گروه نسبت به نوع پردازنده خود با دو حرف UX و UM کد گذاری شده اند. دستگاه هایی که پردازنده اینتل برخوردار هستند با نام UX شناخته می شوند و آن هایی که پردازنده AMD دارد با UM شناخته می شوند. پردازنده های به کار رفته در Zenbook ها از سری U می باشد و اکثرا کارت گرافیکی های مجزا 2 گیگابایتی دارند.

لپ تاپ ایسوس سری ذنبوک

3.لپ تاپ ایسوس گیمنیگ ( TUF gaming – rog gaming )

لپ تاپ های گیمینگ ASUS از قدرتمندترین لپ تاپ های تولیدی این شرکت بزرگ می باشد که رتبه اول گیمینگ های دنیا را به به خود اختصاص داده اند. این سری از لپ تاپ ها به دو خانواده بزرگ TUF و ROG  تقسیم می شود . کلمه ی TUF مخفف The Ultimate Force است به معنی قدرت نهایی می باشد و در مقابل ROG مخفف Republic Of Gamers است که به معنی قلمرو گیمرها می باشد. سری ROG به دو گروه ROG Zephyrus و ROG Strix تقسیم بندی می شوند که این سری از دستگاه های ASUS علاوه بر CPU های پرقدرت سری H ،دارای کارت های گرافیک پر قدرت از سری GTX Geforce و RTX  Geforce می باشد .

لپ تاپ گیمینگ ایسوس دارای استاندارد نظامی Military-Grade هستند. تفاوت بین این دو عضو خانواده گیمینگ ASUS در مطلبی جداگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس 2021 رو اینجا ببین!

لپ تاپ ایسوس راگ گیمنیگ

4.لپ تاپ ایسوس سری ProArt StudioBook

این سری از دستگاه ها از نوع WorkStation می باشد و جزو قدرتمند ترین لپ‌تاپ دنیا در بخش پردازش گرافیکی و اجرای سنگین ترین نرم افزارها محسوب می شوند.

این سری از WorkStation ها از بالاترین CPU و GPU موجود بهره مند هستند. مقدار RAM این دستگاه ها از 48 تا 128 گیگابایت متغیر می باشد. چیپ گرافیکی این نوع دستگاه ها از قوی ترین سری Geforce RTX و یا Quadro RTX می باشد و برای انجام پردازش های سنگین بسیار مناسب هستند. پردازنده WorkStation ها یا از نوع سری H است یا از سری CPU های Xeon اینتل که بالاترین فرکانس و کش و تعداد هسته را دارند. مانیتور لپ تاپ های ProArt StudioBook نیز بالاترین کیفیت و رزولوشن  را در بین سایر لپ تاپ ها را دارند.

 5.لپ تاپ ایسوس سری ChromBook

این سری از دستگاه های ASUS از سیستم عامل کروم (Chrome OS) که بر پایه لینوکس طراحی شده، استفاده می کنند. این لپ تاپ ها برای انجام اکثر کارها به مرورگر گوگل کروم وابسته هستند، چرا که اکثر برنامه ها و سرویس های کروم بوک ها بصورت ابری (Cloud) هستند و بر روی خود سیستم نصب نمی شوند. این گروه از دستگاه های ASUS بیشتر برای سیستم آموزشی طراحی شده اند، از این رو این دستگاه ها بسیار سبک، باریک هستند و برای یک روز کامل قادر به شارژدهی می باشند. این سری در سایزهای 11، 13، 14، 15 اینچی تولید می شوند.

 

و به عنوان سخن آخر

نیز باید گفت که هرکدام از این دسته بندی ها، لپ تاپ های متفاوتی را شامل می شوند که از هرکدام از آن ها نیز ممکن است چند لپ تاپ با کانفیگ های متفاوتی وجود داشته باشد. با توجه به این موضوع دسته بندی لپ تاپ های ایسوس واقعا گسترده و متنوع به نظر می رسد و در بین این همه دستگاه ممکن است انتخاب برای شما سخت به نظر برسد. بنابراین در مرحله اول و قبل از خرید لپ تاپ باید به این فکر کنید که قصد دارید لپ تاپ را برای چه کاری تهیه کنید و چه مقدار بودجه برای خرید این کالا کنار گذاشته اید. با روشن شدن این موضوع انتخاب های شما محدود تر خواهد شد و قطعا تصمیم های بهتری می توانید بگیرید. البته شما می توانید در مورد خرید لپ تاپ با مشاوران ما در تیم آی تی هوم در ارتباط باشد و اطلاعات کافی را در این خصوص دریافت کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا