رمز ارز

 بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج کدامند؟

 بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج کدامند؟

 بهترین کوین هایی که ارزش ماینینگ دارند

۲۶ شهریور ۱۴۰۱

حتی زمانی که ارزهای دیجیتال با CPU (واحد پردازش مرکزی) قابل استخراج باشند، یک GPU ( واحد پردازش گرافیک) گزینه بهتری است؛ زیرا استفاده از آن درآمد حاصل از ماینینگ را چندبرابر می کند. اگر می خواهید بهترین ارزهای دیجیتال که ارزش ماینینگ دارند را بشناسید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

GPU یا واحدهای پردازش گرافیکی رایج ترین روش استخراج ارزهای دیجیتال هستند و ما می توانیم صدها ارزدیجیتال را با استفاده از الگوریتم های اثبات کار (POW) با این دستگاه ها استخراج کنیم. پس جای تعجب نیست که هزینه استفاده از پردازنده های گرافیکی هنوز هم بالاست.

استخراج ورت کوین (Vertcoin)

استخراج ورت کوین (Vertcoin) با دستگاهی که نرخ هش ۲.۵۰ mh/s و مصرف برق ۴۵۰ وات دارد، سودی حدود ۴.۹۰ دلار در روز با نرخ برق ۰.۱۰ دلار را به دست می دهد. الگوریتم Verthash به گونه ای ساخته شده است که هر ۲ دقیقه و ۲۴ ثانیه، یک بلاک ایجاد می کند. پاداش این بلاک،۱۲.۵ Vertcoin است.

 بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج کدامند؟

استخراج بیت کوین (Bitcoin)

بیت کوین هنوز هم سودآورترین ارزدیجیتال برای استخراج با ASIC است. اما در حال حاضر استخراج بیت کوین با پردازنده گرافیکی حتی با استخر استخراج نیز سودآور نیست. با این حال شما می توانید با شرکت در استخرهایی که در مقابل استخراج سایر ارزهای دیجیتال بیت کوین پاداش می دهند رمزارز با ارزش را به دست آورید. یک نمونه از چنین استخرهایی Nicehash است.

Nicehash تخمین می زند که می توانید از NVIDIA RTX 3080، NVIDIA CMP 90HX، NVIDIA RTX A5000، NVIDIA RTX 3090 و NVIDIA Tesla A100 برای کسب درآمد روزانه بین ۰.۰۰۰۱۲۵ تا ۰.۰۰۰۲ بیت کوین استفاده کنید.

این مقدار بیت کوین با قیمت فعلی در سطح ۲۰۰۰۰ دلار، چیزی بین ۲.۵ تا ۴ دلار درآمد روزانه با هزینه برق ۰.۱ دلار است. شما می توانید یک ریگ برای استخراج انفرادی بسازید یا ریگ یا واحد پردازش گرافیکی خود را به یک استخر استخراج متصل کنید.

استخراج مونرو (Monero)

مونرو (Monero) یکی از ساده ترین رمزارزها برای استخراج با GPU است. این رمزارز یکی از  بهترین کوین هایی که ارزش ماینینگ دارند به شمار می رود. مونرو همچنین یکی از ارزهایی است که می توانید برای مثال برای پروژه های آزمایشی، روی VCPU آن را استخراج نمایید.

پردازنده های گرافیکی زیر را می توان برای استخراج Monero استفاده کرد: ASRock Radeon RX 5700، XT Phantom Gaming D، ASUS DUAL Radeon RX 480 8GB OC و .MSI GeForce GTX 1660 Ventus XS OC

در حال حاضر، با نرخ هش ۱۰ مگاهرتز، شما در ماه با استخراج Monero از طریق پردازنده گرافیکی حدود ۱۱ دلار درآمد خواهید داشت. پاداش ماینینگ مونرو حدود ۴.۹۹XMR است و اعتباردهنده ها نیز هزینه تراکنش ۰.۰۶۵۷۳XMR را در هر بلوک به اشتراک می گذارند. تأیید یک بلوک نیز تقریباً دو دقیقه طول می کشد.

چندین استخر استخراج وجود دارد که می توانید برای کسب سود از طریق استخراج مونرو به آن ها متصل شوید. این در حالی است که استخراج انفرادی نیاز به سرمایه گذاری هنگفت در سخت افزار استخراج GPU دارد.

استخراج ریون کوین (Ravencoin)

ریون کوین (Ravencoin) نیز یکی از بهترین کوین ها برای ماینینگ است. ریون کوین به بهترین وجه با پردازنده های گرافیکی NVIDIA مخصوصاً با سری RTX استخراج خواهد شد. شما می توانید از GeForce GTX 1060 6GB، GeForce GTX 1080، GTX 1070 و RX 570 برای استخراج ریون کوین استفاده کنید.

از طرفی می توانید این ارزدیجیتال را با یک CPU نیز استخراج نمایید. اگر از دستگاهی با نرخ هش ۷۰ MH/s، استفاده کنید روزانه حدود ۴.۴۰ دلار سود کسب می کنید زیرا پاداش هر بلوک استخراج شده ۵۰۰۰RVN است.

استخراج اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic)

اتریوم کلاسیک از ارتقای EtchHash یا Thanos استفاده می کند که یک نسخه تغییریافته از الگوریتم Ethash است. استخر ماینینگ F2pool، Jasminer X4 را به عنوان بهترین دستگاه استخراج برای اتریوم کلاسیک ارزیابی می کند. با نرخ هش ۲۵۰۰MH/s، این دستگاه روزانه ۷۶.۰۱ دلار سود ایجاد خواهد کرد. دستگاه دیگر مناسب برای استخراج اتریوم کلاسیک، JASMINER X4 BRICK است.

استخراج بیت کوین گلد (Bitcoin Gold)

بیت کوین گلد (Bitcoin Gold) یک گونه متفاوت از بیت کوین است و از الگوریتم Equihash (144,5)  یا Zhash استفاده می کند که روی چندین پردازنده گرافیکی خوب کار خواهد کرد. کسانی که به دنبال بهترین پردازنده های گرافیکی برای استخراج بیت کوین گلد هستند، می توانند GTX 1080 Ti را امتحان کنند.

استخراج دوج کوین (dogecoin)

دوج کوین هم به عنوان یکی از بهترین کوین هایی که ارزش ماینینگ دارند شناخته می شود. پاداش بلاک چین دوج کوین ۱۰۰۰۰  DOGE به ازای هر بلوک استخراج شده است و افزایش چشمگیر آن در طول سال ها به خصوص در سال ۲۰۲۱ آن را به یک هدف عالی برای ماینرهای GPU تبدیل کرده است. دوج کوین یک میم کوین مبتنی بر الگوریتم Scrypt است که حتی از استخراج ادغام شده ارزهای دیجیتال نیز پشتیبانی می کند.

به عنوان مثال، می توانید دوج را در کنار Litecoin بر روی GPU خود بدون اینکه بر عملکرد دستگاه تأثیر بگذارد استخراج کنید؛ بنابراین یکی از بهترین ارزها برای استخراج با GPU است.

RTX 3090 Ultra Gaming احتمالاً GPU پیشرو برای استخراج دوج کوین است اما می توانید RTX 2080 Ti، RTX 2070، GeForce GTX 1080 Ti، RX 580 GTS و AMD Radeon RX 5700XT را نیز امتحان کنید. شما می توانید روزانه ۴۹.۹۹ دلار با نرخ هش ۹۵۰۰MH/s به دست آورید.

استخراج گرین (Grin)

ارزدیجیتال گرین (Grin) با نرخ یک بلاک در دقیقه استخراج می شود و ماینر به ازای استخراج هر بلاک ۶۰ گرین پاداش دریافت می کند. اگر می خواهید استخراج گرین را شروع کنید، باید پردازنده های گرافیکی مانند NVIDIA RTX 2080 Ti، Radeon Rx 570، Radeon Rx 580، Radeon Rx 590، ۷x Asus GTX 1060 و بسیاری از پردازنده های گرافیکی دیگر را در نظر داشته باشید.

همچنین می توانید پردازنده های گرافیکی RTX 2060، RTX 2070، RTX 2080 و RTX 2080 Ti را خریداری کنید. شما می توانید برای محاسبه سود خود از یک ماشین حساب آنلاین استفاده نمایید. با این حال لازم است بدانید با یک GPU با کمتر از هش ریت ۱۰H/s روزانه حدود ۱.۴۴ دلار درآمد خواهید داشت.

استخراج زی کش (ZCash)

زی کش (Zcash) نیز یکی از بهترین کوین هایی که ارزش ماینینگ دارند محسوب می شود. این رمزارز از الگوریتم equihash استفاده می کند که یک نسخه تغییریافته از الگوریتم PoW است که بیشتر برای استخراج با GPU مناسب است تا استخراج با ASIC.

بهترین پردازنده های گرافیکی که می توانید برای استخراج Zcash استفاده کنید عبارت اند از NVIDIA’s GTX 1080، Nvidia GTX 1070، GTX 1070Ti، GTX 1070 و AMD Vega 56/64. سودآوری هر یک از این پردازنده های گرافیکی متفاوت است. با نرخ هش ۱۳۵۰۰۰H/s، می توانید ۶.۸۷ دلار در روز سود کسب کنید.

استخراج اتریوم (Ethereum)

اتریوم یک ارزدیجیتال است که از فرایند P2P برای انتقال پول یا پرداخت استفاده می کند. می توانید بدون افشای اطلاعات شخصی خود از آن استفاده کنید. این امکان استقرار قراردادها و برنامه های هوشمند را فراهم می کند تا بدون هیچ گونه دخالت، تقلب و نقش شخص ثالث ساخته و اجرا شوند.

اتریوم یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با GPU است که استخراج کنندگان را قادر می سازد تا اپلیکیشن های توزیع شده را بسازند و آنها را اجرا کنند. این رمزارز را می توان با استفاده از کیف پول های دیجیتال برای اشتراک گذاری و دسترسی به وجوه و برنامه های اتریوم به کار برد.

این ارزدیجیتال را می توان با پردازنده های گرافیکی AMD و Nvidia GeForce RTX استخراج نمود. الگوریتم استخراج اتریوم Ethash نام دارد. زمان استخراج هر بلوک طبق این الگوریتم ۱۲ ثانیه و پاداش استخراج هر بلوک ۳ETH است.

 بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج کدامند؟

استخراج فدر کوین (Feathercoin)

فدرکوین (Feathercoin) یکی دیگر از بهترین کوین هایی که ارزش ماینینگ دارند به شمار می رود. فدر کوین یک ارزدیجیتال منبع باز است که به شما امکان می دهد بدون هیچ زحمتی پرداخت های خود را به صورت ایمن انجام دهید. این رمزارز یک کیف پول موبایل برای ارسال و دریافت FTC ارائه می دهد. فدرکوین یکی از بهترین آلت کوین ها برای استخراج با GPU است.

این ارزدیجیتال، کارمزد پرداخت صفر دارد، بنابراین بازرگانان نیازی به پرداخت هزینه های شبکه به مشتریان خود را ندارند. فدرکوین می تواند به سرعت تسویه حساب کند و تراکنش را انجام دهد. این یکی از سودآورترین رمز ارزها برای استخراج است. الگوریتم استخراج آن NeoScrypt نام دارد. زمان استخراج هر بلوک ۱ دقیقه و ۲ ثانیه و پاداش استخراج هر بلوک ۴۰ + ۰.۰۰۰۳۱۳FTC است.

استخراج لایت کوین (Litecoin)

لایت کوین یکی از قدیمی ترین ارزهای دیجیتالی است که استخراج آسان با نیازهای سخت افزاری کمتر را فراهم می کند. این رمزارز یکی از بهترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار است. به دلیل کارمزد پایین، زمان تأیید سریع و سهولت استفاده، به عنوان یک روش پرداخت استفاده می شود. این ارزدیجیتال این امکان را به شما می دهد تا با تلاش کمتر، معاملات تجاری را در هر نقطه از جهان انجام دهید. لایت کوین به سرعت تراکنش های شما را تأیید می کند. الگوریتم استخراج آن Scrypt نام دارد. زمان استخراج هر بلوک ۲ دقیقه و ۱۹ ثانیه و پاداش استخراج هر بلوک ۱۲.۵LTC است.

استخراج هوریزن (Horizen)

هوریزن (Horizen) یکی از بهترین کوین هایی که ارزش ماینینگ دارند با اکوسیستم بلاک چین ایمن است که توسعه دهندگان و مشاغل را قادر می سازد تا یک شبکه بلاک چین خصوصی بسازند. این شبکه بلاک چین توکن ZEN را برای محافظت از ارتباطات تجاری ارائه می دهد.

ZEN را می توان با استفاده از الگوریتم اثبات کار یا PoW (Proof-of-Work) استخراج کرد. این بلاک چین از HTTPS و CDN برای اطمینان از انتقال ایمن استفاده می کند. این ارزدیجیتال یکی از سودآورترین رمزارزهای استخراج شده است. الگوریتم استخراج آن Equihash نام دارد. زمان استخراج هر بلوک ۲.۵ دقیقه و پاداش استخراج هر بلوک ۱۲.۵ZEN است.

استخراج بیم (Beam)

بیم (Beam) یک ارزدیجیتال محرمانه است که شما را قادر می سازد تا با حفظ حریم خصوصی، تراکنش های تجاری را انجام دهید. این ارزدیجیتال این امکان را به شما می دهد تا از هر کیف پولی، دارایی ها را بر روی بلاک چین معامله کنید. این ارزدیجیتال از طریق رایانه شخصی و دستگاه های تلفن همراه قابل دسترسی است. الگوریتم استخراج آن BeamHash III.، زمان استخراج هر بلوک ۱ دقیقه و پاداش استخراج هر بلوک ۸۰ کوین در هر بلوک است.

سوالات متداول:

ارزهای دیجیتال را چگونه میتوان استخراج کرد؟

ارزهای دیجیتال را میتوان از طریق دستگاههای ماینرCPUکارت گرافیگGPUوماینرهایASIC استخراج نمود.

بهترین ارزهای دیجیتال قابل استخراج با کارت گرافیک کدامند؟

اتریوم، اتریوم کلاسیک، مونرو، زی کش، لایت کوین و…

جمع بندی

در این مقاله بهترین کوین هایی که ارزش ماینینگ دارند معرفی شده اند. سه مورد از بهترین کوین هایی که با دستگاه استخراج GPU می توان استخراج کرد اتریوم، اتریوم کلاسیک و ریون کوین است. در حالی که بهترین کوین ها برای استخراج با استفاده از ASIC لایت کوین و بیت کوین است. پس انتخاب بهترین ارز برای استخراج به دستگاه ماینینگ نیز بستگی دارد.

بسیاری از ارزهای دیجیتال که در برابر عملکرد ASIC مقاوم هستند، قطعاً برای استخراج با GPU سود بیشتری نسبت به CPU دارند. بسیاری از آنها هنگام ماینینگ تنظیمات تقریباً مشابهی دارند که شامل خرید و پیکربندی یک GPU، نصب نرم افزار استخراج GPU، راه اندازی کیف پول و اتصال استخر استخراج به GPU از طریق نرم افزار یا ابزارهای دیگر است.

لازم به ذکر است به صورت کلی تاکنون بهترین کوین برای استخراج در ایران اتریوم بوده است. اما این رمزارز به زودی با تغییر الگوریتم از اثبات کار به اثبات سهم دیگر قابلیت استخراج نخواهد داشت. پس کاربران ایرانی باید برای اینکه از طریق ماینینگ درآمد کسب کنند به سراغ استخراج دیگر ارزهای دیجیتال بروند.

ما NVIDIA GeForce RTX 3090 را به  عنوان بهترین پردازنده گرافیکی ماینینگ پیشنهاد می کنیم که می تواند برای استخراج صدها ارزدیجیتال استفاده شود. در کل  بهترین کوین ها برای ماینینگ  دوج کوین و لایت کوین هستند اما دیگر گزینه ها نیز می توانند سودآوری خوبی داشته باشند.

منابع:

https://www.softwaretestinghelp.com/cryptocurrency-to-mine-with-gpu/

https://www.softwaretestinghelp.com/best-cryptocurrency-to-mine/

https://www.guru99.com/best-cryptocurrencies-mine-gpu-profitable-easy.html

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا